Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fuji 35 1.4 of 35 2.0

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • fuji 35 1.4 of 35 2.0

    Ik ben de gelukkige bezitter van de fuji x-t1 met de 18-55 f2.8-4.0
    Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe lens

    Het huidige prijsverschil tussen de oude en de nieuwe 35mm is niet zo groot
    Het voordeel van de oude is de lichtsterkte, maar ik heb gelezen dat de de af van de nieuwe zeer goed is
    Welke zouden jullie aanraden ?
    Last edited by johanbicke; 20 december 2015, 12:13.

  • #2
    Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

    Ik heb de 35mm f2 gekocht naast de 18-55. Het verschil in AF met de 1.4 is wel duidelijk merkbaar (op voorwaarde dat de laatste firmware geïnstalleerd is). Tot nu toe ben ik er zeer tevreden van. Reviews geven ook aan dat de f2 scherper is.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Fujifilm X-T1 / XF18-55 f2.8-4 / XF35 f2 / XF90 f2
    500px

    Comment


    • #3
      Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

      De f2 versie is ook weather sealed, geen idee of dat wat uitmaakt voor jou, maar toch een belangrijk verschil
      En zal ook in omvang schelen zeker?

      Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

        Oorspronkelijk geplaatst door johanbicke Bekijk bericht
        Ik ben de gelukkige bezitter van de fuji x-t1 met de 18-55 f3.8-4.0
        Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe lens

        Het huidige prijsverschil tussen de oude en de nieuwe 35mm is niet zo groot
        Het voordeel van de oude is de lichtsterkte, maar ik heb gelezen dat de de af van de nieuwe zeer goed is
        Welke zouden jullie aanraden ?
        Proficiat.. welkom in de wereld van Fuji
        Zelf heb ik de 23 1.4 .. welke fantastisch is.
        Zoals Bulke al aangeeft... weerbestendigheid voor de 35 2.0 (wat mooi is met de X-T1) en compact als dat je ding is.

        Van de oude heb ik nog niks slechts horen zeggen. (real world) En ja 1.4.. kan je meer spelen met DOF (relatief) indien je dat wenst.
        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

        Comment


        • #5
          Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

          Gekozen voor f1.4 voor DOF en lichtsterkte, heb een X-T10 dus 'watersealed' speelde geen rol ;-)
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #6
            Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

            Momenteel ben ik mij ook nog wat aan het afvragen welk brandpunt ik het beste zou nemen
            Voornamelijk straatfotografie en mijn kinderen (binnenshuis)

            Ik denk dat zowel de nieuwe als de oude heel goede lenzen zijn (naar wat ik er van gelezen heb tenminste)

            Comment


            • #7
              Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

              Het allergrootste voordeel van de nieuwe 35/2.0 is het kleine formaat.
              Qua beeldkwaliteit zal het allemaal niet zoveel uitmaken. De f/1.4 is een iets ouder design maar blijft wel een superscherpe prime.

              Ik weet eerlijk gezegd niet eens of er een groot verschil is in prijs, maar ik vermoed dat veel mensen vandaag de f/2 zullen nemen nu er keuze is.
              Qua brandpunt: niet mijn persoonlijke favoriet; ik heb het meer voor de 23mm (35 equivalent), in tegenstelling tot dit heel klassieke equivalent van 50mm. Voor straatfotografie zie ik dit wel een populaire keuze worden.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

                Straatfotografie zou ook breder moeten dan 35mm voor mij, 18mm en/of 23mm f1.4 zouden de beste primes zijn voor wat ik ervan wil...
                Kijk eens in lr welke brandpunt je nu meest gebruikt voor je straatfotografie en je hebt een indicatie

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

                  Ik heb de 35/1.4 en gebruik deze naar volle tevredenheid. Superscherp, zelf wijd open. Vlotte AF, wel maakt deze lens wat geluid bij het scherpstellen maar niet storend

                  Comment


                  • #10
                    Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

                    ik heb vandaag een kerstmarktje gedaan en bewust mijn 18-55 op 23mm gezet...moet zeggen dat dit me wel beviel
                    nog ff nadenken en dan overgaan tot aanschaf wil ik nog genieten van de fuji cashback :-)

                    Comment


                    • #11
                      Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

                      Scherper en een stop missen, en nog goedkoper, ik zou het wel weten.
                      Jawel, ik heb de 35mm 1.4 en ben er tevreden over, moest ik ze niet hebben zou ik voor de WR 2.0 kiezen.
                      Waarom dan? Nieuwer ontwerp, betere optiek en AF...en goedkoper...dat lijkt mij een no-brainer.
                      Maar ja, wie ben ik...
                      ...leeg...

                      Comment


                      • #12
                        Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

                        Oorspronkelijk geplaatst door johanbicke Bekijk bericht
                        ik heb vandaag een kerstmarktje gedaan en bewust mijn 18-55 op 23mm gezet...moet zeggen dat dit me wel beviel
                        nog ff nadenken en dan overgaan tot aanschaf wil ik nog genieten van de fuji cashback :-)
                        Maar eerlijk gezegd is die 23mm niet meteen mijn keuze voor dat soort van fotografie. De 18-55 is vergelijkbaar van formaat, wat minder dik maar uitschuivend. Wil je een prime die echt compact en onopvallend is voor dergelijke omstandigheden dan is de 18mm, 27mm of de nieuwe 35mm interessanter.

                        En dan is de vraag ook nog hoe je straatfotografie wil doen. Ik verkies om mensen in hun doen en laten zo onopvallend mogelijk te fotograferen, en soms is dat het makkelijkst te doen met de 55-200. Als je naar mensen toe stapt en vraagt of je hun foto mag nemen, dan kan je dat met heel veel verschillende brandpunten doen, afhankelijk van hoeveel omgeving je op de foto wil zetten of hoe krap je wil cadreren. Het lijkt mij in dat geval ook veel meer te neigen naar portretfotografie...

                        Ik denk dat straatfotografie het vaakst wordt geassocieerd met brandpunten die ergens liggen tussen groothoek en de normale beeldhoek van je ogen. In Fuji termen is dat dan ergens tussen 16 en 35mm. Met de 35mm benader je hetgeen je meestal in een oogopslag waarneemt. Hoe korter het brandpunt, hoe meer je de ruimere omgeving in de foto betrekt. Waarschijnlijk is dat hetgeen Bulke bedoelt als hij zegt dat hij de 18 of 23 zou verkiezen. Voor mij is de 23 algemeen gesproken een beeldhoek waar ik het liefst mee werk. Maar in de context van straatfotografie zou dat bij mij vooral gelijk staan aan beelden van bedrijvigheid in een straat-context. Ik zoom ook graag in op een stuk van die bedrijvigheid, en dat doe ik met een telezoom, of in low light eventueel met de 56/1.2. Het formaat van de lens doet er dan ook veel minder toe...
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

                          Wat mij vooral ergerde aan de 35mm F1.4, was dat deze uitwendig beweegt bij het scherpstellen, en ook dat domme zonnekapje met dito dekseltje.
                          Optisch geen slecht woord over dat objectief, maar ik vond het "persoonlijk" meer een objectief voor studiowerk.
                          Misschien ten onrechte, maar mechanisch nogal kwetsbaar.

                          Comment


                          • #14
                            Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

                            Bedankt voor alle feed-back...ik heb nu een tijdje mijn zoom afwisselend gebruikt tussen 23 en 35mm en ik moet zeggen dat 23mm mij meer ligt dan 35mm,
                            dus ik denk dat ik voor de 23mm f1.4 ga

                            Comment


                            • #15
                              Re: fuji 35 1.4 of 35 2.0

                              De 16m f1.4 ( equivalent 24mm) lijkt me ook wel "leuk !?
                              Groetjes

                              Lukathi

                              Comment

                              Working...
                              X