Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Body - uitvallen batterij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Body - uitvallen batterij

    Mijn camera EOS-1D heb ik nu ruim twee jaar. Ik gebruik die heel vaak in de continu-mode. Enkele maanden terug viel de camera (batterij meer dan halfvol) bij het fotograferen voor het eerst uit, terwijl de spiegel opengeklapt blijft. On/Off zetten helpt niet. Bij het verwijderen en opnieuw terugplaatsen van de batterij sluit de spiegel zich. Dit 'fenomeem' heeft zich nadien nog een paar keer herhaald maar nu gebeurt het reeds na enkele opnames. Camera verliest dus zijn 'power' zonder aanwijsbare reden. Iemand die hier ervaring mee heeft ? En een oplossing kent ?

    Hugo

  • #2
    Re: Canon Body - uitvallen batterij

    welke type van de 1D series ?

    Comment


    • #3
      Re: Canon Body - uitvallen batterij

      Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
      welke type van de 1D series ?
      Het betreft een EOS-1D X

      Comment


      • #4
        Re: Canon Body - uitvallen batterij

        kun je de kwaliteit van de accu niet aflezen op de camera? Misschien is gewoon de accu wijlen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Canon Body - uitvallen batterij

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          kun je de kwaliteit van de accu niet aflezen op de camera? Misschien is gewoon de accu wijlen.
          Het probleem heb ik bij alle batterijen : bij volledig opgeladen batterijen gaat het goed maar van zodra deze onder de 80% opgeladen hoeveelheid komt, gaat het mis.

          Comment


          • #6
            Re: Canon Body - uitvallen batterij

            Een slechte elektrische verbinding kan voor een spanningsval zorgen, zeker als de camera dan ook nog veel stroom verbruikt tijdens het maken van continu-opnames.
            Maar ik vrees dat je bij een 1D heel slecht bij de contactjes kan geraken om die te reinigen.
            Het is ook mogelijk dat een van de contactjes op een of andere manier beschadigd is.
            Bij een volle accu is de spanning hoger, en dan is het mogelijk dat de spanning in de camera zelf nog voldoende hoog is, en dat er geen problemen optreden, dat kan een reden zijn waarom de camera wel werkt met een volle accu, en dat die begint te haperen zodra de accuspanning begint te zakken.

            Het is maar een gok, want ik heb nog niet eerder over zulke problemen gehoord bij de 1Dx.
            In ieder geval is het niet zeker dat je het zelf kan oplossen.
            Er kan ook een slechte verbinding zijn in de camera zelf, maar ook in het voedingsgedeelte kan er ergens een defect zijn.
            Als je dat probleem alleen maar zou hebben met één van de twee accu's, dan zou het probleem daarin kunnen zitten.
            Maar omdat de camera met twee verschillende accu's dezelfde kuren heeft wordt de kans dat er iets mis is met de accu's wel heel erg klein.
            Daarom denk ik dat er niets anders opzit dan dat je de camera opstuurt naar een hersteldienst.

            Heb je het probleem met verschillende lenzen?
            Ik heb gemerkt dat de 1Dx en de 5D MKIII kunnen blokkeren als er een Kenko teleconverter + bepaalde Sigma lenzen op worden gebruikt.
            Het is dan ook mogelijk dat een slecht contact tussen lens en camera ervoor zorgt dat de camera vastloopt.
            Last edited by Black B@ndit; 10 januari 2016, 13:00.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Canon Body - uitvallen batterij

              Oorspronkelijk geplaatst door TigerMeet4Ever Bekijk bericht
              Het probleem heb ik bij alle batterijen : bij volledig opgeladen batterijen gaat het goed maar van zodra deze onder de 80% opgeladen hoeveelheid komt, gaat het mis.
              Ik heb het niet over de lading, maar de kwaliteit van de accu. Bij elke Nikon, die ik gehad heb, kon je dat via het menu uitlezen. Ik heb ook een accu volgeladen en na een zeer beerkt aantal foto's is accu nog steeds bijna vol, maar toch begint de camera kuren te vertonen: kwaliteit accu NUL. Waarschijnlijk neemt de inwendige weerstand dan zeer snel toe.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Canon Body - uitvallen batterij

                Ik heb dit bij mijn 450D gehad, voornamelijk met een B-merk accu (hoewel een jaar later de Canon accu die ik had hetzelfde probleem ging vertonen, zij het in mindere mate).
                Hoewel ik het niet zeker weet, zou het me ook niet verbazen dat het niet alleen leeftijd van de accu is, maar ook een chipje dat "doet" alsof de accu aan het eind van zijn leven is, zodat je sneller een nieuwe accu koopt (en Canon dus hopelijk meer geld verdiend).
                Ter vergelijking, mijn broer heeft een fotocamera van Sony uit 2005 of 2006 waarvan de accu nog altijd prima presteert...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon Body - uitvallen batterij

                  Ik heb het zelfde probleem met een nikon D50 gehad, daar bleek het idd aan de batterij te liggen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon Body - uitvallen batterij

                    Toestel is in herstelling geweest - voeding werd vervangen.

                    Bedankt voor alle feedback.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon Body - uitvallen batterij

                      Oorspronkelijk geplaatst door TigerMeet4Ever Bekijk bericht
                      Toestel is in herstelling geweest - voeding werd vervangen.

                      Bedankt voor alle feedback.
                      Bedoel je dan de batterij als je spreekt over de voeding ?

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon Body - uitvallen batterij

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Bedoel je dan de batterij als je spreekt over de voeding ?

                        grts
                        Sieg
                        Waarschijnlijk het voedingsgedeelte in de camera, dat ervoor zorgt dat alle onderdelen de juiste spanning krijgen.
                        Niet alle componenten werken op dezelfde spanning, en de spanning van de accu is ook niet constant (met drie lithium-ion cellen is de spanning net na het laden 12,6V en die zal tijdens het gebruik zakken tot zo'n 9V, dan zit er nog 3V op elke cel, en dan wordt het tijd om de boel uit te schakelen zodat de lithium-ion cellen niet te beschadigen).
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon Body - uitvallen batterij

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Waarschijnlijk het voedingsgedeelte in de camera, dat ervoor zorgt dat alle onderdelen de juiste spanning krijgen.
                          Niet alle componenten werken op dezelfde spanning, en de spanning van de accu is ook niet constant (met drie lithium-ion cellen is de spanning net na het laden 12,6V en die zal tijdens het gebruik zakken tot zo'n 9V, dan zit er nog 3V op elke cel, en dan wordt het tijd om de boel uit te schakelen zodat de lithium-ion cellen niet te beschadigen).
                          Bedankt Bart voor de info !

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment

                          Working...
                          X