Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netgear GS116 16-Poorts Gigabit Switch - iemand verstand van die dingen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Netgear GS116 16-Poorts Gigabit Switch - iemand verstand van die dingen ?

    Ik kom enkele UTP poorten te kort. Ik heb bovenstaandse switch - de vraag is: mag ik er nog zo'n identieke aan vast koppelen ?
    Want een 24-portst kost ongeveer 170 euro maar dan doe ik niks meer met die 16-ports - vandaar.





    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Netgear GS116 16-Poorts Gigabit Switch - iemand verstand van die dingen ?

    Heb je echt 16 poorten in gebruik?

    Gewoon de verbindingen leggen die je gebruikt.

    Als je daar echt een slecht gevoel bij hebt zou ik vervangen door de 24 poorts, en de 16 poorts verkopen.
    Zal alleen al aan stroomverbruik een betere op.ossing zijn dan 2 switches na elkaar zetten. Maar normaal werkt dat wel.

    Comment


    • #3
      Re: Netgear GS116 16-Poorts Gigabit Switch - iemand verstand van die dingen ?

      Ja, ik heb elke poort in gebruik - niet constant, maar UTP-kabeltjes regelmatig lostrekken is ook niet ideaal, want dan breken die lipjes. De Switch hangt aan de muur met de kabels naar beneden, dus als een een lipje breekt, dan valt de kabel er uit.

      Ik heb eens een inventaris gemaakt van wat allemaal in de switch zit, maar uiteindelijk klopt het hoor. Tegenwoordig zit in alles een UTP-poort om de firmware up te daten...

      Nu stroomverbruik, daar had ik nog niet aan gedacht. Maar zou dat zoveel schelen ? Eén 24 switch is natuurlijk ook wel eleganter dan zo'n 2 16 switches naast mekaar.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: Netgear GS116 16-Poorts Gigabit Switch - iemand verstand van die dingen ?

        Geen enkel probleem, dat werkt zonder meer.

        Comment


        • #5
          Re: Netgear GS116 16-Poorts Gigabit Switch - iemand verstand van die dingen ?

          Hmmm, als ik het goed gevonden heb is het max. verbruik van mijn huidige switch 9,5 W.

          Het max verbruik van de 24 poorts zou 29 W zijn. ( er estaan 3 modellen in, en dit is het model met het laagste verbruik )
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Netgear GS116 16-Poorts Gigabit Switch - iemand verstand van die dingen ?

            Als je dat toch nodig hebt is een POE switch wel besparend qua aantal stopcontacten, natuurlijk afhankelijk van de toepassing.
            Wij hebben veel acces points, en dat scheelt wel.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Netgear GS116 16-Poorts Gigabit Switch - iemand verstand van die dingen ?

              Ik heb van een goede vriend nog een recente 8-poorts switch gekregen; achter mijn Netgear gezet en het werkt perfect !
              Ik kan weer ( eventjes ) verder.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Netgear GS116 16-Poorts Gigabit Switch - iemand verstand van die dingen ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                Ik heb van een goede vriend nog een recente 8-poorts switch gekregen; achter mijn Netgear gezet en het werkt perfect !
                Ik kan weer ( eventjes ) verder.
                Dat is ook hrt enige correcte antwoord op je vraag, ja je kan gewoon doorlussen naar een volgende switch.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment

                Working...
                X