Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuid afrika. Welke tas?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zuid afrika. Welke tas?

    In maart vertrek ik voor 22 dagen naar zuid-afrika, het betreft een groepreis van johannesburg tot kaapstad.. We doen veel reservaten aan, maar ook de Pretoria watervallen.

    Qua camera's ben ik er al wel redelijk uit:
    D300s Als main camera
    D90 als backup camera
    Sigma 17-50 f/2.8
    Nikon 70-300 f/3.5/4.5 VRII
    *Bresser verrekijker

    Thuis of in de koffer blijft waarschijnlijk:
    Sigma 12-24 f/3.5/4.5
    Nikon 35mm f/1.8
    SB600 flitser


    De kans is groot dat ik de d300s voorzien van de allround lens en op de D90 vast de telezoom zet.. Zodoende hoef ik ook niet veel te wisselen..

    Waar ik dus echt niet uitkom is de cameratas... Normaliter reis ik nooit veel met mijn camera (of ik ga écht voor vakantiekiekjes en heb maar 1 camera bij). Mijn LowePro SlingShot 200AW is dan meer dan voldoende.. Voor Afrika lijkt me dit niet handig. Ik ben op zoek naar een groot genoege tas maar die niet te lomp is om heel de reis mee te nemen.

    Welke tassen lijken jullie ideaal voor zo'n reis icm de apparatuur die ik mee wil sjouwen?


    Ik hoor het graag, er zijn vast wat ervaringsdeskundige hier!
    Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
    My flickr My site

  • #2
    Re: Zuid afrika. Welke tas?

    Hallo tomklerks,
    Reis Zuid-Afrika is echt de moeite waard zunne,we hebben dezelfde reis 10 jaar geleden gedaan..en het was 1 van de mooiste reizen die ik ooit heb gemaakt zeker voor fotoliefhebbers!
    Ik heb niet zoveel verstand van tassen voor fotomateriaal...wat je allemaal opnoemt ziet er niet slecht van materiaal. Maar let wel op dat in Afrika rondlopen met zoveel cameravertoon niet
    altijd oprijs wordt gesteld...zeker niet in Durban,sommige delen van Kaapstad en Johannesburg....er heerst ook in veel delen van het land armoede en een hoog gehalte aan criminaliteit...
    Als ik deze reis zou maken ik nam mijn Panasonic FZ1000 mee bereik genoeg en eventueel je D90 met de Sigma erop! En dit in een kleine tas die niet teveel opvalt!
    Ik wil je geen schrik aanjagen maar dat was mijn ondervinding van deze reis!!

    mvg

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #3
      Re: Zuid afrika. Welke tas?

      http://www.outdoor-foto.nl/tassen/gu...regenhoes.html

      Een lichte tas met plenty ruimte.
      Meegehad op 3 weken safari Kenia/Tanzania.

      Beste tip: ga naar een winkel en probeer het uit.

      Comment


      • #4
        Re: Zuid afrika. Welke tas?

        Bedankt tot dusver! Die Gura Gear kende ik niet! Interessante tas
        Camera: nikon D90, SB600, sb-24 , Sigma 17-70 F2.8/4.0 OS , Nikkor 70-300VR 4.5-5.6, 3 statieven, parapluutjes en een paar filtertjes en nog wat strobist materiaal
        My flickr My site

        Comment

        Working...
        X