Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D750 of D7200 of...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D750 of D7200 of...

    Als vervangig van mijn hudige D300 ben ik op zoek naar een andere camera, moet wel echt een upgrade zijn.
    Mijn vriendin gebruikte tot nu toe mijn oude D70s, maar die is overleden dus zij wil een andere camera. Een mooi excuus voor mij om een andere te kopen en haar de D300 te geven. Maar dan moet het voor mij wel een camera zijn die een fline stap vooruit is.

    Ik dacht zelf aan de D750 als fullframe-camera of eventueel de D7200 als ik voor een APS-C sensor zou kiezen. Maar omdat ik nooit met fullframe heb gefotografeerd heb ik geen idee wat handig is voor mij. Of eventueel een D810, maar die is dan wel weer een heel stuk duurder en ik weet niet of die dat extra bedrag waard is tov de 750.

    Ik fotografeer vooral in de natuur, veel lichte macro (libellen, vlinders en andere insecten beeldvullend, die ook niet altijd stil zitten), landschappen, maar ik werk ook graag met de telelens (70-200mm) voor beesten die wat verder weg zitten. Ook sportfotografie, waarvoor ik meestal dezelfde tele gebruik.

    Wat ik een beetje mis aan de genoemde camera's is het aantal frames per seconde, dat is gelijk aan de D300 zo'n beetje. Maar om daarvoor nu een D4 aan te schaffen is een beetje overkill denk ik qua budget...

    Ik heb wel altijd gedroomd van een D4 (vooral voor het hoge aantal frames per seconde), maar dat laat mijn budget niet toe helaas , en omdat ik hem ook niet professioneel gebruik kan ik het ook niet verantwoorden om zo'n belachelijk dure camera te kopen. En als ik naar de andere specs kijk, vooral het aantal MP, is deze het geld niet waard denk ik. Dus daarom de twijfel tussen de genoemde camera's.

    Graag van jullie advies wat te doen. Want ik wil het niet alleen laten afhangen van een verkooppraatje van een verkoper maar vooral van onafhankelijke gebruikerservaringen.

    Groet, Rob
    Rob - Klikt digitaal

  • #2
    Re: Nikon D750 of D7200 of...

    Tja, tele en macro...
    Dan denk ik dat je beter afbent met crop sensor dus d7200
    Frames per seconde...
    Tja hoeveel heb je da nodig? Ik heb nu 4fr/sec, iets te weinig, maar zou er niet vlug 11fr/sec nodig hebben

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D750 of D7200 of...

      Het hangt meer af van welke objectieve die je momenteel hebt. Als je 2 a 3 fx lensen hebt ga dan voor de full frame. Heb je dx lensen ga dan voor de crop.

      Greetz
      Website: http://www.svenverhoeven.com/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D750 of D7200 of...

        FotoRob,

        Komende van een (Canon) Full frame en via een tussenstop bij de Fuji X-T1 heb ik nu de Nikon D7200.
        De beste camera die ik tot nu toe heb gehad ...
        Een beest van een toestel met een schitterende beeldkwaliteit en snelheid.

        Beestjes?
        https://www.flickr.com/photos/jajabd...57649336395103

        Snelle actie?
        https://www.flickr.com/photos/jajabd...57654478047048

        Algemene fotografie?
        https://www.flickr.com/photos/jajabd...57652295207829
        https://www.flickr.com/photos/jajabd...57651816356328

        Een kleine greep uit wat foto's ...
        Als je niet per sé een full frame nodig hebt, dan is de D7200 momenteel het beste wat je kan krijgen - naar mijn mening ...

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D750 of D7200 of...

          Met de aankondiging van de D500 maakt Nikon het me moeilijk. Of juist makkelijk misschien? Want ik twijfelde tussen fullframe met de D750 of crop sensor, de D7200. En dat met de specs van een actiecamera zoals de D4. Lijkt mij dat de D500 dan een beetje is wat ik zoek, wat denken jullie van de mogelijkheden van die camera? Is dat een logische keuze voor de combi macro, sport en landschapsfotografie?
          Rob - Klikt digitaal

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D750 of D7200 of...

            Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
            .Als je niet per sé een full frame nodig hebt, dan is de D7200 momenteel het beste wat je kan krijgen - naar mijn mening ...Jaja
            Sluit me hier volledig bij aan.
            Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D750 of D7200 of...

              Oorspronkelijk geplaatst door FotoRob Bekijk bericht
              Met de aankondiging van de D500 maakt Nikon het me moeilijk. Of juist makkelijk misschien? Want ik twijfelde tussen fullframe met de D750 of crop sensor, de D7200. En dat met de specs van een actiecamera zoals de D4. Lijkt mij dat de D500 dan een beetje is wat ik zoek, wat denken jullie van de mogelijkheden van die camera? Is dat een logische keuze voor de combi macro, sport en landschapsfotografie?
              De D500 lijkt mij inderdaad de body om die takken te combineren als je de prijs er voor kan/wil betalen. Binnenkort zullen wel testbeelden van de high iso beelden opduiken, of die opmerkelijk beter gaan zijn dan wat er nu op de markt is zal dan blijken. Maar ze beloven veel goeds.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D750 of D7200 of...

                Heb de D7200 nu een weekje in huis en ben super tevreden wat een camera zeg...de AF snelheid is ongezien en de Hoge iso settings zijn subliem wat een verademing tegen mijn D90 op dat vlak!

                grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D750 of D7200 of...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  Heb de D7200 nu een weekje in huis en ben super tevreden wat een camera zeg...de AF snelheid is ongezien en de Hoge iso settings zijn subliem wat een verademing tegen mijn D90 op dat vlak!

                  grtz

                  Templar
                  Wist ik niet dat je deze gekocht had... Proficiat Templar met je nieuwe aanwinst
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D750 of D7200 of...

                    Ja ik heb er een appart topicje van gemaakt bij camera. Heb eindelijk de knoop doorgehakt door de vele reviews te lezen en tips hier op het forum. Is een geweldige camera maar met nog wel wat leercurve aan.

                    grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D750 of D7200 of...

                      Zeker tov de D90 is dat een hele mooie stap voorwaarts, maar ik heb een aantal jaar geleden die overstap van D70 naar D300 al gemaakt, en mijn vriendin is toen gaan fotograferen met m'n oude D70. Die camera begint nu kuren te krijgen en omdat we beiden vooruit willen krijgt zij nu mijn D300 en zoek ik iets nieuws. En als ik naar de specs kijk twijfel ik of de D7200 voor mij een groot genoege stap is, ik wacht zelf nog even op de D500.
                      Rob - Klikt digitaal

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D750 of D7200 of...

                        D500 zal wel meer zijn dan de D7200 natuurlijk maar kost ook 2x zoveel
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D750 of D7200 of...

                          Klopt, en voor jou met de overstap vanaf de D90 is de D7200 ook de meest logische keuze.
                          Rob - Klikt digitaal

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D750 of D7200 of...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                            D500 zal wel meer zijn dan de D7200 natuurlijk maar kost ook 2x zoveel
                            Je zal al van goeden huize moeten zijn om het verschil op beeld te zien denk ik.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D750 of D7200 of...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                              Je zal al van goeden huize moeten zijn om het verschil op beeld te zien denk ik.
                              Daar ben ik ook van overtuigd, enkel op de uiterste standen van iso zal je (hopelijk) verschil zien
                              ik heb de beelden hier thuis nog zitten vergelijken tussen d3200 en d7100 (beiden in bezit of in bezit gehad)
                              En raad eens; pas vanaf iso 1200 à 1600 kwam het minieme verschil opduiken, het zijn al de andere specs die de camera moeten en zullen moeten maken
                              En nog véél meer de lens die je erop zet

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment

                              Working...
                              X