Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

    Vroeger sloot ik gewoon via een HDMI-kabel mijn laptop op mijn TV aan en klaar (was) kees.
    Als ik dat nu doe dan heb ik alléén nog beeld en geen klank meer!!

    Ik heb al vanalles geprobeerd en daarbij uren mooie tijd verloren, zonder succes.
    Wie heeft voor mij de ultieme tip?

    Als ik rechtsklik op het speakertje onderaan rechts en dan "afspeelapparaten" kies(om vervolgens dan de TV als standaard int stellen) dan zie ik die TV daar ook niet staan.
    Ik heb ook al in apparaatbeheer, het INTEL(R) Display-Audio stuurprogramma verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd (er staat trouwens nog altijd zo'n vervelend geel driehoekje/uitroeptekentje bij...

    Hellep!!

  • #2
    Re: Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

    Dan zal dat laatste effectief de oorzaak zijn... Is dat de laatste versie van driver die je geïnstalleerd hebt voor die Intel ingebouwde chip of hoe heb je die installatie gedaan ?
    Kijk eens wat de datum is van je grafische driver.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Vroeger sloot ik gewoon via een HDMI-kabel mijn laptop op mijn TV aan en klaar (was) kees.
      Als ik dat nu doe dan heb ik alléén nog beeld en geen klank meer!!
      Ik heb dat probleem ook nog gehad op mijn Dell met Win7. Ik heb nooit de reden ervan gevonden maar HDMI kabel verwijderen, laptop herstarten, kabel er weer in loste het meestal op. Er was geen lijn in te trekken, het ging lang goed en dan plots twee keer na elkaar geen geluid.


      Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
      Als ik rechtsklik op het speakertje onderaan rechts en dan "afspeelapparaten" kies(om vervolgens dan de TV als standaard int stellen) dan zie ik die TV daar ook niet staan.
      Ik heb ook al in apparaatbeheer, het INTEL(R) Display-Audio stuurprogramma verwijderd en vervolgens opnieuw geïnstalleerd (er staat trouwens nog altijd zo'n vervelend geel driehoekje/uitroeptekentje bij...

      Dat moet eerst opgelost worden natuurlijk. Het uitroepteken wil zeggen dat er iets niet klopt met de driver. Je geeft ook niet aan welk OS je gebruikt (Win 7/8/10?)

      Je kan de driver verwijderen, pc herstarten en normaal gaat er een melding "nieuwe hardware gevonden" verschijnen. Installeer de juiste driver (eventueel van CD/DVD die bijgeleverd was) en herstart nogmaals. Mogelijk heeft een automatische update een nieuwe versie van de driver geïnstalleerd en is daar een probleem mee dus terug naar de originele driver kan een oplossing zijn.
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #4
        Re: Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

        Vriendelijk dat je me wil helpen polleke, maar ik heb die driver net verwijderd omdat er toen ook al zo'n "!" bij stond.
        19-06-2012 is de datum, maar als ik recentere drivers van Intel wil installeren dan zegt mijn laptop dat de minimale vereisten niet voldaan zijn om dat te kunnen doen...

        Windows7 Home premium SP1

        Heb trouwens ook gedaan wat je zegt on4Bam: driver verwijderd, herstart,... dan zegt de laptop dat de hardware is gevonden, maar de installatie van de driver wil vervolgens niet lukken...
        Last edited by dréten; 29 december 2015, 13:03.

        Comment


        • #5
          Re: Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

          Bij afspeelapparaten staat trouwens enkel nog "Realtek High Definition Audio - Standaardapparaat" en een groen vinkje erbij.
          Kan dat de boosdoener zijn?
          Last edited by dréten; 29 december 2015, 14:52.

          Comment


          • #6
            Re: Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

            Blijkbaar is dit een moeilijke bevalling...

            Comment


            • #7
              Re: Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

              Die realtek is je klankkaart. Om via HDMI klank te krijgen, moet ook je grafische kaart dat signaal ontvangen en doorsturen (want dat is de enige die verbinding maakt met je HDMI). Vandaar dat een driver voor een grafische kaart nu ook een audio-gedeelte bevat...
              Zolang dat uitroepteken in apparaatbeheer blijft plakken, zal het wel niet werken... Een driver van 2012 lijkt me wel behoorlijk oud. Best eens de juiste driver bij intel zelf opsnorren.
              Kan je nog aan de instellingen van die intel ? Normaal moet daar ook iets over audio beschikbaar zijn. Bij mijn 6 jaar oude Nvidia is dat toch het geval...

              Trouwens : drivers voor de grafische kaart op de bijgeleverde CD-rom gebruik je beter niet. Die zijn altijd verouderd en zeker niet optimaal...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Trouwens : drivers voor de grafische kaart op de bijgeleverde CD-rom gebruik je beter niet. Die zijn altijd verouderd en zeker niet optimaal...
                Maar je kan dan wel een werkend systeem hebben en daarna zien of de driverupdate de boel weer om zeep helpt. Kwestie van de oorzaak van het uitroepteken te vinden.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

                  Ik heb helemaal geen cd's.
                  Bij de eerste opstart destijds werd alles automatisch geïnstalleerd. Ook Office. Dus al wat ik nodig heb staat "ergens" op de laptop. Maar waar dat staat....dat blijft me een raadsel. Het zal vermoedelijk ook ingepakt zijn en dus moeilijk te vinden.
                  Ik moet via Samsung mijn systeem updaten of terug op orde brengen in geval van problemen, of opnieuw installeren mocht dat nodig zijn.
                  Via Intel vind ik, zoals eerder al gezegd, niet een passende driver of stuurprog. Dus terugzetten naar eerdere drivers is m.i. geen optie, tenzij ik de boel helemaal herinstalleer via Samsung recovery...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

                    Kan je via Samsung geen drivers downloaden ?
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Laptop>>TV (HDMI) alléén beeld en geen geluid(meer)

                      Heb ik allemaal geprobeerd. Niks helpt.
                      Zoals ik hierboven ook al aanhaalde, zegt de pc dat hij niet voldoet aan de minimumvereisten. Hoewel dat zeker wel zo is!
                      Last edited by dréten; 4 januari 2016, 06:40.

                      Comment

                      Working...
                      X