Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

    Ik sta op punt om een tweedehands actieve subwoofer aan te kopen.
    Kan mij iemand vertellen hoe ik bij de verkoper kan controleren of het toestel werkt zoals het moet?

    Grtn
    Dre

  • #2
    Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

    Moderator Note: Verplaatst van Testforum () naar ChitChat.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

      Oeps...
      Tja..die smartphones hé.
      Sorry.

      Comment


      • #4
        Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

        Trek de Cinch-stekker van de kabel naar de actieve subwoofer uit de versterker en hou je vinger op de stelkerpin. De luidspreker moet dan een 50Hz bromtoon produceren. Deze test is niet 100% waterdicht, maar toch kans dat de luidspreker of geintegreerde versterker kapot is, is heel wat kleiner, zeker als die bromtoon zuiver" klinkt.

        Comment


        • #5
          Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

          Als dat geen tip is!!!
          Bedankt!
          Wat betekent "zuiver" concreet ;-)?

          Comment


          • #6
            Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

            Google "50Hz Hum sound" (youtube bv) en speel dit af op je PC, dan heb je een referentie. Pas op. Jouw lichaam pikt ook net harmonischen op 100, 150 Hz,... dus perfect puur klinkt die 50Hz nooit. Die harmonischen liggen echter heel wat lager. Een erg vervormde toon is dus ook weer uit den boze.

            Nog vergeten. Sommige PC's kunnen die 50Hz niet weergeven. Net getest Mijn iMac heeft geen probleem, tablet wel. Toon te laag neem ik aan.
            Last edited by Blauwbloes; 23 december 2015, 11:17.

            Comment


            • #7
              Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

              Dré, ik heb onlangs een occasie subwoofer gekocht bij iemand in Limburg, ik kan u zijn adres bezorgen als het nodig is.
              Ik maakte een afspraak en toen ik er aankwam zette hij een paar test cd's op.
              Het ging wel om een REL QUAKE, zowat het summum bij de subwoofers en zeer moeilijk te vinden in België.
              Maar hij heeft nog andere tweede hands staan.
              Dus bij hem kan je gewoon niet in het kruis genomen worden.
              En hoe een sub klinkt hangt vooral af van de positie waar je die zet.
              Ik heb de mijnen al wel op 10 verschillende plekken gezet, en echt, soms scheelt het geen 5 cm.
              Nu staat die eindelijk op de juiste plek en is die juist afgesteld want aan een Quake kan je het één en ander afregelen hoor.
              Laat maar per PM weten of je geďnteresseerd bent in zijn adres.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

                Ook een leuke tip LG.
                Jammer dat Liiiiiimmmmbbbuuurreg zo ver weg is voor mij...

                Comment


                • #9
                  Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Ik sta op punt om een tweedehands actieve subwoofer aan te kopen.
                  Kan mij iemand vertellen hoe ik bij de verkoper kan controleren of het toestel werkt zoals het moet?

                  Grtn
                  Dre
                  Gewoon eens flink laten doorspelen in een bestaande audio set bij de verkoper? Luisteren of de woofer geen bijgeluiden maakt die op mechanische beschadiging kan duiden?

                  Wat wil je kopen? Merk? Grootte? Basreflex of gesloten? Gesloten rond 10inch - 25cm klinkt mijns inziens nog altijd het best voor muziek.

                  Comment


                  • #10
                    Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

                    Deal is jammer genoeg niet doorgegaan.
                    Ik kon pas morgen gaan, had ik hem uitgelegd. Doch blijkbaar wilde verkoper snel geld en heeft intussen de sub verkocht...
                    Steeds meer de regel onder de jeugd, zo blijkt nog maar eens.
                    "Normen en waarden"...

                    Ik ben op zoek naar een goeie aanvulling voor mijn B&W 685 S2 set.
                    Die gaan me net niet diep genoeg ;-)
                    Die verkoper had een B&W ASW610, net wat ik wil!
                    Last edited by dréten; 26 december 2015, 09:08.

                    Comment


                    • #11
                      Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

                      Als je zelf al eens iets tweedehands verkoopt, dan snap je de verkoper wel.
                      Heb al zo dikwijls afspraken gehad met potentiele kopers en dan komen ze niet...

                      Beter een koper vandaag dan een kijker morgen.
                      Je zal wel iets vinden, en hou zeker ook marktplaats.nl in de gaten. Daar passeert ook veel, en als het in het zuiden is kan de afstand nog meevallen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

                        Koop dj gear, pro audio, microfoons, verlichting, projectoren en displays bij Bekafun. Bekafun ook uw partner voor uw vaste installatie in horeca, mancave of industrie.

                        Comment


                        • #13
                          Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

                          Dréten, dit is dezelfde als de REL QUAKE die ik gekocht heb.
                          Maar waarschijnlijk voor u te ver om erom te gaan. KLIK
                          Hij is maar 100 Watt, maar wat daar uit komt is bijna onvoorstelbaar. (Mijn ondertussen herstelde JAMO SUB 260, 260Watt dus, kan daar niet aan toppen.)
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

                            Bedankt voor je interessante reacties, LG.(de anderen ook hoor ;-)
                            Die REL Quake ziet er interessant uit qua design, zo met die conus naar onder gericht.
                            Lijkt me handig:
                            Ik ga namelijk onze huidige klassieke eiken dressoir binnenkort vervangen door een aan de muur bevestigd lang bergmeubel.
                            Ik kan dus in dat meubel een ruimte voorzien met langs onderen een cirkelvormige uitsparing, waarboven ik dan zo'n sub kan plaatsen...
                            Opgeruimd staat netjes..

                            Hoe komt het trouwens dat jij zo hoog oploopt met dit merk?
                            Is het dan zoveel beter dan bv. de B&W waarnaar ik op zoek ben. Is het bv. niet beter om bij mijn merk te blijven, omdat die beter op mekaar "zouden" afgestemd zijn?
                            Is zo'n REL Quake niet beter geschikt voor discobar?
                            Gaat wel lekker laag trouwens! Ben alléén een beetje bang dat ie een gat zal laten tussen mijn 685's...
                            Onze woonkamer is trouwens ook redelijk ruim te noemen: 10 bij 4,5m. misschien draagt die REL het niet?
                            Last edited by dréten; 30 december 2015, 11:12.

                            Comment


                            • #15
                              Re: vóór aankoop nagaan of een subwoofer nog oké is

                              Als ge keer langs Mol komt laat het dan weten dan kunt ge ne keer luisteren naar dat bakske, echt het is niet te geloven wat daaruit komt.
                              En nee, het is echt voor thuisgebruik.
                              Het heeft bij mij wel enkele dagen geduurd voor dat ding op de juiste plaats stond EN goed afgesteld was.
                              Vooral van de Engelstalige handleiding verstond ik niks en waarvoor die knoppen dienden heb ik zelf moeten ontdekken.
                              Maar als je zo de Hifi forums afloopt gelijk ik gedaan heb, dan is die REL Quake de hemel in geprezen.
                              Je moet dat ding echt eerst gehoord hebben om te geloven.
                              Ik heb vroeger een heel grote Kenwood gehad en daar kwam ook al één en ander uit en als je dat klein ding eerst ziet dan zou je er zo aan voorbij lopen, en dan nog eens MAAR 100Watt, maar olala als je dat een klein beetje open zet........
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X