Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ALTERNATIEF voor accu voor CANON 1dx / LP-E4N/ LP-E4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ALTERNATIEF voor accu voor CANON 1dx / LP-E4N/ LP-E4

    Ik wil me een extra RESERVE-batterij aanschaffen, voor mijn CANON 1dx.
    Type : LP-E4N/ LP-E4

    Deze zijn heel erg duur ( 158€ )
    Omdat he hier om een reservebatterij gaat die ik normaal gezien niet nodig zal hebben ( ik heb er nl 2 van CANON zelf )
    zou ik graag een goed maar goedkoop alternatief vinden.

    kan iemand iets aanraden ?

    Alvast bedankt voor jullie feedback,
    Pascale

  • #2
    Re: ALTERNATIEF voor accu voor CANON 1dx / LP-E4N/ LP-E4

    Ik ken geen alternatieven maar weet wel dat originele batterijen voor "slechts" 138 Euro te koop zijn bij onder andere CameraNu. Dat scheelt alweer een 20-tal euro's ...

    Comment


    • #3
      Re: ALTERNATIEF voor accu voor CANON 1dx / LP-E4N/ LP-E4

      Jupio, drie garantie. Klik
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: ALTERNATIEF voor accu voor CANON 1dx / LP-E4N/ LP-E4

        Ik heb ooit een reserve accu gekocht voor de 1D MKIII, een originele, omdat er bij die camera een defecte accu geleverd was, en omdat ik die niet meteen kon gaan omruilen heb ik ergens anders een nieuwe gekocht (voor die defecte accu heb ik wel een nieuwe gekregen, daarom heb ik er nog steeds twee).
        Die kan ik ook nog in de 1Dx gebruiken, maar eigenlijk heb ik nog nooit een tweede accu nodig gehad.
        Alleen als je een langere periode niet de kans hebt om de accu te laden, of als je tijdens een evenement heel veel foto's moet kunnen maken kan je de accu wel eens leeg krijgen.
        Mij is het nog niet gelukt, na ruim 2000 foto's staat die altijd nog op meer dan 50%.

        Als je de reserve accu bijna nooit nodig hebt, bewaar ze dan wel koel zodat ze na jaren nog altijd dezelfde capaciteit heeft (in een diepvrieszakje in de koelkast).
        Een accu van een ander merk heeft gewoonlijk wel een iets lagere capaciteit dan een originele, maar de prijs per Wh is doorgaans lager (de capaciteit die op de verpakking staat is bijna altijd overdreven, maar zo'n accu is wel een stuk goedkoper).

        Bij de constructie van de camera en de accu is het ook mogelijk dat je 1Dx niet meer waterdicht is als je een niet-originele accu gebruikt.
        Dat is bij andere camera's geen probleem, alleen bij de 1D reeks moet de accu zelf ook de nodige afdichtingen hebben om te garanderen dat er geen water binnen komt terwijl je in de regen fotografeert.
        Last edited by Black B@ndit; 28 december 2015, 19:06.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: ALTERNATIEF voor accu voor CANON 1dx / LP-E4N/ LP-E4

          Ik koop ze meestal bij Photoshop Aalten in Nederland.

          Comment


          • #6
            Re: ALTERNATIEF voor accu voor CANON 1dx / LP-E4N/ LP-E4

            Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor een originele
            Als je met een body zit van +-6000€ maakt die 158€ toch niet veel uit.
            tevens is het zoals Bart schrijft, opletten met waterdichtheid van goedkopere merken.
            Het zou zonde zijn dat je door een goedkope batterij aan te schaffen problemen krijgt met je toestel

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment

            Working...
            X