Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Media Markt en ID kaart.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Media Markt en ID kaart.

    Nu al tweemaal meegemaakt dat ze bij Media Markt in Brugge bij het afrekenen aan de kassa vragen naar je ID kaart voor de garantie. Heb die telkens geweigerd te geven want volgens mij is bij hen het kassa ticket enkel geldig voor de garantie. Maar het strafste vind ik toch dat wanneer je de ID kaart niet wil geven je niet contant mag betalen en met je bankkaart moet afrekenen. Zelfs al geef je de ID kaart dan staat er niets van je naam of iets dergelijks op het ticket vermeld en is dat louter om te weten van uit welke regio je komt om de bedeling of het maken van reclame af te stemmen.

  • #2
    Re: Media Markt en ID kaart.

    Als je daar zo zwaar aan tilt dan laat je toch gewoon het artikel staan en ga je het elders kopen. Dat is de enige manier om ze tot andere inzichten te brengen (als dat een massa klanten doen tenminste).
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Media Markt en ID kaart.

      "als een massa klanten dit doen tenminste" ja maar ze doen dit wellicht niet en ik ben op zo een gebied nogal tegendraads om daaraan mee te werken. En elders gaan ja dat kan maar bij Krefel bv vragen ze je telefoonnummer en waarom? Wel om een kasticket mee te geven dat op je naam staat
      is het voor hen gemakkelijker om met cijfers naar je gegevens te zoeken in hun systeem dan bv een (moeilijke) naam direct juist in te voeren maar dan heb je ook een aankoopbewijs met je gegevens op voor de garantie en bij Media Mark niets.

      En de eerste keer dat ze dit vroegen bij MM had ik enkel maar batterijen gekocht dus garantie zal er niet bij zijn en dat de bij weigering met bankkaard moet betallen en geen cash is wel straf vind ik. De volgende keer terug naar Coolblue, moet dan ook geen verplaatsing maken.

      Comment


      • #4
        Re: Media Markt en ID kaart.

        Als ge uw ID-kaart in die lezer steekt, dan wordt uw aankoop (meestal serienummer van toestel) aan uw naam en adres gekoppeld.
        Als je later aanspraak wil maken op garantie, dan kan je dat zonder enig ticket.
        De reden waarom dit systeem bestaat is dat veel mensen hun ticket verliezen of dat het onleesbaar geworden is.
        Je kan de uitleg hierover in elke Mediamarkt vinden, je bent nooit verplicht dit te doen.
        Ja ze hebben uw adresgegevens dan en zouden ook eens publiciteit kunnen toesturen ... maar dat kan je ook op verzoek laten aanpassen zoals de wet voorziet.
        En marktonderzoeken kunnen ze daarmee ook doen ... maar dat kon 25 jaar geleden ook toen je voor elk gekocht toestel een garantiekaart moest invullen en opsturen naar de fabrikant of invoerder.
        Uitleg kan je hier vinden: http://blog.mediamarkt.be/oostakker/...antiebewijzen/

        Hoe je betaalt of moet betalen, heeft daarmee niets te maken.
        Ben je toevallig niet naar de snelkassa gegaan? Daar kan je enkel met de kaart betalen.
        Last edited by VerSeg; 23 december 2015, 00:30.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Media Markt en ID kaart.

          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          De volgende keer terug naar Coolblue, moet dan ook geen verplaatsing maken.
          Doen jong, daar kan je dan mooi cash betalen.... , en je hoeft je product zelfs niet eens aan te raken om het misschien eens wat beter of van dichter te bekijken dan wat je op je scherm ziet.......
          Als het inlezen van je ID je garantie bevestigd, graag gedaan zou ik zeggen, gerichte reclame krijg je toch langs alle kanten, met of zonder ID.
          Last edited by Guest42; 23 december 2015, 08:22.

          Comment


          • #6
            Re: Media Markt en ID kaart.

            Ik heb bij Media Markt altijd betaald zonder dat mijn identiteitskaart is gescand (vorige week nog).
            Volgens mij is het niet verplicht (ze vragen het wel altijd), maar dan moet je wel zelf het kassaticket bijhouden voor de garantie.
            Als je dat kassaticket in de handleiding steekt (ik gebruik daar gewoonlijk een nietje voor) dan blijft dat jaren leesbaar (veel langer dan de garantieperiode).
            Als je zo'n ticket ergens in het licht weglegt, dan staat er na een paar weken gewoonlijk al niet veel meer op.

            Mijn bemerking op zo'n systeem is dat er tegenwoordig wel meer computers van zo'n grote firma's worden gehackt.
            Als ze dat doen, dan hebben ze meteen ook alle adressen, en weten ze waar de nieuwste dure spullen te vinden zijn.
            Geen enkel computersysteem is 100% veilig.
            Maar als je iets online bestelt, dan heb je eigenlijk net hetzelfde probleem, al je gegevens zitten dan ook ergens in een computer die kan gehackt worden...
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Media Markt en ID kaart.

              Ik scan mijn kassatickets onmiddellijk en print ze uit, want sommigen vervagen inderdaad zeer snel.
              En de scan bewaar ik dan nog eens op mijn computer.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: Media Markt en ID kaart.

                Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                De volgende keer terug naar Coolblue, moet dan ook geen verplaatsing maken.
                Dus als ik het goed begrijp wil je je identiteitsgegevens niet achterlaten bij MediaMarkt (bij eender welke "fysieke" winkel?) maar wel als je koopt via internet (bij eender welke internetshop?)?
                Zit daar ergens een logica in? Mij ontgaat ze
                Coolblus en anderen houden immers ook je gegevens bij en maken er desgevallend gebruik van. Ook voor je garantie als je je rekening niet kan voorleggen om welke reden dan ook (per ongeluk gewist, schijfcrash, ....)

                Comment


                • #9
                  Re: Media Markt en ID kaart.

                  MM doet (zoals anderen) aan datamining. Je gegevens zijn geld waard.
                  Dat het voor de garantie is, is BS, je kassaticket is voldoende. Het feit dat ze dan eisen dat je met een kaart betaald is om het product alsnog aan een identiteit te koppelen.

                  Ik ben zo al geen fan van MM maar in zo'n geval laat ik alles aan de kassa staan.

                  Het zoals bij alle winkels, ze kunnen alles vragen maar je beslist nog steeds zelf of je op de vraag in gaat.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Media Markt en ID kaart.

                    Dus jij betaalt alles contant ook ?
                    Als niet, weten ze toch alles van je. En zeker als je koopt via internet.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Media Markt en ID kaart.

                      ik koop NOOIT meer bij MediaMarkt. Voor de prijs moet je het zeker niet doen, je vindt elders goedkoper. Maar wat me enorm ergert, is het Nederlandsonkundig personeel in hun winkels in de randgemeenten! En durf maar niets te zeggen, want je krijgt van alles te horen!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Media Markt en ID kaart.

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Dat het voor de garantie is, is BS, je kassaticket is voldoende.
                        .../...
                        Het feit dat ze dan eisen dat je met een kaart betaald is om het product alsnog aan een identiteit te koppelen.
                        Kassaticket is zeker genoeg, niemand beweert het omgekeerde bij MM.
                        Koppelen aan uw eID is zoals eerder gemeld handig als uw ticket zoek of onleesbaar is.
                        Cash betalen kan je bij MM altijd ... tenzij je de infobalie of snelkassa gebruikt (sommige winkels) waar ze enkel een terminal hebben.

                        Maar TS moet dan maar online bestellen bij Coolblue. .. kan hij zelf zijn adresgegevens invullen voor verzending van het pakket.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Media Markt en ID kaart.

                          Oorspronkelijk geplaatst door filipdb Bekijk bericht
                          Maar wat me enorm ergert, is het Nederlandsonkundig personeel in hun winkels in de randgemeenten! En durf maar niets te zeggen, want je krijgt van alles te horen!
                          Je kan dat in twee richtingen draaien ... als iedereen tweetalig zou zijn, dan is er toch geen probleem?
                          Je kan commentaar geven dat ze niet goed Nederlands kunnen, kan jij dan ook niet goed Frans spreken?

                          Dat ze in centrum Leuven of Gent geen Nederlands kunnen is er wat over, maar in de Brusselse randgemeenten zie ik daar niet direct een probleem in.
                          Als men maar vriendelijk, beleefd en gedienstig is.

                          En ja, de ene verkoper is wat beter dan de andere ... dat kom je overal tegen.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Media Markt en ID kaart.

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Je kan dat in twee richtingen draaien ... als iedereen tweetalig zou zijn, dan is er toch geen probleem?
                            Klopt, maar ze zouden dan wel Nederlands moeten verstaan. Ik versta veel beter Frans dan dat ik het spreek, dan moet ik veel meer naar mijn woorden zoeken.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Media Markt en ID kaart.

                              Probleem is dat een eID veel meer is dan juist je naam en adres zoals bij een internet aankoop. Je weet eigenlijk niet eens wat ze allemaal opslaan. Dat ze dat doen voor de garantie van een tv toestel van 10000 euro zou ik nog mee instemmen. Maar voor een setje AA batterijen?

                              Comment

                              Working...
                              X