Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstap van OM-D EM 5 naar Sony A7??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overstap van OM-D EM 5 naar Sony A7??

    Momenteel heb ik een Olympus EM5 en ik zit te denken om naar Sony A7 over te stappen. Dan zou ik mijn Nikon lenzen op de Sony gebruiken. Helaas ondersteunen deze adapters niet alles, zoals AF.
    Maar ik stel me toch ook vragen over de draagbaarheid van de Sony. Maar dan heb je ook wel een full frame sensor, beter in weinig licht, dof,...
    Mijn EM5 is behoorlijk compact en licht om mee te nemen.
    Maar ik heb enkel de standaard 12-50mm en 45mm lens.
    Ik zou dus de Olympus 12-40mm f/2.8 kunnen kopen, of alles van Olympus verkopen en voor de Sony A7 gaan.
    Nogal een moeilijke keuze.

    Heeft er iemand advies??

  • #2
    Re: Overstap van OM-D EM 5 naar Sony A7??

    Oorspronkelijk geplaatst door Svekke84 Bekijk bericht
    Momenteel heb ik een Olympus EM5 en ik zit te denken om naar Sony A7 over te stappen. Dan zou ik mijn Nikon lenzen op de Sony gebruiken. Helaas ondersteunen deze adapters niet alles, zoals AF.
    Maar ik stel me toch ook vragen over de draagbaarheid van de Sony. Maar dan heb je ook wel een full frame sensor, beter in weinig licht, dof,...
    Mijn EM5 is behoorlijk compact en licht om mee te nemen.
    Maar ik heb enkel de standaard 12-50mm en 45mm lens.
    Ik zou dus de Olympus 12-40mm f/2.8 kunnen kopen, of alles van Olympus verkopen en voor de Sony A7 gaan.
    Nogal een moeilijke keuze.

    Heeft er iemand advies??
    Wat compact en draagbaarheid betreft zit je bij de Olympus OMD-reeks met bijbehorende lenzen alvast beter dan bij Sony.
    Maak je echt zoveel opnamen in barre lichtomstandigheden dat dit een hele ommezwaai van je huidige kit kan verantwoorden, indien ja wat fotografeer je dan zoal?

    Om je een voorbeeld (klik review) te geven hoe goed de Olympus 12-40mm f/2.8wel is :
    Zelf ben ik van het Canon SLR afgestapt en had hiervoor als allround-lens de Canon EF-S 17-55/2.8 IS USM in het bezit. Nu heb ik als allround-lens de Olympus 12-40mm f/2.8 en kan je zeggen dat deze toch behoorlijk goed presteert en op een niveau hoger ligt dan mijn vorige lens.
    De Olympus M.ZUIKO DIGITAL ED 12-40 mm f/2.8 PRO lens is het eerste model uit de nieuwe, professionele M.ZUIKO PRO lenzenserie van Olympus. Dit
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

    Comment


    • #3
      Re: Overstap van OM-D EM 5 naar Sony A7??

      Gebruik hier de EM5 naast de A7 en ze vullen elkaar prima aan. Vind de kleuren van de sony veel mooier, maar dat is persoonlijk, en je kan meer doen met de RAWs uit de sony. Het dynamisch bereik bv is groter.
      Verder gebruik ik de sony eigenlijk alleen maar met MF lenzen. Heb zelfs geen AF lenzen voor deze camera. Daarmee blijft full-frame fotograferen heel betaalbaar en het manueel fotograferen met de Sony gaat perfect. Goede lenzen koop je al voor een paar tientjes. De grootste winst die je gaat halen is dat je veel meer met je dieptescherpte kunt spelen. Zeker als je het vergelijkt met die 12-50mm lens.
      Manueel focus lenzen gebruiken kan natuurlijk ook met de EM5, maar door de cropfactor gebruik je de lenzen dan niet waarvoor ze gemaakt zijn. Je kan trouwens toch ook je nikon lenzen op de Olympus gebruiken?
      De draagbaarheid van de Sony met MF prime lenzen gaat prima, maar de Em5 blijft uiteraard compacter door de kleinere lenzen.
      Mijn Foto's

      Comment


      • #4
        Re: Overstap van OM-D EM 5 naar Sony A7??

        Ik gebruik de EM1 en A7R M2 naast elkaar, met nog een GM5 erbij als compacte. De EM1 wordt vooral door mijn zoon gebruikt om te filmen (erg stabiel en prima HD output).
        Zeker geeft de A7 een betere sensor, maar op je huidige camera kun je alleen met de 45mm een acceptabel resultaat verwachten, de 12-50 is echt de slechtste lens die ik ooit op M4/3 gehad heb, met een zwak contrast en weinig scherpte. Ik zou eerst eens een 1.7 25mm o.i.d. lenen (de nieuwe van panasonic is er goed voor het geld) en kijken of dat bevalt.
        Zoals hierboven gezegd is de A7 serie ook perfect te gebruiken met oudere MF lenzen met een uitstekend resultaat en goede draagbaarheid.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment

        Working...
        X