Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dubbelklikken bij opname nemen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dubbelklikken bij opname nemen

    Dag

    Ik heb een Canon Eos 7 D, die werkte prima, maar wou nu mijn scherpstellingspunt veranderen en wat blijkt nu dat ik als ik een opname wil maken ik steeds 2 keer moet afdrukken voor de opname wordt gemaakt, ik heb geen idee wat ik fout deed, dus graag wat hulp.

    Grtjes

    Agnes

  • #2
    Re: dubbelklikken bij opname nemen

    Staat de functie "Spiegel opklappen" (volgens mij een functie in een van de gele C. Fn. menu's) toevallig ingeschakeld? Ik heb dit ook een keer gehad toen ik van scherpstelpunt was gewijzigd en daarbij per ongeluk ook een functietoets had toegewezen die (ten einde bewegingsonscherpte bij lange sluitertijden te voorkomen) de functie "spiegel opklappen" had ingeschakeld.

    Met deze functie ingeschakeld wordt de spiegel opgeklapt maar nog geen foto genomen, daarvoor dient de ontspanknop nogmaals ingedrukt te worden (een handeling waarmee vervolgens alleen de sluiter nog geopend wordt.)

    Comment


    • #3
      Re: dubbelklikken bij opname nemen

      Mirror lockup klinkt logisch, maar dan zou je wel een zwart zoekerbeeld moeten hebben tussen 1ste en 2de click...
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: dubbelklikken bij opname nemen

        Hmm ja, inderdaad. Dat staat niet in het bericht.

        agness, onder welke omstandigheden treedt dit probleem op? Donkere omstandigheden met weinig contrastverschillen? Treedt het probleem ook op bij het gebruik van handmatige scherpstelling?

        Comment

        Working...
        X