Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp bij aankoop bridge camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp bij aankoop bridge camera

    Hallo, kunnen jullie mij helpen bij de aankoop van een bridge camera? Ik twijfel tussen Nikon coolpix P610, Kodak pixpro AZ651, Sony DSC H400B - CE3 of Canon Powershot SX60HS. Heeft er iemand ervaring mee? Graag jullie mening.
    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Hulp bij aankoop bridge camera

    Hoeveel is je budget? Ik zou geen enkele van die toestellen kopen en een Panasonic FZ1000 of Sony RX10 aanschaffen als je budget het toelaat natuurlijk. Anders zou ik gaan voor de Canon SX60S

    mvg

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Hulp bij aankoop bridge camera

      Toch ook de Sony RX100 niet onderschatten. Zowel de eerste versie als de daaropvolgende zijn zeer goede camera's.

      Comment


      • #4
        Re: Hulp bij aankoop bridge camera

        De Sony RX100 is zeer zeker een goed toestel maar de TS wil een Bridge!

        grtz

        Templar
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp bij aankoop bridge camera

          Ik had gedacht een budget tussen 250 en 400 euro

          Comment


          • #6
            Re: Hulp bij aankoop bridge camera

            Wat wil je met de camera gaan doen? Maw woorden, welke functies/bereik moet de camera hebben.

            Bridge of geen bridge, voor dat budget lijkt de RX100 mij nog steeds de beste keuze.

            Comment


            • #7
              Re: Hulp bij aankoop bridge camera

              Ik ga op safari en wil goed kunnen inzoomen en toch geen groot toestel meesleuren. Wij gaan ook veel wandelen en fietsen en wil dan steeds mijn toestel bijhebben om onverwachte kiekjes te kunnen maken. Ik had een Nikon D3100 maar vond het te zwaar om telkens mee te nemen.

              Comment


              • #8
                Re: Hulp bij aankoop bridge camera

                Rx10 en fz1000 zijn minstens even groot als de nikon. De rx100 kan tot 105mm dacht ik en geeft mooie kwaliteit.

                Comment


                • #9
                  Re: Hulp bij aankoop bridge camera

                  Als compactheid en draagbaarheid de belangrijkste kenmerken zijn dan is er als je kwaliteitsfoto's wil steeds opnieuw maar 1 keuze: Sony RX100.
                  Zoek het forum maar af. Je komt telkens opnieuw bij de RX100 terecht.
                  Als het toestel groter mag zijn, dan is er veel meer keuze.
                  Straatfotograaf in Antwerpen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hulp bij aankoop bridge camera

                    Sorry op safari ben je met een Sony rx100 niet veel 105 mm is veel te weinig wat niet wegneemt dat het een fantastisch toestel is. Ik zou meer investeren in een duurdere bridge alla panasonic FZ1000 oké is redelijk groot maar weegt de helft van een reflex met kitlens op. En je zal fantastische foto's kunnen nemen de andere bridgen zijn ook redelijk goed bij mooi weer maar als het wat minder wordt is de fz1000 de beste tot nu toe.
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hulp bij aankoop bridge camera

                      Linda123,

                      Ik had een Sony DSC-HX300 - met 50x zoom (24-1200mm).
                      Bij goed licht leverde deze Sony zeer aanvaardbare foto's af.
                      Hier wat voorbeelden uit de buurt van Barcelona: https://www.flickr.com/photos/960217...57637493972125
                      En nog wat diverse foto's: https://www.flickr.com/photos/960217...57634435944734

                      De nieuwere versie - de HX400 - levert gelijkaardige beelden op en heeft dezelfde zoom.
                      Met deze camera kan je zeker ver genoeg inzoomen en qua gewicht en prijs voldoen die ook aan je eisen.
                      Misschien nu nog niet zo van belang, maar de HX300-400 leveren ook video af van een prima kwaliteit en je kan voor video uiteraard ook de 50x zoom gebruiken.

                      Met de andere camera's heb ik geen ervaring ...

                      Groeten,
                      Jaja
                      Last edited by jaja; 31 december 2015, 13:26. Reden: extra informatie toegevoegd
                      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                      Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hulp bij aankoop bridge camera

                        Oorspronkelijk geplaatst door Linda123 Bekijk bericht
                        Hallo, kunnen jullie mij helpen bij de aankoop van een bridge camera? Ik twijfel tussen Nikon coolpix P610, Kodak pixpro AZ651, Sony DSC H400B - CE3 of Canon Powershot SX60HS. Heeft er iemand ervaring mee? Graag jullie mening.
                        Alvast bedankt
                        Binnen Uw prijscategorie zou ik gaan voor de Nikon P610 of de Canon SX60HS.
                        Buiten de lens zijn de specificaties nogal gelijklopend.
                        Alleen heeft de oogzoeker van de HX60HS een grotere resolutie.
                        De P610 heeft de meeste scene modes.


                        Rudi
                        Last edited by rudimaes; 1 januari 2016, 06:01.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hulp bij aankoop bridge camera

                          Kleinere alternatieven, zijn de travel zooms. De betere zijn
                          de Panasonic TZ70 en de Sony HX90V, beide 30x zoom.
                          Rudi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hulp bij aankoop bridge camera

                            Ik heb hier ook een Panasonic Fz1000 naast mijn DSLR en het formaat is inderdaad niet zo verschillend maar het gewicht wel!
                            Ondanks zijn grote merk ik amper dat ik de FZ1000 mee heb (t.o.v. de DSLR).
                            En zeer zeker een goed toestel voor allround gebruik!
                            Canon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hulp bij aankoop bridge camera

                              Ik wilde eigenlijk gewoon weten wat het beste toestel was , Nikon coolpix P610, Kodak pixpro AZ651, Sony DSC H400B - CE3 of Canon Powershot SX60HS. Zij hebben ongeveer 60x optische zoom, zijn niet te zwaar en zijn niet zo duur. De Panasonic FZ1000 kost al wat meer. Ergens wil ik gaan voor die van Sony maar wou jullie mening even weten.

                              Comment

                              Working...
                              X