Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blauw scherm in Lr ontwikkelmodule

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Blauw scherm in Lr ontwikkelmodule

    Ik heb nieuwe pc moeten aanschaffen, hierop LR geinstalleerd, die automatisch heeft upgedated naar LR3.3.
    Daarna mooi de catalogus terug opgevist, en de ontbrekende map terug gesynchroniseerd naar de plek
    met de bestaande foto's. Alles verliep naar wens maar in de ontwikkelmodule krijg ik een blauw scherm ?
    als ik voor en na vraag, geeft hij links het oude beeld, rechts blauw scherm.
    Ergens moet het beeld er nog zijn want als ik met het penseeltje( voor witbalans selektie) over het blauw beeld
    loopt geeft hij als voorbeeld kleur de juiste kleur; Is er een instelling fout ?
    bedankt

  • #2
    Re: Blauw scherm in Lr ontwikkelmodule

    LR3.3 en een nieuwe PC (welke OS versie)? Windows 10, misschien, en LR3.3 mogelijks een beetje oud? Ondertussen is Lightroom al aan v.6.3.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Blauw scherm in Lr ontwikkelmodule

      Ja tuurlijk, heb me vergist is LR 6.3. , en dit met windows 10 .

      Comment


      • #4
        Re: Blauw scherm in Lr ontwikkelmodule

        Mogelijk een domme opmerking van mij maar is het soms mogelijk dat je instelling in LR staat ingesteld om op twee schermen te werken en de ontwikkelmodule op het tweede scherm zou komen te staan.
        Is maar vlug even meedenken dat ik deed.

        Gr, Daniel.

        Comment


        • #5
          Re: Blauw scherm in Lr ontwikkelmodule

          Geen zorgen meer, heb het probleem uiteindelijk gevonden op de Adobe LR help site:

          mijn grafische kaart bleek niet up to date te zijn of was niet geinstalleerd, Adobe raadde aan om deze uit te
          schakelen via : bewerken / voorkeuren / prestaties en het vinkje GPU uit te schakelen,
          allicht handige tip voor wie het nog voor heeft..

          Comment

          Working...
          X