Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

    Vorige week heb ik de Sony A6000 gekocht en de Sigma 60mm f/2.8 DN. Heb inmiddels de kitlens al geruild, maar nu is er iets met de Sigma

    Fantastische combinatie, maar 1 vreemd ding.

    Hij maakt af en toe met opstarten een raar geluid. Ik weet dat als je de lens schudt dat er een los element in zit, die zich vastzet na het aanzetten van de camera. Dat geluid bedoel ik niet.

    Maar soms komt er bij het aanzetten een soort zoemend (onregelmatig) geluid wat dan wel tussen 5 a 10 seconden aanhoudt. En als ik hem dan uitzet, dan blijft dat 'zoemen' nog een paar seconden doorgaan

    De kitlens (16-50) heeft hier geen last van, maar de Sigma dus wel ..

    Is dit normaal?
    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

  • #2
    Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

    Ik heb speciaal mijn 60mm gemonteerd om te testen, die hoor je helemaal niet ... ??? Koopt ge uw materiaal in het grijze circuit ?

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Ik heb speciaal mijn 60mm gemonteerd om te testen, die hoor je helemaal niet ... ??? Koopt ge uw materiaal in het grijze circuit ?
      Je zou het bijna denken Hij doet dat niet altijd. Maar ik heb de lens nu een week , maar dat geluid heb ik toch al bijna 5 a 6 keer gehad. Omdat het loszittende element in de lens zich moet vastzetten, tijdens het opstarten.... zou het dat geluid kunnen zijn???

      Verder doet hij het perfect
      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

        Geen idee, als ik mijn lens gemonteerd heb en de camera aanzet dan hoor ik helemaal niets ... en focussing is sneller dan pijlsnel maar daar is die lens voor bekend ....

        edit: wel erg vervelend als je besluit video op te nemen ...

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

          ik zal toch eens kijken of ik het geluid kan opnemen.

          Kan me niet voorstellen dat alleen mijn exemplaar dat heeft.
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

            Jawadde beetje pechvogel toch?
            Ook dat zal niet normaal zijn vermoed ik toch! Hier ook nog geen geluidengehoord behalve de sluiter ☺
            Als ik morgen tijd heb stuur ik je die raws door met de 19mm 2.8

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

              Ok, ik heb het geluid opgenomen.

              Het zoemen duurt in dit geval 16 seconden en dan houdt het op. Dit is dus geen ruis van het opnemen, maar het daadwerkelijke geluid, die de lens soms maakt bij het opstarten.
              Mijn telefoon neemt niet zo hard op, dus geluid even iets harder zetten svp

              View My Video
              Last edited by danielsl; 31 december 2015, 01:27.
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

                zeer eigenaardig, zou het kunnen dat het de lens is die kortsluiting maakt
                ik ken er in ieder geval niets van maar ik zou ze toch direct ook binnensteken
                jammer, maar ik denk dat je terug pech hebt....
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  zeer eigenaardig, zou het kunnen dat het de lens is die kortsluiting maakt
                  ik ken er in ieder geval niets van maar ik zou ze toch direct ook binnensteken
                  jammer, maar ik denk dat je terug pech hebt....
                  Ik heb echt geen idee. Zelf denk ik dat hij aansluiting moet zoeken met de camera, wat normaal binnen 1 a 2 seconden gebeurd moet zijn. En dat hem dat niet lukt af en toe , en blijft proberen tot die aansluiting gevonden is. Kan niets anders verzinnen.

                  Denk dat ik hem maar weer moet ruilen. Vorige week dinsdag gekocht , dus dat kan nog
                  D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

                    danielsl,

                    Dat lijkt me geen "normaal" geluid. Als de 16-50mm zich instelt duurt dat enkele tellen en is het een duidelijk "uitschuifgeluid". Maar dat is dit duidelijk niet ...
                    Maar weer retour ... En dan ter plaatse in de winkel dadelijk uittesten.
                    Derde keer goede keer?

                    Jaja
                    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                      danielsl,

                      Dat lijkt me geen "normaal" geluid. Als de 16-50mm zich instelt duurt dat enkele tellen en is het een duidelijk "uitschuifgeluid". Maar dat is dit duidelijk niet ...
                      Maar weer retour ... En dan ter plaatse in de winkel dadelijk uittesten.
                      Derde keer goede keer?

                      Jaja
                      de 16-50 geeft bij mij ook geen problemen. Alleen de Sigma. Derde keer zal het wel goed zijn, want dan heb ik bijna alles al een keer geruild
                      Maar ben nog steeds tevreden over de A6000 hoor
                      D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

                        Nou, ik heb hem inmiddels geruild. In de winkel 2 andere exemplaren getest. Geeneen had het opstartprobleem van mijn eerste lens. Maar allemaal hadden ze wel iets. Ik denk toch dat het normaal is voor de Sigma 60mm. Het blijft tenslotte een third-party-lens! En verder werkt hij goed

                        Wel heel positief verrast door de kitlens 16-50mm! Vandaag een korte studioshoot gedaan met deze lens en echt verbaasd over de scherpte van deze lens. Ook is de A6000 heel erg goed te gebruiken voor dit soort fotografie. Mijn yongnuo triggers zijn niet 100% compatible, omdat hij er heel soms naast zat met de flitssterkte. Enige nadeel is het wieltje om je sluitertijd mee te veranderen, want daar wil je nog wel eens tegenbotsen als je in de portretstand fotografeert.
                        Last edited by danielsl; 4 januari 2016, 15:49. Reden: typo
                        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

                          Neem mij niet kwalijk dat ik hier mijn verbazing uitspreek ... 3 exemplaren van deze lens getest en alle 3 een "probleem" ??? .. en ik heb er EEN gekocht en meteen een heel goede ?? .. rarara waar rammelt het ? (letterlijk ...!)

                          .. en dat "wieltje" om de sluitertijd te herzetten, is dat het uiterst rechtse kartelwiel? bovenaan ? als het dat is ... bij mijn exemplaar van de A6K moet je daar redelijk wat druk met de duim op uitoefenen om dat te doen "herspringen" ... dat beweegt helemaal niet bij toevallige "aanraking" ???

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Neem mij niet kwalijk dat ik hier mijn verbazing uitspreek ... 3 exemplaren van deze lens getest en alle 3 een "probleem" ??? .. en ik heb er EEN gekocht en meteen een heel goede ?? .. rarara waar rammelt het ? (letterlijk ...!)

                            .. en dat "wieltje" om de sluitertijd te herzetten, is dat het uiterst rechtse kartelwiel? bovenaan ? als het dat is ... bij mijn exemplaar van de A6K moet je daar redelijk wat druk met de duim op uitoefenen om dat te doen "herspringen" ... dat beweegt helemaal niet bij toevallige "aanraking" ???
                            sluitertijd wieltje is het displaywieltje. Motor van de sigma is af en toe hoorbaar (terwijl ik niet scherpstel op iets) in een heel stille omgeving. In normale omgeving hoor je hem niet. Ik zal wel heel goede oren hebben. Hij doet verder wat hij moet doen, dus hoort erbij
                            Last edited by danielsl; 4 januari 2016, 16:07.
                            D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 60mm op A6000 vreemd geluid!!

                              Uw camera staat in AF-C mode ? ieder keer als u de camera "beweegt" hoor je de motor terug scherpstellen ? (of in AF-A ?)

                              Comment

                              Working...
                              X