Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tekst niet transparant maken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tekst niet transparant maken

    Ik ben bezig met een geboortekaart te maken in photoshop. Ik werk in verschillende lagen omdat dingen dan achteraf nog makkelijk aan te passen zijn. Ik heb een foto als achtergrond en daar de dekking van op 35% gezet. Wanneer ik nu de tekst in de gewenste kleur er op typt zit ik met het probleem dat de foto achter de tekst door de kleur heen schijnt en hem daarom ook iets qua kleur beïnvloed. Hoe krijg ik het met photoshop CC voor elkaar dat de foto niet door de letters heen schijnen? Ik werk met adobe photoshop CC.
    Groeten Remco.

  • #2
    Re: tekst niet transparant maken

    Maak een nieuwe transparante laag aan, sla die op als PNG, in JPEG zou de achtergrond wit worden, en zet hem dan in uw lagen.
    Tenminste als ik u goed begrepen heb.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: tekst niet transparant maken

      Bedankt voor je antwoord. Moet ik dan de letters alsware op de nieuwe png laag zetten?
      Groeten Remco.

      Comment


      • #4
        Re: tekst niet transparant maken

        Je maakt gewoon een nieuwe transparante laag aan, plaatst uw tekst erop en sla die op als "tekst" in PNG.
        Dus PNG bestand met tekst openen, alles selecteren en naar "Bewerken" ==> "Kopiëren".
        Open uw foto ==> "Bewerken" ==> "Plakken". , et voilà.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment

        Working...
        X