Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D750 met welke wandel lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D750 met welke wandel lens

    Overweeg een Nikon D750 aan te schaffen.
    Aangezien ik veel al in het bereik 24 tot 60 mm fotografeer met mijn huidige Nikon D7000 met de 16-85 lens denk aan:
    Nikon 24 -120 f4, de kitlens 24-85 of en nu komt ie........ de Tamron 24-70 f2.8.
    Heb zelf wat testen gelezen van deze lenzen en mijn conclusie is dat de Tamron daar het best uit komt.

    Graag wat info van gebruikers die één van deze lenzen bezit eventueel incombinatie met de D750.
    Kort om bent U tevreden met de lens of zou in het vervolg voor een andere lens kiezen?

    Beschik al over een Nikon 70-200 f4 lens.
    Fotografeer voornamelijk natuur en het merendeel op vakanties.

    Wie kan mij raden welke te lens te kiezen.

    Al vast bedankt voor de info

  • #2
    Re: Nikon D750 met welke wandel lens

    Wandellens toch eerder 24-120 vermoed ik...
    24-70 kan natuurlijk ook, maar is minder allround qua bereik natuurlijk, en zwaarder
    Dus eigenlijk moet je afwegen f4, VR, en extra bereik. Of f2.8 VR, maar dan korter bereik...
    Ikzelf heb de nikon 24-70 ingeruild voor de 24-120 omdat ie beter voldeed aan mijn noden, beeldkwaliteit scheelt niet veel hoor, enkel op 24mm meer vervorming, maar wel sterker op 70mm....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D750 met welke wandel lens

      Dezelfde bemerking als @bulke41, de 24-120 f4 is zo handig, universeel en bovendien nog goed ook.
      De VR compenseert zijn minder diafragma. Wil je een lichtsterke lens als alternatief, kies dan voor de 35 f1.8.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D750 met welke wandel lens

        Allereerst de beste wensen voor 2016.
        Al vast bedankt voor deze info.
        Graag had ik nog wat meer info van een ieder die één van deze lenzen bezit.
        Tamron SP 24-70 F2.8 Di Vc Usd
        Nikon 24-120 F4 G AF-S ED VR II
        Is u tevreden over de lens??? en met name hoeveel last hebben deze lenzen van flare?? (mijn Nikon 16-85mm op de Nikon D7000 heeft er veel last van helaas!)
        Mocht er nog iemand willen reageren dan zou ik U dankbaar zijn.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D750 met welke wandel lens

          Waar ga je wandelen en wat fotografeer je zoal onderweg?

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D750 met welke wandel lens

            Ik heb de 24-120, nog geen overmatige flare tegengekomen...
            Gebruik je altijd uw zonnekap?
            Deze lens is al sterk vanaf f4
            De nikon 24-70 vond ik zo goed niet op f2.8 dus ja, de tamron is niet beter dan die lens veronderstel ik...

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D750 met welke wandel lens

              Trek er altijd op uit met een dagrugzak, vaak naar de waterleiding duinen.
              Maar ook naar verre bestemmingen buiten Europa. Als er maar natuur is (landschappen, bloemetjes etc) en mooie mensen zoals bv in Ethiopië.
              Ben niet de persoon die met een echte fototas er op uit trek, dus aan een wandellens en tele 70-200 heb ik genoeg.
              Maar zal mijn d7000 crop camera wel missen als het om beestjes gaat bv in een regenwoud.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D750 met welke wandel lens

                ik heb de 24-70 2.8, en die is natuurlijk top, maar heb op mijn df nu ook de AF-S 24-85 3.5-4.5 mét VR. Is niet de meest lichtsterke natuurlijk, maar wel licht (in gewicht dan) en kwalitatief een meevaller. Dus om mee rond te trekken, lijkt mij dat ook een mogelijkheid. Deze geeft mij ook iets meer tele-bereik, wat mij soms goed van pas komt.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D750 met welke wandel lens

                  Hoi,

                  als u nu veel fotografeert tot 60 mm, komt u met 70 mm op FF te kort.
                  Ook ik heb de 24-120 f4 lens op m'n D750 zitten, daar ben ik zeer tevreden over.
                  Vervorming niet meer dan andere groothoeklenzen, die met een een goed bewerkingsprogramma gemakkelijk te corrigeren is.
                  Lichtgevoeligheid van F4 is voldoende voor dit waar "ISO beest"...
                  Daarnaast werkt deze lens ook nog goed met m'n 1,4x Kenko extender.
                  Daarmee kan ik lekker licht in gewicht reizen en waarbij ik voldoende bereik heb.
                  Topcombo, die D750 + 24-120 F4 VR lens.

                  Adrie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D750 met welke wandel lens

                    Hallo,

                    ik was ook op zoek naar een ideale wandelcombinatie en heb dit met interesse gelezen. Eerlijk gezegd had ik een full frame niet eens overwogen. Ik bleef steken bij een D7200+tamron 16-300.

                    Op papier zijn er, buiten de globale beeldkwaliteit en prijs niet zo heel veel verschillen tussen de de 750 en de 7200.
                    Uw 24-120 lens is wel pakken beter volgens deze test, maar heeft wel een veel beperktere range.

                    Dus vooral de prijs (2700 versus 1550) en de range houdt me tegen om naar uw ideale full frame wandelcombinatie te gaan. Enkel de beeldkwalieteit, maar de cijfers die ze op hierop plakken zijn moeilijk te interpreteren. Meestal is de "beeldkwalitiet" zo een 15% a 20% beter. Maar is het dat waard?

                    Voor jou kennelijk wel, want je komt zelfs van een D7000 (ik van een d80). En voor anderen hier kennelijk ook. Maar ik heb nog een kleine push nodig om naar full frame te gaan. Voorlopig blijf ik nog bij mijn eerste keuze (D7200), maar ik wil hier over enkele jaren geen spijt van hebben.

                    Zou je (zouden jullie) zo vriendelijk willen zijn aan te geven wat zo extra aantrekkelijk is aan een Full frame (met de bepereking dat je het enkel gebruikt op wandelingen ,met slechts 1 lens)?

                    gvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D750 met welke wandel lens

                      De Sigma 24-105mm ART gaf op mijn D800E mooiere resultaten dan de Nikon F/4 24-120.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D750 met welke wandel lens

                        Hoi,

                        wat in uw ogen 15 ŕ 20% betere beeldkwaliteit waard is, kan niemand anders dan u bepalen...
                        Míjn reden voor de terugkeer naar Full Frame is vooral de kwaliteit bij moeilijke licht situaties.
                        De eigenschap van een FF, kleinere scherptediepte is voor de een 'n voordeel, voor de ander 'n (bijna) nadeel. En dit is natuurlijk iedere keer situatie afhankelijk.
                        Een keuze tussen een FF of een APS-C camera, ligt (denk ik) vooral aan de onderwerpen en situaties die u wenst te fotograferen.
                        Een keuze die ieder voor zich moet maken.
                        Adviezen hierin, hoe goed bedoeld ook, vind ik gevaarlijk. Er is op het Internet zeer veel te lezen hierover.
                        Trek daaruit zelf uw conclusies en maak dan uw keuze.
                        Mocht u daarna, na enkele jaren "spijt" krijgen, dan heeft u
                        1 reeds een aantal jaren plezier daarvan gehad.
                        2 u kunt de body verkopen en een voor u betere kopen.
                        U heeft dan in ieder geval weer een belangrijke ervaring op gedaan.

                        Ik ben van FF naar systeemcamera gegaan... (veel kleiner en lichter)
                        en na 2,5 jaar goede ervaringen opgedaan te hebben, weer terug naar Full Frame.
                        Nooit spijt hebben, een ervaring rijker (2 in mijn geval... Olympus E-M5 en E-M1)

                        Adrie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D750 met welke wandel lens

                          Moeilijke licht situaties? --> de 7200 heeft een dubbel iso bereik dan de D750 en de ruis is maar een beetje slechter bij hoge iso's

                          scherptediepte? Kan je nooit te weinig hebben vind ik. Als ik te veel heb, zet ik gewoon mijn diafragma open en als dat niet genoeg is ga ik gewoon achteruit en zoom ik in. Als dat niet genoeg is dan is er nog photoshop. Omgekeerd als je te weinig hebt, zie ik niet in hoe je dat snel kunt verbeteren zonder prime lenzen. (en ik wil de vergelijking beperken tot gebruik bij 1 wandellens)

                          Nee, dat zijn voor mij geen grote argumenten.
                          Enkel de beeldkwaliteit en dat is toch moeilijk te beoordelen, ondanks de massa aan info die je erover op het internet kunt vinden.

                          Een randopmerking daarbij is de volgende: Vele sites beweren dat uiteindelijk het beste gaat overblijven, en dat wordt FF. Ik weet dat dat zeker niet zo hoeft te zijn (typevoorbeeld: beta max versus vhs). Ik geloof echt dat het eerder de massa consumer markt is, die de toekomst bepaald. Enkel daar zijn de aantallen voldoende groot om als fabrikant de meeste investeringen te doen. De iso en ruis is een goed voorbeeld. Toen ik en 2006 de keuze maakte was de gevoeligheid van een FF stukken beter (als ik het me goed herinner), maar vandaag de dag hebben de crop's dat toch al goed ingehaald. Misschien zijn de sensors in 2026 (dan doe ik mijn derde digitale upgrade) zo goed dan een samsumg galaxy S20 evengoed is als de D7200 die ik nu denk te kopen. (Ik denk het niet hoor, ik ken mensen dij bij ASML werken en als ik hun verhalen hoor lijkt het met de huidige technologie toch bijna op te houden)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D750 met welke wandel lens

                            Als je zelf niet weet welke voordelen fullframe u zou kunnen bieden, dan wil dat eigenlijk ook zeggen dat je't niet nodig hebt...

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                            portfolio en workshops:
                            https://www.bennybulke.com/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D750 met welke wandel lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              Als je zelf niet weet welke voordelen fullframe u zou kunnen bieden, dan wil dat eigenlijk ook zeggen dat je't niet nodig hebt...
                              Een hele resem gezegdes spreken dat tegen (In het land der blinden..., onbekend is onb..., ... )

                              Toen ik vorig jaar een MTB moest kiezen was er de "happy bike days", een evenement waar je vele merken en modellen montainbikes grondig kunt testen. Het zou handig zijn moest er zo iets ook georganiseerd worden voor camera's en lenzen want ik denk dat ik alleen een juiste beslissing kan nemen als ik een uurtje rustig de toestellen kan uitproberen.

                              Comment

                              Working...
                              X