Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vijf voor de prijs van één. (upd : vliegtuigen uit de lucht geschoten)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vijf voor de prijs van één. (upd : vliegtuigen uit de lucht geschoten)


    Gisteren kwam ik terug van dardennen, binnendoor met de wagen, turend naar bomen. Had er al een paar ferme geveld, maar toen kwam dit enorme gedrocht in het spiedende blikveld van mijn lodderig oog.
    Er moet oorspronkelijk één enkele boom gestaan hebben die ze geveld hebben, en daarna zijn er een vijftal terug gekomen. De wortels liggen maar liefst twee tot drie meter hoog bloot. Enorm indrukwekkende lindeboom, in de winter een pak mooier dan in de zomer.

    Ik heb andere opnames waar je beter het vijf-gedrocht ziet, maar daar staan die twee mensen niet op. Misschien zet ik die hier later ook nog wel eens, maar dat zien we dan wel weer.
    (jaja, de horizon is niet vlak, maar dat heb je zo in dardennen).

    Nieuwe Update (ander formaat zodat die vliegtuigstreepjes weg zouden zijn, en wat gewist er aan) eerste update : (horizon vlak, waarvan ik dacht dat de boom scheef zou staan, maar het valt beter mee dan ik dacht) :




    Origineel :





    Last edited by Iegienie; 28 december 2015, 16:48.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Vijf voor de prijs van één.

    Heel mooi die silhouet van de boom en beide personen. De boom centraal vind ik hier wel passend.
    Alleen zou ik de horizon recht zetten. Als je kijkt naar de palen staan zij ook niet verticaal.
    Eerlijkheid duurt het langst!!
    Mijn website: http://www.degrafon.be/

    Comment


    • #3
      Re: Vijf voor de prijs van één.

      Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
      Heel mooi die silhouet van de boom en beide personen. De boom centraal vind ik hier wel passend.
      Alleen zou ik de horizon recht zetten. Als je kijkt naar de palen staan zij ook niet verticaal.
      ik dacht dat de boom dan wat scheefjes stond. Maar heb vlug vlug een update gemaakt, en eum, ik twijfel nu toch ook. soit.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Vijf voor de prijs van één.

        Ofwel komt het door lensvertekening...zou het toch eens bekijken.
        Eerlijkheid duurt het langst!!
        Mijn website: http://www.degrafon.be/

        Comment


        • #5
          Re: Vijf voor de prijs van één.

          Oorspronkelijk geplaatst door tantine Bekijk bericht
          Ofwel komt het door lensvertekening...zou het toch eens bekijken.
          lenscorrectie was al gedaan hoor, levert trouwens niet zo veel verschil op deze lens (sigma art 35mm).

          Meestal heb ik op mijn kodakske de waterpas aan staan, misschien had ik die hier vergeten, het moest nogal rap gaan die mensen bleven daar niet lang en waren konstant in beweging, en in dardennen is alles zowiezo wat hellend he. update lijkt me idd. toch beter.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Vijf voor de prijs van één.

            Bedankt voor de update! Veel beter!
            Eerlijkheid duurt het langst!!
            Mijn website: http://www.degrafon.be/

            Comment


            • #7
              Re: Vijf voor de prijs van één.

              Imposante boom.
              Update veel beter en die paaltjes stonden misschien wel scheef. Storen doen ze niet echt. Zou het zo laten.
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Vijf voor de prijs van één.

                Zonder twijfel de update van deze mooie opname.

                Gr, Daniel.

                Comment


                • #9
                  Re: Vijf voor de prijs van één.

                  Centrale positie is uiteraard een keuze, ik zelf zou er rechts iets vanaf gedaan hebben, dan ook vliegtuigcondens weg. En het was leuker geweest als linkerfiguur ook beide benen had gespreid, dan wat herkenbaarder als mens?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vijf voor de prijs van één.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jobol Bekijk bericht
                    Centrale positie is uiteraard een keuze, ik zelf zou er rechts iets vanaf gedaan hebben, dan ook vliegtuigcondens weg. En het was leuker geweest als linkerfiguur ook beide benen had gespreid, dan wat herkenbaarder als mens?
                    Eum, dat waren passanten he, geen ingehuurde modellen.

                    Ik heb specifiek gekozen voor die centrale positie, vond dat hier wel kunnen. Het moet niet altijd de regelkes volgen, imho, ik wilde de boom zo imposant dominant mogelijk neerpoten. Vliegtuigstrepen waren er trouwens aan de andere kant ook hoor.
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vijf voor de prijs van één.

                      Imposante boom die mooi versterkt wordt door de aanwezige mensen eronder. Maretak zijn net kerstballen dus past goe in dezen tijd
                      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
                      Groeten
                      Kurt

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vijf voor de prijs van één.

                        Mooi de up, het vliegtuigstreepje zou je nog kunnen wegwerken.
                        Mvg.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vijf voor de prijs van één.

                          Mooi om de boom zo lekker imposant in het midden te zetten.
                          De vliegtuigstrepen vragen inderdaad iets teveel aandacht.
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vijf voor de prijs van één.

                            hartelijk dank aan allen voor de opbouwende commentaren.

                            Ik zal de volgende keer een enorme luidstpreker meebrengen, zodat ik naar die dame kan communiceren dat ze haar benen moet open zetten en hard roepen naar de vliegers dat ze moeten ontploffen want ze vliegen in mijn zicht. ok ?
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vijf voor de prijs van één.

                              vwola, iets anders aan die vermaledijde vliegtuigstrepen gedaan : naar formaat 5/7 geswitchd en toch een klein beetje gegomd.
                              Last edited by Iegienie; 28 december 2015, 16:47.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X