Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opbergkoffer voor fotomateriaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opbergkoffer voor fotomateriaal

    Momenteel laat ik mijn fotomateriaal in mijn tas zitten. De lenzen en accessoires die ik niet meeneem laat ik dan thuis, dat zet ik gewoon ergens neer.
    Maar het zou toch handiger zijn als ik al mijn materiaal in een koffer kon stoppen.
    Je hoort mij misschien al komen, maar ik vraag me dus af waarin ik alles kan opslaan
    Zelf heb ik al wat informatie gezocht, maar ik geraak er niet uit. Vele cases zijn toch heel duur. En ik zou alles wat ik heb erin willen stoppen.

    Ik vraag me dus volgende dingen af:
    - hardcase of softcase?
    - grootte?
    - met schuim of gewone verdelers zoals in een fototas?
    - iemand een voorstel van case? merk?
    - prijzen?

    Materiaal dat ik heb:
    - Nikon D750
    - Nikkor 24-120 f/4
    - Nikkor 50mm f/1.8
    - Tamron 90mm macro
    - SB 700
    - Metz AF44
    - Tamron 70-200 f/2.8
    - accessoires bv. kaartlezer, gels, filters,....

    De case zou louter bedoelt zijn voor thuis, zodat ik alles daarin kan stoppen.
    Of zou ik zelf een case maken? Dus ergens een aluminium koffertje + plukschuim?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

    Ik gebruik een lade in een kast, die is in vakken verdeeld met schuimrubberen bodem
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

      ik heb nu een paar cases, gewoon ooit eens gekregen
      met oud materiaal in onbruik geraakt (oude flitsset ed)
      zoek het bij de vroegere hobbyisten die ermee gestopt zijn zou ik zeggen...
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

        Ik gebruik 2 tassen om het materiaal in onder te brengen dat ik echt altijd gebruik.
        1 tas is camera, basislenzen,baterijen voor cam, flashkaartjes. tas 2 is reportage flits materiaal, batterijen, wat basis makeup...
        Met die tassen ben ik extreem portable en licht gewicht (relatief). 1 tas sleep ik, 1 tas sleept mijn vrouw of assistent maar soms sleep ik ze ook beiden (tassen ).

        Dan heb ik de rest onder gebracht in flightcases. En daar zit ook een logica achter.
        1ste bevat alle materiaal dat ik kan nodig hebben bij een shoot. Die gaat dus ook veel mee maar niet altijd. Extra lenzen, triggers, gels, strobistmateriaal, veel extra batterijen ook, klemmen,...
        2de bevat meer materiaal dat ik enkel thuis nodig heb. Laders, hulpstukken,...
        3de bevat rommel dat ik zelden nodig heb. Kuismateriaal, reservespul, oude lenzen, ...

        Dan heb ik natuurlijk nog heel wat spul dat niet in een case kan. Zwaar flitsmateriaal (studio), reflectors, statieven,... Die smijt ik zo in de koffer van mijn wagen.
        Veel van die dingen hebben trouwens eigen op maat bijgeleverde tassen.

        wat ik er goed aan vind is dat ik in functie van een opdracht kan moduleren wat ik meeneem.
        En zo heel duur was het nu ook weer niet. Die cases toch niet. Die kocht ik in een "amerikaanse stock", De tassen komen uit een fotografiewinkel en waren wel wat duurder.

        Nu, ik vrees dat er binnenkort een case bijkomt voor extra make-up omdat ik mij daar ook meer zal op toeleggen.(cursus volgen en zo)

        In conclusie: het blijft een gesleur toch allemaal. Naargja, terwijl we dat doen moeten we geen eieren pellen

        Comment


        • #5
          Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

          Peilcase 1560 met Foam:



          Met Divider:


          Ik heb hem ook en werkt fantastisch. Hij is groot, stevig en heeft wel wat gewicht zonder spullen.
          Er is veel te vinden over deze cases trouwens.

          Bij mij zit er o.a in:

          2x D700 met grip
          50mm
          24-70
          70-200
          sigma 120-300
          SB700
          En in de Divider kun je je kleine spul kwijt, laders, kabels, etc.
          1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

          Comment


          • #6
            Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

            Vitrinekast is ook handig, zie je direct wat je nodig hebt.

            Comment


            • #7
              Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

              Ik heb een houten kist. gewoon een zachte bodem inleggen (bij mij een isolatieplaat = zacht, maar toch stevig genoeg om lenzen gewoon rechtop te zetten zonder dat deze omvallen). Koffer groot genoeg nemen en je hebt geen tussenverdelingen nodig. Lenzen rechtzetten (koffer zwaar genoeg dat je deze niet zomaar verplaatst of beweegt bij tegenlopen) camera's erbij en alle toebehoren. Alles in 1 koffer en hoe groter hoe meer ruimte
              Zoek u een mooie kist die past in het interieur en het kan ineens dienen als decoratiestuk...

              Comment


              • #8
                Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

                Oorspronkelijk geplaatst door Kristian Bekijk bericht
                Peilcase 1560 met Foam:

                [
                Peli Case zeker?
                "Just do it !"

                http://jr52.be/index.html

                Comment


                • #9
                  Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

                  Een Pelicase ja.
                  1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

                    Ik denk er ook aan een vitrinekast te kopen bij Ikea, alleen heb ik geen idee of deze stofvrij zijn. KLIK of Klik of Klik en er zullen er wel nog meer zijn.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

                      De eerste link staat bij mijn vriendin id zaak, zijn overal spleten dus niet stofvrij te noemen. Vraag is of het pottoe moet zitten.


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

                        Ik gebruik hiervoor opbergdozen van "really useful boxes". Deze zijn stevig en kan je ook gemakkelijk stapelen.
                        Ik haal deze bij de Makro en kan je in verschillende maten krijgen. Ik gebruik die van 9 liter die je gemakkelijk in een kast kunt opbergen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mannes Bekijk bericht
                          Ik gebruik hiervoor opbergdozen van "really useful boxes". Deze zijn stevig en kan je ook gemakkelijk stapelen.
                          Ik haal deze bij de Makro en kan je in verschillende maten krijgen. Ik gebruik die van 9 liter die je gemakkelijk in een kast kunt opbergen.

                          https://www.makroshop.be/nl/multimed...-l-transparant
                          Die heb ik ook, alleen staat ze gestapeld in de bureau.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

                            Ik heb al jaren een Pelicase 1650 : http://www.fotokonijnenberg.be/pelic...FWQTwwodT4wMrA , ooit lang geleden hier eens tweedehands op de kop getikt voor een goed prijsje , nieuw zijn ze in elk geval niet zo goedkoop maar ik moet wel zeggen dat ik nog niet direct iets beters ben tegengekomen , heel soms pak ik die ook wel eens mee op locatie ( staan ook wieltjes en uitschuifbaar handvat aan ). Perfecte bescherming , stof en waterdicht, meer moet dat niet zijn.
                            In die 1650 kunnen met gemak al m'n materiaal zoals in m'n onderschrift in ( muz van de 300 en 500 prime dan, maar die zitten zoiezo in hun eigen koffers ).
                            1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opbergkoffer voor fotomateriaal

                              Ik gebruik al jaren een metalen bureel klasseer kast met 6 laden. De laden zijn aan de binnenkant met schokvrij materiaal.
                              Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

                              Comment

                              Working...
                              X