Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS of andere ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS of andere ...

    Ik ben van plan me de Canon Eos 300D aan te schaffen.
    Op een ander forum las ik dat de Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS lens een ideale 'all round lens is voor deze camera, wat denken jullie hier van, de in de kit bijgeleverde lens zou te wensen over laten, suggesties ? Ervaringen ?Of wat denken jullie van deze kits, momenteel in 'aanbieding' bij top-foto in Duitsland ?Canon EOS-300 D Bundle mit Sigma 18-125mm AF DC of Canon EOS-300 D Bundle mit Tamron 28-75mm AF ASP ??
    Last edited by wim_py007; 22 augustus 2004, 15:58.

  • #2
    Re: Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS

    Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
    Ik ben van plan me de Canon Eos 300D aan te schaffen.
    Op een ander forum las ik dat de Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS lens een ideale 'all round lens is voor deze camera, wat denken jullie hier van, de in de kit bijgeleverde lens zou te wensen over laten, suggesties ? Ervaringen ?
    Heb hem zelf nog nooit gebruikt, maar heeft toch een zeer goede reputatie. De te verwachten optische kwaliteit zou ik op de hoogte plaatsen van de Tamron 24-135 en de Canon 28-135 IS, en die zijn ongemeen populair.

    + prijs
    + optische en mechanische kwaliteit
    + mooie all-rounder

    - AF (geen HSM, niet speciaal traag, maar ook niet fantastisch snel)
    - geen optische stabilisator
    - op D-EOS wordt de 24-135 een 40-210, dan mis je toch wat groothoek...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS of andere ...

      Welke (allround)lens kan U eventueel beter aanraden die niet (veel) duurder is ?
      Wat met de lens die bij de kit geleverd wordt ?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS of andere ...

        Sigma heeft ook een 28-135 nu voor 164,90€ bij Top-foto. Prijs is lager dan de 24-135 (359€). Ik heb er nog geen review over gelezen, maar er is een merkelijk prijverschil.
        W@nnes

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS of andere ...

          Ik kan alleen maar beamen dat de Sigma 18-125 een zéér goede lens is met capaciteiten die volgens mij persoonlijk de 18-55 Canon kitlens voorbijsteken. Heb beide lenzen kunnen vergelijken op m'n Canon 10D en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. De focus is geen HSM maar wel snel en precies. Wel vrij luidruchtig, maar dit valt binnen de perken van het aanvaardbare.

          Plus:
          - Grote zoomfactor
          - Prijs: 299 bij Corné of nog lager op duitse sites
          - Mooie scherpe beeldjes
          - Goeie focussnelheid, ondanks geen HSM
          - Compact (bij volledig ingeschoven tubus)

          Cons:
          - Luidluchtige zoom
          - Minder lichtsterke f waarden


          Just my 2 cents,

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS of andere ...

            Oorspronkelijk geplaatst door SkyGazer
            Ik kan alleen maar beamen dat de Sigma 18-125 een zéér goede lens is met capaciteiten die volgens mij persoonlijk de 18-55 Canon kitlens voorbijsteken. Heb beide lenzen kunnen vergelijken op m'n Canon 10D en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was. De focus is geen HSM maar wel snel en precies. Wel vrij luidruchtig, maar dit valt binnen de perken van het aanvaardbare.

            Plus:
            - Grote zoomfactor
            - Prijs: 299 bij Corné of nog lager op duitse sites
            - Mooie scherpe beeldjes
            - Goeie focussnelheid, ondanks geen HSM
            - Compact (bij volledig ingeschoven tubus)

            Cons:
            - Luidluchtige zoom
            - Minder lichtsterke f waarden


            Just my 2 cents,

            Peter
            Kit lens heeft een EF-S vatting en kan je 10d beschadigen. Oppassen daarmee
            W@nnes

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS of andere ...

              Oeps inderdaad Wannes, ik bedoelde dat ik beide lenzen heb kunnen vergelijken, de Canon 18-55mm EF-S op een 300D van vriend van me en de 18-125mm op m'n 10D. De CMOS is hetzelfde bij deze toestellen, daarmee verwarde ik ze.

              Peter

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-135mm 1:2.8-4.5 IF AS of andere ...

                Ik zou zeker een lens kopen met 18 - ?? omdat je meer groothoek hebt.
                28 - ?? geeft al een resultaat van 44 - ?? en das bitter weining als je eens een landschap of iets binnenshuis wil fotograferen.
                ter info: de 18-55mm is een prachtlens misschien niet de beste maar als je een beetje je toestel onder de knie hebt kan je mooie dingen doen. Zou ze zomaar niet afkeuren.
                Das een voor beeld foto van de lens

                Comment

                Working...
                X