Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke internetprovider nemen jullie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke internetprovider nemen jullie?

    Voor welke internetprovider kiezen jullie vandaag ? Ik zag die vraag al op dit forum staan, maar dat was al een oude uit 2010. Ik zou het antwoord van vandaag willen weten. Ik woon in Vilvoorde, en twijfel tussen proximus en telenet. Iederen biedt altijd ongeveer dezelfde prijs aan, ongeveer dezelfde data en snelheid, maar klopt het wel? Wat zijn jullie ervaringen?

  • #2
    Re: Welke internetprovider nemen jullie?

    Ik ben nog altijd tevreden over Scarlet, dat is voor mij snel genoeg, en niet te duur.
    De maandelijkse rekening zit hier altijd rond de 62 euro, voor tv, internet, gsm en vaste telefoon.
    En dan heb ik er zelfs nog het tv pakket "Nature & Discovery" bij (5,95 euro per maand).

    Voor mij is dat voldoende, maar als je bijvoorbeeld de hele dag altijd en overal internet wil met een smartphone, dan zal dat bij elke provider duurder worden (ook bij Scarlet).
    Ik heb nog altijd geen smartphone, ik moet ook niet overal online kunnen zijn (maar ik denk dat ik stilaan een uitzondering aan het worden ben wat dat betreft...).
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke internetprovider nemen jullie?

      Telenet: zeker niet de goedkoopste, maar wel de stabielste en snelste.

      En geloof nooit dat Proximus even snel is als Telenet, dat is echt niet zo.
      De vraag is natuurlijk of je dat nodig hebt...

      Comment


      • #4
        Re: Welke internetprovider nemen jullie?

        Hier ook Telenet en ook nog geen smartphone-dinges. Een oude klassieke GSM.
        Ik word wel regelmatig belaagd met rommel waarbij iedereen meent te weten dat ik steeds teveel betaal en dat er beterkope opties zijn, contracten, leveranciers.
        Wanneer ik de vraag stel hoe het dan komt dat ik volgens hun berekeningen meer zou moeten betalen dan wat ik nu betaal, alhoewel ze zeggen dat ik teveel betaal en hun voorstel beterkoop is, wordt aan de andere kant van de lijn gezwegen.
        Dus uitkijken en niet om de slag zomaar aannemen dat je volgens hen duurder af bent.
        België is helaas een van de duurste landen als het over TV, Telefoon en internet gaat.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Welke internetprovider nemen jullie?

          Ik zal me niet uitspreken wat de beste/snelste/goedkoopste...is.
          Hangt volgens mij ook af van lokale omstandigheden en persoonlijke behoeften.

          Ga bvb. bij de providers eens na welke diensten ze in jouw straat/huisnummer aanbieden.

          Zelfs al zou ik dat willen, in mijn straat is er geen Belgacom TV bvb. Bij navraag blijkt dat ze in hun computer
          kunnen kijken, en dan staat een straat in een bepaalde kleur die aangeeft wanneer bvb. de TV zal beschikbaar zijn.
          (In mijn geval zelfs helemaal niet gepland...!)

          Ook kan de gemeten snelheid voor internet kan verschillen van plaats tot plaats voor dezelfde provider


          Dpaul
          DPaul - A.FIAP
          D810, nikkors and other stuff

          Comment


          • #6
            Re: Welke internetprovider nemen jullie?

            Kijk wat je nodig hebt. Heb je 200Mbs nodig? kom je toe met 100GB/maand? Wat is de snelheid die je kan halen op VDSL? Zonder die gegevens kan je niets aan of afraden.

            Ik betaal €45/maand voor een 100/10 internet profiel, unlimited met inbegrip van telefonie bij EDPnet. Telefonie gaat via externe VOIP providers (1 voor vaste nrs, 1 voor GSMs) en kost mij (we bellen weinig) minder dan 2x per jaar herladen aan €12.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Welke internetprovider nemen jullie?

              Hier is het Proximus. Zit voorlopig op een 70/10 profiel (maar blijkbaar wordt dat over enkele dagen 100/10). Voorlopig heb ik een effectieve snelheid van 65 Mb/s down, 5.5 Mb/s up.
              Voor Proximus is het inderdaad belangrijk dat er voldoende dicht een ROP in de straat staat. Veel verder dan een 400m. mag dat toch niet staan...
              Proximus is iets goedkoper dan Telenet (met mijn comfortpack heb ik onbeperkt downloaden + TV en telefoon voor 64€/maand). Die telefoon omdat er geregeld ook naar Groot Britannië wordt gebeld...
              Bij Telenet ben je met een Whop beperkt tot 150 GB/maand. en ik merk dat we daar hier met ons 3-en toch vlot boven landen (met YouTube en Netflix toestanden). Een Whoppa vind ik te duur.

              VDSL2 met zijn vectoring is inderdaad trager dan Telenet (als je Whoppa hebt tenminste), maar de vraag is of je dat nodig hebt ? Ik kan met die effectieve 65Mb/s alles doen wat nodig is, terwijl het internet zelf niet altijd snel genoeg is om je de volledige snelheid te garanderen. Binnenkort zou dat dus een echte 90 Mb/s moeten worden, en dan is het zeker geen probleem meer.
              Of Proximus onstabiel is ? Ik heb daar toch geen slechte ervaringen mee : In de jaren dat ik klant ben van Proximus heb ik 1 probleempje gehad. En dat was omdat bij een aanpassing in die ROP er blijkbaar een draadje was losgeraakt. Voor de rest werkt het ding gewoon perfect.
              Mijn vriendin had vroeger Telenet (eerst Whop, later Whoppa), maar ik moet eerlijk zeggen dat ik liever de HDdecoder van Proximus gebruik dan die van Telenet. Netflix zit bijvoorbeeld ook op een Proximus-decoder (werkt uiteraard enkel als je ook een abonnement hebt), maar met de huidige smartTV's is dat niet zo belangrijk...

              De verschillen tussen Telenet en Proximus zijn behoorlijk klein. Bij Proximus moet je alleen oppassen dat je zeker die volle snelheid kan halen, want er zijn nog altijd gebieden waar alleen ADSL ter beschikking is, en dan is het zeker huilen met de pet op. De prijs is trouwens hetzelfde.
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #8
                Re: Welke internetprovider nemen jullie?

                FWIW ... Proximus is bezig om nog steeds een aantal updates uit te rollen ... Je afstand tot de "aansluitkast" (ROP) bepaalt in welke zone je zit. Daar kom je achter op de site van Proximus. (<400m = zone 1)
                Ik zit in zone 2 en na de omruiling van mijn bbox2 voor een bbox3 (gratis) stond ik vrijwel direct op een 50/6 profiel, na "doortocht" van de vectoring => 70/10 en nu na de doortocht van DLM => 85/10. veel hangt natuurlijk af van de stabiliteit van de lijn. (Raadpleeg het userbase forum als men meer tech info wil) Of men het verschil "ziet/voelt" tussen een 85/10 of een 100/10 (nu al 100/20 voor zone 1) dat weet ik natuurlijk niet
                Proximus schijnt nog steeds een beetje te "foeffelen"(?) met de maximum profielen ivm snelheid en dat gerelateerd tot het soort abo dat je hebt ..

                Comment


                • #9
                  Re: Welke internetprovider nemen jullie?

                  Ik zit ook bij belgacom. Dat heet allemaal proximus tegenwoordig. Tv, internet, en mijn gsm. Ik ben daar heel tevreden mee. Het is wel zo dat je constant allerlei promoties ziet voorbij komen, maar ik heb geleerd dat je ook als klant eens moet bellen naar het telefoonnummer dat ze aangeven voor zo'n promotie, en moet vragen wat jij als klant dan eventueel kunt hebben. Als je nu een nieuw pack neemt, kun je in principe genieten van hun promo en krijg je een mooie tv voor een kleine meerprijs.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke internetprovider nemen jullie?

                    Vroeger nog Dommel gehad voor de betere prijs/kwaliteit, maar je moest je modem aankopen en €125 is duur + veroudert.
                    Nu terug bij Telenet (Whop) voor internet/tv/vaste telefonie + optie anytime (€7.5), aan voordeelprijs van €64,29, maar vanaf Feb is het €71,79.

                    Nog eens moeten kijken als ik dan beter geen Woppa neem (€75,94 per maand), maar waarschijnlijk is dit ook weer een tijdelijke voordeelprijs op de site en later nog duurder.
                    Maar ja, €4.15 x 12 is weer €49,8 duurder per jaar, jammer dat Telenet geen Basicnet abonnement met vaste telefonie in een pack.
                    Als je alles afzonderlijk neemt kun je zowel een Whop nemen, ze hebben dit goed uitgedokterd....
                    Last edited by CanonYouCan; 30 december 2015, 12:00.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke internetprovider nemen jullie?

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      FWIW ... Proximus is bezig om nog steeds een aantal updates uit te rollen ... Je afstand tot de "aansluitkast" (ROP) bepaalt in welke zone je zit. Daar kom je achter op de site van Proximus. (<400m = zone 1)
                      Ik zit in zone 2 en na de omruiling van mijn bbox2 voor een bbox3 (gratis) stond ik vrijwel direct op een 50/6 profiel, na "doortocht" van de vectoring => 70/10 en nu na de doortocht van DLM => 85/10. veel hangt natuurlijk af van de stabiliteit van de lijn. (Raadpleeg het userbase forum als men meer tech info wil) Of men het verschil "ziet/voelt" tussen een 85/10 of een 100/10 (nu al 100/20 voor zone 1) dat weet ik natuurlijk niet
                      Proximus schijnt nog steeds een beetje te "foeffelen"(?) met de maximum profielen ivm snelheid en dat gerelateerd tot het soort abo dat je hebt ..
                      Dat "gefoefel" valt redelijk mee : je krijgt altijd de maximum downloadsnelheid ongeacht welk abonnement je hebt : heb je dus een 100/20 profiel, dan zal je max. downloadsnelheid rond de 95 Mb/s liggen (er zit een klein verlies op). De upload is wel afhankelijk van je abonnement (die 20 haal je dus niet) : in theorie : 4 Mb/s voor een start, 5 voor een comfort, 6 voor een maxi.
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke internetprovider nemen jullie?

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        De upload is wel afhankelijk van je abonnement (die 20 haal je dus niet) : in theorie : 4 Mb/s voor een start, 5 voor een comfort, 6 voor een maxi.
                        Bij EDPnet is dat dan 20Mbit (-overhead) omdat daar geen caps op de snelheid gezet worden. Sync snelheid = internetsnelheid.
                        Het enige wat er kan geburen is dat er extra bandbreedte moet gekocht worden op de ROP (naar het schijnt gaat dat per 50Mbit). Toen ik door vectoring/DLM van 40/6 naar 70/10 en daarna 100/10 ging bleef de speedtest op 50Mbit steken. Mailtje naar de helpdesk en een beetje later zat ik op "full speed"



                        Waarschijnlijk zal DLM mij in de volgende weken wel op 100/20 zetten als vectoring op de upload actief wordt.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke internetprovider nemen jullie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                          Dat "gefoefel" valt redelijk mee : je krijgt altijd de maximum downloadsnelheid ongeacht welk abonnement je hebt : heb je dus een 100/20 profiel, dan zal je max. downloadsnelheid rond de 95 Mb/s liggen (er zit een klein verlies op). De upload is wel afhankelijk van je abonnement (die 20 haal je dus niet) : in theorie : 4 Mb/s voor een start, 5 voor een comfort, 6 voor een maxi.
                          je hebt helemaal gelijk .. men heeft mij "ergens" wijsgemaakt dat je voor een "full" profiel van je snelgeid eigenlijk je TV decoders moet afkoppelen wat ergens niet onlogisch is .. of je kan ook "speedof.me" gebruiken voor een paralelle test ...

                          edit : cool .. even bbox3tool gelopen .. ik blijk plots een 85/15 profiel te hebben .. en mijn lijnwaarden zijn stukken verbeterd, mijn lijn (zone2!) kan moeiteloos(?) een 100/25 profiel aan LOL !
                          Last edited by Guest41; 30 december 2015, 21:06.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke internetprovider nemen jullie?

                            Tijd dat die EDP eens fors uitbreid over gans België, want Telenet kondigde alweer nieuwe prijsverhogingen aan

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Bij EDPnet is dat dan 20Mbit (-overhead) omdat daar geen caps op de snelheid gezet worden. Sync snelheid = internetsnelheid.
                            Het enige wat er kan geburen is dat er extra bandbreedte moet gekocht worden op de ROP (naar het schijnt gaat dat per 50Mbit). Toen ik door vectoring/DLM van 40/6 naar 70/10 en daarna 100/10 ging bleef de speedtest op 50Mbit steken. Mailtje naar de helpdesk en een beetje later zat ik op "full speed"



                            Waarschijnlijk zal DLM mij in de volgende weken wel op 100/20 zetten als vectoring op de upload actief wordt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke internetprovider nemen jullie?

                              Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                              Tijd dat die EDP eens fors uitbreid over gans België, want Telenet kondigde alweer nieuwe prijsverhogingen aan
                              ??? Waar een Proximuslijn ligt kan je EDPnet hebben. Zij bieden gewoon internet aan maar de infrastructuur is Bcom (Px dus). Je kan dus over heel België EDPnet hebben.
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment

                              Working...
                              X