Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DVD naar AVI

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DVD naar AVI

    Mocht ik deze vraag al eerder gesteld hebben, mijn verontschuldigingen; het is weer een tijdje geleden en ik vind het niet meer.

    Ik zou een aantal Dvd's willen liquideren, gewoon om wat plaats te hebben.
    Maar ik zou ze dus eerst op de NAS willen plaatsen.

    Wat gebruik ik daar het best voor ? Ik denk dat een AVI-file het gemakkelijkste is.

    * DVD SHRINK ?

    * Handbrake ?
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: DVD naar AVI

    Dvd Shrink ben ik vroeger altijd tevreden van geweest(wist niet dat die nog bestond)

    Nero zou je ook kunnen gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: DVD naar AVI

      Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
      Dvd Shrink ben ik vroeger altijd tevreden van geweest(wist niet dat die nog bestond)

      Nero zou je ook kunnen gebruiken.
      Het zou vooral vlot moeten kunnen ( nogal wat Dvd's te doen ) en liefst met zo weinig mogelijk kwaliteitsverlies.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: DVD naar AVI

        Net DVDSHRINK nog eens geprobeerd: 71 minuten....
        En DVD shrink kan er niet rechtstreeks een AVI van maken....
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: DVD naar AVI

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Net DVDSHRINK nog eens geprobeerd: 71 minuten....
          En DVD shrink kan er niet rechtstreeks een AVI van maken....
          Sommige Dvd's zijn zo gecodeerd dat zelfs DVD Shrink er niet door geraakt.
          Dat was ook zo met mijn series "Borgen", maar ik heb ze toch op HDD gekregen maar ben nu vergeten met welk programma.
          Zou het kunnen dat het mij gelukt is met Freemake Video?
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: DVD naar AVI

            Tja, ik gebruik Mac ipv PC, maar als mijn iLife (in dit geval iMovie) niet mee wil, denk ik bv aan Handbrake (boven al genoemd).
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: DVD naar AVI

              Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
              Sommige Dvd's zijn zo gecodeerd dat zelfs DVD Shrink er niet door geraakt.
              Dat was ook zo met mijn series "Borgen", maar ik heb ze toch op HDD gekregen maar ben nu vergeten met welk programma.
              Zou het kunnen dat het mij gelukt is met Freemake Video?
              Wel, ik ben nu ook bezig met Freemake Video Converter; plezant is dat je tussen veel formaten kan kiezen.
              Ben begonnen met AVI. Ik kan nu kiezen "zoals de bron" of ik kan ook kiezen bv. voor HD 1080p; dan gaat het programma vergroten tot 1920 x 1080.
              Heeft dat zin ?

              Of kies ik beter voor een ander formaat ? MKV bv? ( maar daar heb ik die optie ook )
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: DVD naar AVI

                Freemake Video Converter lijkt me wel een ideaal programma maar....


                1) Kies ik voor AVI, dan krijg ik als resultaat een volledig zwart beeld met enkel de ondertitels ?????

                2) Kies ik voor MKV krijg ik net het omgekeerde: dus wel de mooie speelfilm, maar de ondertitels worden niet meegenomen ???
                En ja, ik vink de ondertitels aan voor het converteren...
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: DVD naar AVI

                  Ik vroeg me af: bestaat Mac The Ripper (DVD), weliswaar betalende software, ook voor PC/Windows, dus even googlen: http://alternativeto.net/software/ma...atform=windows
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: DVD naar AVI

                    Onze dochter werkt met een iMac - staat daar standaard zo iets op, Les? Anders vraag ik het haar vanavond eens.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • #11
                      Re: DVD naar AVI

                      Gebruik ook Freemake. Hier geen problemen.
                      zet wel altijd om naar mp4.
                      Om ondertitels te gebruiken, moet men wel betalen.

                      Succes nog, Desteen

                      Comment


                      • #12
                        Re: DVD naar AVI

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Onze dochter werkt met een iMac - staat daar standaard zo iets op, Les? Anders vraag ik het haar vanavond eens.
                        Nee... zoals gezegd heb ik MDRP, zoals het programma heet, moeten aankopen. http://www.macdvdripperpro.com
                        Momenteel ± $25-, maar je kunt met een trialversie tot 5 dvd's rippen.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: DVD naar AVI

                          Oorspronkelijk geplaatst door Desteen Bekijk bericht
                          Gebruik ook Freemake. Hier geen problemen.
                          zet wel altijd om naar mp4.
                          Om ondertitels te gebruiken, moet men wel betalen.

                          Succes nog, Desteen
                          Ah, dat had ik nog niet door.....
                          Heb je kwaliteitsverlies in mp4 ( want daar ken ik eigenlijk niet zoveel van )
                          En kwantakosta die optie om ondertitels mee binnen te halen ?
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #14
                            Re: DVD naar AVI

                            Indien je omzet naar mp4 en "zoals de bron" neemt, dan zou je geen verlies van kwaliteit hebben.

                            Comment


                            • #15
                              Re: DVD naar AVI

                              Die beveiligde Dvd's van Borgen omgezet op HDD zien er precies uit als de Dvd's zelf, dus niks verschil.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X