Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

F.F. lenzen. hoe herken ik deze voor Canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • F.F. lenzen. hoe herken ik deze voor Canon

    Ik heb net een nieuw toestel: Canon D70, doch ik ben er niet mee vertrouwd na 45 jaar met Pentax te hebben gewerkt. Ik hoor echter allerlei geruchten dat het gebruik van Full Frame objectieven in een crop camera nefast zouden zijn omdat ze er onvoldoende plaats in het toestel is en de spiegel tegen de lens zou klappen. Nu mijn vraag hoe onderscheid ik deze lenzen van de andere. Welke aanduidingen worden hier gebruikt.
    Sanramon

  • #2
    Re: F.F. lenzen. hoe herken ik deze voor Canon

    Het is omgekeerd, crop lenzen hebben niet altijd plaats genoeg om een ff spiegel naar boven te laten klappen. FF lenzen bij Canon zijn EF, de crop EF-S. Een EF lens past op een crop camera, een EF-S lens past niet op een FF toestel. (er is 1 uitzondering met de eerste EF-S lenzen)

    Comment


    • #3
      Re: F.F. lenzen. hoe herken ik deze voor Canon

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Het is omgekeerd, crop lenzen hebben niet altijd plaats genoeg om een ff spiegel naar boven te laten klappen. FF lenzen bij Canon zijn EF, de crop EF-S. Een EF lens past op een crop camera en een FF camera, een EF-S lens past niet op een FF toestel. (er is 1 uitzondering met de eerste EF-S lenzen)
      Het is simpel,
      Een crop = EF-S en EF
      Een FF = EF
      Een systeem = EF-M

      @ TS: bij Canon komt de D achter het cijfer, u heeft dus een 70D (crop toestel).
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: F.F. lenzen. hoe herken ik deze voor Canon

        Bedankt voor de uitleg, maar ik ruil mijn toestel terug in voor een Pentax K3II. Als je hiermee gewoon bent om te werken wil je niet zo gauw een ander.

        Comment


        • #5
          Re: F.F. lenzen. hoe herken ik deze voor Canon

          Oorspronkelijk geplaatst door sanramon Bekijk bericht
          Bedankt voor de uitleg, maar ik ruil mijn toestel terug in voor een Pentax K3II. Als je hiermee gewoon bent om te werken wil je niet zo gauw een ander.
          Wijs besluit, iets dat u 45 jaar bevallen heeft zal zeker nu nog uw wensen vervullen. Veel plezier met uw Pentax.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment

          Working...
          X