Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grijswit kalkkopje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Grijswit kalkkopje

    Het grootste gedeelte van hun leven brengen slijmzwammen als één enorme, vrij levende cel met duizenden celkernen door.
    De massa kruipt aan de snelheid van één millimeter per uur, voort en laat meestal een glanzend kruipspoor achter.
    Deze kruipende massa voedt zich met bacteriën en schimmelsporen, door ze te ‘omgolven’.

    Onder gunstige omstandigheden, als de slijmzwam voldoende gegeten heeft, gaat het over tot de vorming van één of meer
    grote of kleine vruchtlichamen. In dit stadium van omvorming is de slijmzwam uiterst kwetsbaar. Vaak zitten de
    vruchtlichamen op een steeltje; de sporen worden op de steel en binnen de wand van het vruchtlichaam gevormd.
    Ze zien er uit als kleine bolletjes, bekertjes of pluimpjes.





    Originele breedte (36mm), enkel een crop in de hoogte om een panorama te verkrijgen. Takumar 85mm f/1.8 M42


    Groeten,
    Eric

  • #2
    Re: Grijswit kalkkopje

    Leeft dat op aarde?
    Nog nooit van gehoord. Lijkt wel SF. En zo knap in beeld gebracht
    Knappe reeks is het eigenlijk aan 't worden, maar met de extra informatie erbij vind ik deze de beste/interessantste

    Comment


    • #3
      Re: Grijswit kalkkopje

      Wat een info van een weeral prachtige plaat.
      Schitterende compo en scherpte perfect op de juiste plaats.
      Absolute fan
      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Grijswit kalkkopje

        Heel boeiend, extra info ook wel nodig want ik zou anders totaal niet weten naar wat ik hier zou zitten kijken. Zo klein moet niet evident zijn om nog in beeld te brengen.
        Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
        Groeten
        Kurt

        Comment


        • #5
          Re: Grijswit kalkkopje

          Knap in beeld gezet.
          Nooit gezien of van gehoord.
          Thx voor de info.

          groetjes

          moniq
          groetjes, moniq (BD1321BE)

          A picture paints a thousand words

          Comment


          • #6
            Re: Grijswit kalkkopje

            Knap werk en zeer interessant met de info er bij!
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: Grijswit kalkkopje

              Knap hoor...Ook nooit van gehoord..Bedankt ook voor de natuurkunde les..
              Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
              MIJN WEBSITE

              Comment

              Working...
              X