Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijna volle maan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bijna volle maan

    Vermits een volle maan mss wel mooier is om te zien maar minder detail prijsgeeft,een bijna-volle maan(genomen op 23/12/2015 - 21:52)

    500mm - f-5 - ISO 100 - 1/200sec.

    bewerkt in lightroom



    inzoombare variant op http://s1358.photobucket.com/user/gr...annrn.jpg.html
    Last edited by yves wouters; 25 december 2015, 06:01.
    digitaal impressionist

  • #2
    Re: Bijna volle maan

    Vol van detail en haarscherp!
    Een hele progressie ten opzichte van die van enkele weken terug in de Beginnershoek.
    Mijn complimenten

    De tinten zijn misschien niet volledig homogeen, de linkerhelft oogt wat gelig tegenover de rechterhelft, maar dat kan smaak zijn.

    Mvg.,
    Smets84.

    Comment


    • #3
      Re: Bijna volle maan

      Thanks voor de reply.het orgineel baarde me wel wat zorgen omdat het zo helder was maar na het door lightroom te hebben gehaald was ik best tevreden met het resultaat.het kleurverschil was bedoeld zo te zijn;links meer zandgeel en rechts grijsblauw.zoals je aangeeft dus een kwestie van smaak(eerder dan een realistische weergave).

      dezelfde opname,voor en na bewerking in lightroom.in photopaint daarna enkel nog de witte ring(hieronder nog duidelijk zichtbaar) van de chromatische aberratie weggewerkt.
      Last edited by yves wouters; 26 december 2015, 00:06.
      digitaal impressionist

      Comment


      • #4
        Re: Bijna volle maan

        Mooi maantje Mag ik vragen hoe je het (lichte) C.A-randje zo keurig hebt verwijdert ? BVD
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Bijna volle maan

          Wow mooie bewerking.

          Probeer eens een halve maan, je zal nogal opkijken wat er daar dan allemaal te voorschijn komt. Op de maan fotograaf je schaduwen, en niet zozeer licht. (There is no dark side on the moon really, I presume it's all dark).
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Bijna volle maan

            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
            Mag ik vragen hoe je het (lichte) C.A-randje zo keurig hebt verwijdert ?
            hallo,het randje heb ik helemaal weggeschilderd in corel photo paint(dit kan natuurlijk ook in een ander programma).duurt mss wat langer maar dan ben ik zeker dat ik enkel dat verwijder wat weg mag.ongeveer zoals in de afbeelding hieronder.

            digitaal impressionist

            Comment


            • #7
              Re: Bijna volle maan

              Bedankt Yves. Jammer dat het alleen werkt met een zwarte achtergrond.
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Bijna volle maan

                Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                Wow mooie bewerking.

                Probeer eens een halve maan, je zal nogal opkijken wat er daar dan allemaal te voorschijn komt. Op de maan fotograaf je schaduwen, en niet zozeer licht. (There is no dark side on the moon really, I presume it's all dark).
                Voila,halve maan zoals voorgesteld(tja,van vol tot half duurt nu eenmaal even,he)

                digitaal impressionist

                Comment

                Working...
                X