Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

    De techniek hebben we zeker toegepast in de CVO-cursus "Rastertekenen" (lees: Photoshop) die ik destijds gevolgd heb.
    Het gaat erom een beeld te plakken, bv op (beeld van) een gerimpelde jas, of iets anders met plooien e.d. en zorgen dat het geplakte beeld alle oneffenheden volgt.
    Liefst de Engelse term, maar een NL kan uiteraard ook, zodat ik in mijn boeken kan beginnen zoeken, of een video tutorial kan googlen.
    Dank bij voorbaat.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

  • #2
    Re: Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

    Dag LesC,
    Heb heel wat ervaring met PS, maar heb dit nooit gedaan.
    Misschien eens proberen op verschillende "Blending modes" en dan gedeeltelijke selecties maken (plooien), die je dan vervormd met de "Wrap tool"?

    Grts, Ben
    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

      "Displacement Maps"

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

        Schitterend maniac! Dit is er boenk op m.i.
        "Just do it !"

        http://jr52.be/index.html

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

          Bedankt, maniac. Nu weet ik waar ik moet zoeken in mijn cursusmateriaal!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

            En hier heb je nog een filmpje van Aaron Nace hierover: http://phlearn.com/use-displacement-maps-photoshop

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

              Bedankt, vonkske. Eerstdaags daarmee aan de slag!
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

                Nooit te oud om te leren :-)
                En als je bv een foto wil plaatsen op een kleedje met veel plooien, werkt "Displacement maps" dan ook, gaat de foto de plooien volgen en niet alleen de structuur van de stof?

                Grts, Ben
                Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Digi-art Bekijk bericht
                  Nooit te oud om te leren :-)
                  En als je bv een foto wil plaatsen op een kleedje met veel plooien, werkt "Displacement maps" dan ook, gaat de foto de plooien volgen en niet alleen de structuur van de stof?

                  Grts, Ben
                  https://www.youtube.com/watch?v=mEoY7rVMp1g

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop techniek, kan iemand mijn geheugen opfrissen?

                    Bedankt Maniac:-)
                    Ik ga proberen of het ook lukt met bv een foto van lucht op plooien van een kleed.
                    Zal één van mijn volgende surrealistische idee worden.

                    Grts, ben
                    Nikon D300 - Nikkor 16-85 VRII - Nikkor 70-300 VRII - Sigma 70mm 2.8 Macro - SB 800 - Sony RX10... en veel creativiteit.

                    Comment

                    Working...
                    X