Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon lens op oly e-m1 ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon lens op oly e-m1 ?

    Ik heb mij een Olympus e-M1 aangeschaft . Ik heb hier nog een Nikon mount sigma 50-150mm 2.8 apo . Heeft het zin om een converter te kopen en deze op de oly te gebruiken ? Hoe zou deze lens zich gedragen? Ik zou hetzelfde willen doen met enkele zuiko OM lensen .
    Last edited by ronyc; 25 december 2015, 11:55. Reden: Is sigma lens geen nikon

  • #2
    Re: Nikon lens op oly e-m1 ?

    Kennelijk niemand die wil reageren thnx

    Comment


    • #3
      Re: Nikon lens op oly e-m1 ?

      De lens gaat zich niet anders gedragen.
      De Sigma 50-150 2.8 blijft een 50-150 2.8 op eender elke camera.

      Alleen de beeldhoek verandert en snelheid blijft 2.8.
      De lens is een 75-225 FOV op een crop (Nikon DX waarvoor deze bedoeld is) en een 100-300 op de EM1.
      DOF FF eq wordt F4.2 op een Nikon DX camera en F5.6 op een EM1 (M43)

      Ik heb geen ervaring met de Sigma, maar het zou best kunnen dat de lens softer zal uitvallen op M43.
      Dat zul je eens moeten uitproberen.
      Langs de andere kant zullen dingen zoals lichtafval in de hoeken of vervorming misschien positiever uitvallen op een EM1.

      OM lenzen zullen volgens mij zeker softer uitvallen.... in ieder geval veel softer dan de objectieven die gemaakt zijn voor het M43 systeem.
      Goed om een beetje te experimenteren... maar of het ook echt zin heeft betwijfel ik... maar das ook niet erg met het enorme aanbod van M43 (zeer goede) objectieven.

      Ik heb zelf de EM1 en de mogelijkheid om 4/3 lenzen te monteren vind ik daarentegen wel interessant.
      Zeker lenzen zoals de 150 2.0, de 90-250 2.8, 300 2.8, 35-100 2.0 of zelfs de 14-35 2.0.
      Last edited by Funcky; 26 december 2015, 09:11. Reden: 4/3 in plaats van 43
      Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

      Comment


      • #4
        Re: Nikon lens op oly e-m1 ?

        Bedankt voor de reactie , ga de lens gewoon verkopen en er een mooie zuiko of sigma art mee aanschaffen !
        Voor de om lensen koop ik misschien wel een adaptertje !

        Comment

        Working...
        X