Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samyang versus Walimex Pro ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samyang versus Walimex Pro ?

    Hallo,
    Ben al een tijdje aan het uitkijken naar een TILT-SHIFT en daar komen steeds buiten de merk-eigen lensen een Samyang en een Walimes Pro tevoorschijn.
    Wanneer ik beide laatste in detail bekijk kan ik me niet ontdoen van het gevoel dat dit in feite 2 identieke lenzen zijn, maar met een andere naam en een andere prijs.
    De prijs is niet zo licht verschillend maar toch.

    Iemand enig idee ?
    Het gaat hem om de Samyang 24mm t+s
    Last edited by Wim.Vanmaele; 28 december 2015, 09:52. Reden: typ-fouten gecorrigeerd
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Samyang versus Walimex Pro ?

    Ze bestaat zelfs onder de naam Rokinon, allemaal identiek en uit dezelfde fabriek.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: Samyang versus Walimex Pro ?

      Juist, had ik ook al gevonden, maar ik snap dan niet het vaak toch grote prijsverschil .... Maar wist, weet niet dat dezelfde fabriek, zelfde lens is. Ik dacht het, maar vond nergens een bevestiging. Ik zal wel iet ste weinig hebben gezocht, alhoewel ...
      Wat wel duidelijk is, is dat voor Duitsland er meer gekeken wordt naar Walimes dan naar Samyang.
      Heb prijs-verschillen van om en nabij de 200 Euro en op een lens van gemiddeld 900 Euro is dat niet min.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: Samyang versus Walimex Pro ?

        Klopt, Wallimex voor Duitsland, Rokinon voor de uso en Samyang voor het oosten, maar ja, al die shops die tot hier verkopen. Gewoon de goedkoopste nemen.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: Samyang versus Walimex Pro ?

          Even terzijde: is wel een lens met een redelijk serieuze leercurve. Vooral ivm Scheimplug en Hinge lijn, maar als het dan lukt is het zoveel plezanter.
          Een opmerking: ik weet niet of je dikke vingers hebt maar de plaats van de diafragmaring is een beetje ongelukkig gekozen en doet je scherpstelling al eens verspringen. Eerst effe uittesten misschien; en de merkeigen T&S lenzen behouden hun lichtmeting wat ook iets makkelijker werkt.

          Comment


          • #6
            Re: Samyang versus Walimex Pro ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Basketfan Bekijk bericht
            Even terzijde: is wel een lens met een redelijk serieuze leercurve. Vooral ivm Scheimplug en Hinge lijn, maar als het dan lukt is het zoveel plezanter.
            Een opmerking: ik weet niet of je dikke vingers hebt maar de plaats van de diafragmaring is een beetje ongelukkig gekozen en doet je scherpstelling al eens verspringen. Eerst effe uittesten misschien; en de merkeigen T&S lenzen behouden hun lichtmeting wat ook iets makkelijker werkt.
            Merk-eigen ? Ja, Nikon kost wel 1890 Euro, terwijl ik voor een samyang voor 840 reeds overschot heb.
            Een lens die je sporadisch gebruikt ...
            En de samyang heeft iets meer bewegingsvrijheid dan de Nikon.
            Dat r een serieuze leercurve is, weet ik best ook wel, maar ik weet wel wat ik zoek. Helaas zijn er niet veel optisch in lenzenmerken wanneer men technische lenzen zoals de tilt-shift zoekt.
            Ik ben me ook bewust dat hier vooral manuele werking hoog tij zal vieren. Nu, meestal werk ik toch manueel, waarom nu ook niet ?
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Samyang versus Walimex Pro ?

              Heb zelf ook de samyang hoor op een D810. Ik heb er een probleem mee: soms valt de indicatieve lichtmeting in liveview weg (streepjes en pijltjes), moet dan objectief afdraaien en er terug op en dan kunnen we verder. Je kan dit objectief wel alle richtingen uit draaien, niet zoals bij Nikon dat de flits in de weg zit.

              Comment


              • #8
                Re: Samyang versus Walimex Pro ?

                1.Google eens op Walimex Pro:je vindt dan de webshop van Walimex.Alle lenzen zijn Samyang lenzen.Geen enkel heet Walimex.
                2.Moet geen te grote illusies maken van de koppeling bij merk-eigen lenzen.Diafragma wordt automatisch gesloten,ja,maar de lichtmeting ,van het ogenblik dat je tilt of shift kan alle kanten uit.Lichtmeting in neutrale stand en dan handmatig instellen na tilten en shiften of combinatie.Enig voordeel is dat je dit op je camera kunt instellen,en ook dat je exifs-gegevens hebt.
                Ik werk wel met Canon,maar heb ook een Hartblei 35 mm superrotator,die ook geen koppeling heeft met de body,puur manueel,afstand en diafragma,maar dat werkt even gemakkelijk of even moeilijk.Zijn inderdaad niet altijd de meest eenvoudige lensjes om mee te werken.

                Comment

                Working...
                X