Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oei, dat deed pijn... + up

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oei, dat deed pijn... + up



    Last edited by karabinier; 1 januari 2016, 11:59.

  • #2
    Re: Oei, dat deed pijn...

    Oei, ik vind dat hier een hele hoop contrast in ontbreekt, ik vind de foto eigenlijk aan de onderbelichte kant. Heb je de mogelijkheid om het histogram te controleren? Ik weet bijna zeker dat aan de rechterkant een groot gat zit dat je kunt opvullen door de niveau's van rechts (wit) naar links te schuiven waar het histogram ongeveer begint.

    Voor mij voegt het grote deel blauwe lucht op dit moment niet zo gek veel toe en zou ik eraf croppen, maar misschien dat dat beter wordt als je de niveau's of curven bij kunt werken (daarmee kan de blauwe lucht een stuk duidelijker of mooier worden.)
    Misschien dat als de lucht veel schapenwolkjes zou bevatten ik deze wel zou laten staan, maar dan nog is het uitproberen.

    Verder begrijp ik niet goed wat de twee wielen tellende driewieler in het fotoverhaal doet, iets dat ook te maken heeft met de onnatuurlijke houding van de twee gefotografeerde personen, die bij mij niet het gevoel van de titel van de foto oproept.

    Ik ben wel nieuwsgierig naar de gebruikte camera instellingen waarmee de foto genomen is.

    Comment


    • #3
      Re: Oei, dat deed pijn...

      Ik geloof dat mijn voorganger de essentie van de foto niet heeft opgemerkt. Het meisje is blijkbaar pijnlijk gevallen, vandaar de gewrongen houding en het bittere gezicht van de moeder (?) en de driewieler erbij. Voor de rest volg ik wel ergens het vorig commentaar. Kan nog wel aan verbeterd worden maar een topfoto vind ik het niet echt.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Oei, dat deed pijn...

        Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
        Oei, ik vind dat hier een hele hoop contrast in ontbreekt, ik vind de foto eigenlijk aan de onderbelichte kant. Heb je de mogelijkheid om het histogram te controleren? Ik weet bijna zeker dat aan de rechterkant een groot gat zit dat je kunt opvullen door de niveau's van rechts (wit) naar links te schuiven waar het histogram ongeveer begint.

        Voor mij voegt het grote deel blauwe lucht op dit moment niet zo gek veel toe en zou ik eraf croppen, maar misschien dat dat beter wordt als je de niveau's of curven bij kunt werken (daarmee kan de blauwe lucht een stuk duidelijker of mooier worden.)
        Misschien dat als de lucht veel schapenwolkjes zou bevatten ik deze wel zou laten staan, maar dan nog is het uitproberen.

        Verder begrijp ik niet goed wat de twee wielen tellende driewieler in het fotoverhaal doet, iets dat ook te maken heeft met de onnatuurlijke houding van de twee gefotografeerde personen, die bij mij niet het gevoel van de titel van de foto oproept.

        Ik ben wel nieuwsgierig naar de gebruikte camera instellingen waarmee de foto genomen is.
        heb wat aangepast (niveau's en contrast en lucht afgesneden) f/11, 1/125 ISO 100 144mm

        Comment


        • #5
          Re: Oei, dat deed pijn...

          Oorspronkelijk geplaatst door evelynvancky Bekijk bericht
          Ik geloof dat mijn voorganger de essentie van de foto niet heeft opgemerkt. Het meisje is blijkbaar pijnlijk gevallen, vandaar de gewrongen houding en het bittere gezicht van de moeder (?) en de driewieler erbij.
          idd dat zag ik door mijn camera

          Comment

          Working...
          X