Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Yongnuo 622c of Cactus V6 triggerse

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Yongnuo 622c of Cactus V6 triggerse

    Hallo,

    Is er iemand die ervaring heeft met één of beide trigger/reveivers sets

    Cactus V6
    Yongnuo YN 622C Tx wireless TTL flash trigger voor Canon

    Ik ben van plan om een triggerset te kopen maar weet niet goed welke van de twee? Ik lees over beide goede reviews, maar heb het idee dat de YN622C "net wat beter, gebruiksvriendelijker" is dat de cactus V6, klopt dat?

    Ik heb een canon 7D en 5DIII en volgende flitsers 580ExII en twee 430 EXII die ik dus wil aansturen.
    Ik wil zowel TTL als manueel werken, afhankelijk vd de omstandigheden of settings.

    Op de cactus kan je een flitser zetten wanneer deze gebruikt wordt als Transmitter, waardoor je een extra belichtingsmogelijk hebt tov de YN622C, maar ik weet niet of het een veelgebruikte manier van werken is.

    Graag hoor ik wat dus jullie bevindingen zijn ivm Pro's en Contra's over beide sets.

    Mvg, Wim

  • #2
    Re: Yongnuo 622c of Cactus V6 triggerse

    De cactus ken ik niet.
    Op de yongnuo 622c kan je ook een flitser zetten hoor bovenop je camera. Je kan de 622c's ook aansturen met een 622c-TX bovenop je camera. Die heeft een display bovenaan, waarop je al je flitsers kan aansturen. Werkt heel comfortabel. Op de 622c-TX kan je dan wel geen flitser bovenop je camera zetten.

    Comment


    • #3
      Re: Yongnuo 622c of Cactus V6 triggerse

      Ik heb de Yongnuo besteld, maandag krijg ik ze aan. Hopelijk kan ik je dan meer vertellen.
      In de tas: Canon 70D - Canon 50mm f1.8 - Sigma 17-50mm f2.8 - Tamron 70-300 VC USD

      Comment


      • #4
        Re: Yongnuo 622c of Cactus V6 triggerse

        Ik heb veel spul liggen van yongnuo.
        In de korte tijd dat ze bestaan hebben ze heel veel ontwikkeling doorgemaakt met gevolg dat een en ander niet compatible is met elkaar.

        Voor Canon (Nikon weet ik niet) is het "Canon wireless protocol" gekraakt door yongnuo en ik denk dat daar de toekomst zit.
        Gaande van TTL, HSS, groepen, ratios en al dat lekkers ... krijg je per direct een voorsprong naar de toekomst toe.
        Gedaan met sukkelen.
        Daarom heb ik besloten om niet verder te investeren in de oude protocollen maar enkel in materiaal dat compatible is met het echte Canon wireless protocol.
        Voorbeelden hiervan zijn voorlopig de YN600EX-RT en de YN-E3-RT trigger/controller.
        Ik denk dat we spoedig meer materiaal gaan krijgen dat op dat protocol aansluit. En als het studiomateriaal dan ook kan aansluiten hierop zitten we in de hemel.

        Nu, aan die 622 ga je geen broek scheuren voorlopig.

        Comment

        Working...
        X