Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

lightroom 6 of lightroom cc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • lightroom 6 of lightroom cc

    Hoi, zit een beetje met een dilemma wil verder met lightroom maar welke versie?

    Lightroom cc is 12,09 € p/m of lightroom 6 kopen voor 129€. Op het web circuleert dat er waarschijnlijk toch geen lr 7 komt en alles gericht gaat zijn op cc. De updates gebeuren veel sneller in cc dan de stand alone versie.

    Trouwens er is nu een actie van download.com voor cc versie aan 9,67€ voor het eerste jaar https://creative.adobe.com/promo/dow...WBSCC&mv=email

    Iemand een suggestie?

    thnx already
    Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

  • #2
    Re: lightroom 6 of lightroom cc

    9,67 x 12 is goedkoper dan 129. En je krijgt alle updates en nieuwe versie EN PS CC.
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: lightroom 6 of lightroom cc

      Ik kies bewust voor de standalone versie. Ik gebruik eigenlijk alleen lightroom en de nik-plugins.
      Ik zal zelf wel kiezen wanneer ik wil upgraden. Als het maandelijks abonnement te duur wordt kan ik niet meer verder werken, terwijl de standalone versie blijft werken.

      Maar ik geef toe, het is een lucratief businessmodel voor Adobe.
      Heel wat mensen worden over de streep gehaald om meer te betalen dan dat ze zouden betalen voor een lightroom versie, en zullen vaak slechts zelden photoshop gebruiken. Eigenlijk zouden ze het niet gemist hebben moesten ze er geen abonnement op hebben.

      Aan de geldende offficiële prijs kreeg adobe photoshop enkel nog verkocht aan professionelen en nu is de markt voor een bestaand product alleen maar groter geworden.
      De klanten van een abonnement zullen trouwens minder snel naar een ander product overstappen, want dan zijn ze al hun bestaande bewerkingen kwijt.

      Zo zie je maar, alles hangt af van je uitgangspunt en ieder moet voor zich de berekening maken.

      Groetjes

      Peter


      Sent from my iPad using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: lightroom 6 of lightroom cc

        Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
        Ik kies bewust voor de standalone versie. Ik gebruik eigenlijk alleen lightroom en de nik-plugins.
        Ik zal zelf wel kiezen wanneer ik wil upgraden. Als het maandelijks abonnement te duur wordt kan ik niet meer verder werken, terwijl de standalone versie blijft werken.

        Maar ik geef toe, het is een lucratief businessmodel voor Adobe.
        Heel wat mensen worden over de streep gehaald om meer te betalen dan dat ze zouden betalen voor een lightroom versie, en zullen vaak slechts zelden photoshop gebruiken. Eigenlijk zouden ze het niet gemist hebben moesten ze er geen abonnement op hebben.

        Aan de geldende offficiële prijs kreeg adobe photoshop enkel nog verkocht aan professionelen en nu is de markt voor een bestaand product alleen maar groter geworden.
        De klanten van een abonnement zullen trouwens minder snel naar een ander product overstappen, want dan zijn ze al hun bestaande bewerkingen kwijt.
        Een veelgemaakte fout en verkeerd begrepen:
        - wanneer je niet meer betaalt heb je geen mogelijkheid meer om te bewerken, je cataloog en foto blijven beschikbaar.

        Wie dus wil overstappen zal zijn oud werk wel degelijk nog ter beschikking hebben, maar kan met de CC suite geen nieuw werk aanmaken onder LR of PS CC gebruiken, maar dat zal je toch met de andere soft willen.$

        With Lightroom, at the end of a membership, the Lightroom desktop application will continue to launch and provide access to the photographs managed within Lightroom as well as the Slideshow, Web, Book or Print creations that we know many photographers painstakingly create. The Develop and Map modules are disabled in order to signal the your membership has ended. Access to Lightroom mobile workflows will also cease to function.
        ...leeg...

        Comment


        • #5
          Re: lightroom 6 of lightroom cc

          Da's positief en een waardevolle verduidelijking, maar hoe dan ook: je zal je foto's niet meer kunnen bewerken, terwijl je dat met de stand alone versie steeds zal kunnen blijven doen.

          Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Re: lightroom 6 of lightroom cc

            Mijn standpunt in heel die CC affaire is duidelijk. Voor mensen die nu pas in "het plan" stappen is het zeker goedkoper, zeker ook als zij jong zijn, over minder financiële draagkracht beschikken, en nog een hele tijd met fotobewerking gaan bezig zijn...
            Ik heb destijds serieus geïnvesteerd in Adobe. Mijn CS3 kostte me meer dan de Mac waarop ik het programma wilde laten draaien. Daarna telkens alle upgrades gekocht (CS4, CS5, CS6), en ook in Lightroom ingestapt met hetzelfde "handelingsplan".
            Op mijn 65ste ga ik nu niet aanpassen naar een 'huur-per-maand' systeem. Wat ik heb is van mij, en tenzij ik upgrade naar een systeem waarop oudere programma's niet meer werken, kan ik blijven werken. Betaald is betaald. Volgende maand komt niemand bij mij aankloppen alvorens ik voort kan werken (al weet ik dat een maand-op-maand abo ook per jaar kan). Wij wonen ook in ons eigen huis, geen maandelijkse huur dus.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: lightroom 6 of lightroom cc

              Zelfs dat is niet helemaal juist:
              je hebt nog steeds toegang tot de Bibliotheekmodule en aangezien je daar zowel een aantal basis-ontwikkeltools vindt in Quick Develop én je ook toegang hebt tot al je ontwikkelpresets, kan je eigenlijk je foto's zelfs nog bewerken. Niet echt handig bewerken, maar wel nog bewerken.

              Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
              Da's positief en een waardevolle verduidelijking, maar hoe dan ook: je zal je foto's niet meer kunnen bewerken, terwijl je dat met de stand alone versie steeds zal kunnen blijven doen.

              Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk
              Lightroom 6/CC Ontmaskerd: 450 blz. Lightroom
              Bestel het eBook of gedrukte boek nu via deze link.
              GRATIS eBook 'Tien Tips voor Betere Reisfoto's'. Meer info hier.

              Comment


              • #8
                Re: lightroom 6 of lightroom cc

                Oorspronkelijk geplaatst door MoreThanWords Bekijk bericht
                Zelfs dat is niet helemaal juist:
                je hebt nog steeds toegang tot de Bibliotheekmodule en aangezien je daar zowel een aantal basis-ontwikkeltools vindt in Quick Develop én je ook toegang hebt tot al je ontwikkelpresets, kan je eigenlijk je foto's zelfs nog bewerken. Niet echt handig bewerken, maar wel nog bewerken.
                Het is een hopeloze discussie voor onbetaalde mensen. ;-)
                In elk geval Piet, je verduidelijking gaat nog verder dan de mijne, maar wie het niet wil begrijpen...
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  lightroom 6 of lightroom cc

                  Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                  In elk geval Piet, je verduidelijking gaat nog verder dan de mijne, maar wie het niet wil begrijpen...
                  Lieven, wat is dat nu voor een reactie. De uitleg van Piet geeft duidelijk aan wat ik nog niet wist. Dus dat is een positief punt.

                  Het maandabonnement heeft duidelijk voordelen. De vraag blijft of je daar de meerprijs tov lightroom wil voor betalen. Ik begrijp het allemaal wel, maar voor mij wegen de voordelen niet op tegen de prijs, simpelweg omdat ik zowel een standalone lr en ps heb. De ps is een oudere versie, maar in de praktijk heb ik nog niet de behoefte gevoeld om het te gebruiken. Ik zie momenteel het voordeel niet in van een abonnement.

                  Maar begrijpen doe ik het wel hoor.

                  Vriendelijke groeten

                  Peter


                  Sent from my iPad using Tapatalk
                  Last edited by Heembeek; 29 december 2015, 21:11.

                  Comment


                  • #10
                    Re: lightroom 6 of lightroom cc

                    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                    Lieven, wat is dat nu voor een reactie. De uitleg van Piet geeft duidelijk aan wat ik nog niet wist. Dus dat is een positief punt.

                    Het maandabonnement heeft duidelijk voordelen. De vraag blijft of je daar de meerprijs tov lightroom wil voor betalen. Ik begrijp het allemaal wel, maar voor mij wegen de voordelen niet op tegen de prijs, simpelweg omdat ik zowel een standalone lr en ps heb. De ps is een oudere versie, maar in de praktijk heb ik nog niet de behoefte gevoeld om het te gebruiken. Ik zie momenteel het voordeel niet in van een abonnement.

                    Maar begrijpen doe ik het wel hoor.

                    Vriendelijke groeten

                    Peter


                    Sent from my iPad using Tapatalk
                    Maar Peter toch, Piet gaat verder dan wat ik zou durven schrijven, daar en daar alleen gaat mijn reactie over.
                    Bovendien begrijp je het nu wel. Meer moet dat toch niet zijn.
                    Mijn vorige reactie was nog een 'waardevolle verduidelijking' ik zie niet goed in waarom ik nu andermaal in het verdomhoekje moet gaan zitten.
                    Je dacht toch niet dat 'ik' iemand zou verplichten om CC te volgen, Adobe is mijn werkgever niet hé.

                    Dus Peter, wat is dat nu voor een reactie?
                    ...leeg...

                    Comment


                    • #11
                      Re: lightroom 6 of lightroom cc

                      Bedankt allemaal,
                      Voor de reacties, heb besloten om het abo te nemen.


                      Vriendelijke groeten,

                      stan
                      Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

                      Comment


                      • #12
                        Re: lightroom 6 of lightroom cc

                        Een vraagje, worden je foto's dan ook automatisch online opgeslagen in een Cloud map?

                        Comment


                        • #13
                          Re: lightroom 6 of lightroom cc

                          Dacht het niet, je foto's zitten op een hd intern of een externe
                          op deze website een paar mythe's over adobe creative cloud http://prodesigntools.com/adobe-crea...oud-myths.html
                          Nikon Z6II, Nikon D500, Nikon 24-70mm f4, Nikon 14-30mm f4, Nikon 70-200mm f2,8s , Nikon sb700 flitser, Nikon macro 105mm 2.8 s, Nikon 500mm PF 5.6. LUMIX DMC-FZ2000.

                          Comment


                          • #14
                            Re: lightroom 6 of lightroom cc

                            Oorspronkelijk geplaatst door stanvdw Bekijk bericht
                            Dacht het niet, je foto's zitten op een hd intern of een externe
                            op deze website een paar mythe's over adobe creative cloud http://prodesigntools.com/adobe-crea...oud-myths.html
                            thanks

                            Comment


                            • #15
                              Re: lightroom 6 of lightroom cc

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaszi Bekijk bericht
                              Een vraagje, worden je foto's dan ook automatisch online opgeslagen in een Cloud map?
                              Persoonlijk zou ik me pas zorgen gaan maken als mijn foto's niet lokaal maar in 'the cloud' opgeslagen worden.
                              Als beide opties er zijn (dus in the cloud EN local) dan heb je een extra back-up, en dat is altijd meegenomen.
                              ...leeg...

                              Comment

                              Working...
                              X