Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

    Ik ben in het bezit van een HP all-in-one waarvan de magenta cartridge is beschadigd en ik bijgevolg niets meer kan uitprinten . Nu ben ik naar eigenschappen van de printer gegaan en heb bij voorkeurinstellingen het laten printen op zwart/wit gezet maar toch kan ik nog niet printen . Is dit normaal ?

  • #2
    Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

    Ik had een HP All-in one printer en ik heb die vanwege al de miserie met cartridges na een paar jaar vervangen door een NIET HP printer.
    Zelfs wanneer de gewone zwarte cartridge bomvol was, en enkel de cartridge met foto-zwart leeg was, kon ik zelfs geen tekst meer printen in het zwart.
    HP en cartridges één en al problemen, je moet maar eens gaan googelen.
    Gooi buiten dat ding en koop een ander merk, problemen opgelost.

    Comment


    • #3
      Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

      Dat was ik ook van plan maar ik heb hier nog wat volle cartridges liggen voor de all-in-one ( behalve magenta ) en die zou ik toch nog gaarne op gebruiken .

      Comment


      • #4
        Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

        Best ook geen Epson dan.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #5
          Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

          Mijn Canon MG 5250 heeft dat probleem niet, wat de nieuwere types uitspoken weet ik niet.
          Of is Canon het enige niet-geldwolf merk ?
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

            Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
            Ik ben in het bezit van een HP all-in-one waarvan de magenta cartridge is beschadigd en ik bijgevolg niets meer kan uitprinten . Nu ben ik naar eigenschappen van de printer gegaan en heb bij voorkeurinstellingen het laten printen op zwart/wit gezet maar toch kan ik nog niet printen . Is dit normaal ?
            Van de tijd dat ik nog met deze slechte printers werkte (nu gelukkig Canon), weet ik dat ze standaard de kleuren mixen ook al print je enkel zwart.
            Maar er was ergens een optie om enkel met de zwarte cartridge te printen ... weet wel niet meer waar dat exact staat.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Best ook geen Epson dan.
              Mijn Epson printer stopt inderdaad vanaf dat die nog maar denkt dat het inktniveau in één van de inktpatronen leeg zou kunnen raken (terwijl er gewoonlijk nog 1/3 in zit).
              Gelukkig heb ik hervulbare inktpatronen met een automatische reset, als ik die er even uit haal, en dan terug in steek, dan werkt de printer weer.
              Gewoonlijk vul ik het inktpatroon waarvoor de foutmelding geldt dan wel eerst terug voor ik het er weer in steek.

              Met originele inktpatronen krijg je de printer niet meer aan het werk vooraleer je dat "lege" inktpatroon hebt vervangen door een nieuw.
              De inkt is al zo duur, maar het wordt nog duurder als er inkt in elk patroon blijft zitten, die heb je betaald, maar kan je nooit opgebruiken.
              Om de printkop te beschermen is het wel nodig dat die nooit droog kan werken, maar ze kunnen het systeem ook zo maken dat er heel wat meer van de dure inkt kan opgebruikt worden voor de printer uitvalt.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

                Maar niemand kan mij de oplossing of bestaat die niet , geven, dat als ik bij eigenschappen van de printer instel dat hij enkel in Z/W moet afdrukken dan nog die foutmelding op het display van de printer krijg dat de kleurencartridge magenta is beschadigd en ik bijgevolg totaal niet meer kan printen .

                Comment


                • #9
                  Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

                  Heb Epson XP printer, Magenta patroon was leeg, kon ook niets meer printen, ook niet als ik alleen "printen in zwart wit aangaf"
                  grt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                    Heb Epson XP printer, Magenta patroon was leeg, kon ook niets meer printen, ook niet als ik alleen "printen in zwart wit aangaf"
                    grt
                    Ik had vroeger ook een Epson en kon dat wel.
                    Maar net als met de HP is het te lang geleden om nog te weten hoe dit te doen.
                    Het moet wel een printer zijn waar een apart zwarte cartridge in steekt natuurlijk.

                    Bij mijn Canon is dat simpel, gewoon op de OK knop drukken en hij print verder.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

                      Oorspronkelijk geplaatst door jdv Bekijk bericht
                      Heb Epson XP printer, Magenta patroon was leeg, kon ook niets meer printen, ook niet als ik alleen "printen in zwart wit aangaf"
                      grt

                      En dat is idem dito met mijn Canon MG8150 AIO.
                      Heb bij KHL hervulbare cassetjes gaan halen, stukken goedkoper dan Canon en even snel verwisseld (chip reset vanzelf).
                      Bijna vergeten te vermelden: als ik enkel in Z/W wil printen, zo ingesteld met de software en het geel is bv leeg, dan print die niks.
                      Last edited by Red Falcon; 27 december 2015, 18:36.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

                        Heb onder tussen de Canon Pixma MG 6650 besteld . Morgen ga ik een originele Magenta cartridge kopen van HP om te zien of ik die foutmelding dan nog krijg en dat zal dan het laatste zijn wat ik koop van HP .

                        Comment


                        • #13
                          Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

                          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                          Heb onder tussen de Canon Pixma MG 6650 besteld . Morgen ga ik een originele Magenta cartridge kopen van HP om te zien of ik die foutmelding dan nog krijg en dat zal dan het laatste zijn wat ik koop van HP .
                          Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. Ik heb in #2 doelbewust niet vermeld welke printer ik nu had om je niet te beďnvloeden bij je keuze, maar zelf heb ik nu de Canon PIXMA MG6850, en die werkt (voorlopig) als een zonnetje zowel met merkeigen, thirdparty en/of hervulde cartridges.
                          Wat ik je wel nog kan meegeven als raad is, dat, indien je printer met alle soorten cartridges werkt, je dan beter NOOIT een update van de betreffende printer installeert.
                          Daar wordt ook meestal nieuwe(re) software in gestoken die het gebruik van niet merkeigen cartridges bemoeilijkt.
                          Dat is zéker het geval bij HP, en het zou me verwonderen dat andere merken dit niet zouden doen.
                          Last edited by kriba; 28 december 2015, 10:39.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

                            Ik had onlangs ook problemen met tekst af te printen. De cyaan cartridge was leeg maar de zwarte was nog halfvol. De printer drukte wel af maar tekst kreeg een rare kleur terwijl die gewoon zwart moet zijn. Na het vervangen vd cyaan cartridge was tekst gewoon weer zwart. Ik begrijp er ook niks van, waarom is daar dan een zwarte cartridge. Ik heb een Epson printer.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Magenta inktcartridge beschadigd maar toch niet in Z/W kunnen printen .

                              Ondertussen een originele magenta cartridge gestoken en de printer werkt weer en een bedankje gekregen op het display omdat ik weer een HP cartridge heb geďnstalleerd . Toch ingenieus hoe dergelijke toestellen werken !!!

                              Comment

                              Working...
                              X