Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Intolerantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Intolerantie

    Als je hier verschillende topics volgt,wordt je geconfronteerd met soms harde,zelfs persoonlijke georienteerde harde reacties,die niets meer met het topic te maken hebben?
    Waarom wordt iedereen zo intollerant,agressief?? Waarom altijd persoonlijk aangevallen gevoeld te worden??
    Als je foto niet goed is:OK.Maar waarom uitspraken:is snel op zijn tenen getrapt etc???
    Teken des tijds ??
    Dit is toch een foto-forum dacht ik,en niet iets om persoonlijke frustraties te luchten,of heb ik het dan toch verkeerd voor??

  • #2
    Re: Intolerantie

    Da's heel typerend aan een forum maar ook kenmerkend aan bepaalde leden
    Het is heel makkelijk om hier iets neer te schrijven omdat je geen direct contact hebt met de persoon in kwestie
    Als die mensen oog in oog zouden staan met diezelfde persoon durven ze waarschijnlijk veel minder (of niks) zeggen en het zal er zeker en vast veel vriendelijker aan toe gaan

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Intolerantie

      Teken des tijds en van de sociale media.
      Je geeft iemand een anonimiteit, je voegt daar een publiek aan toe en er wordt duchtig gescholden of onzin uitgekraamd...
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Intolerantie

        Het is niet een kwestie van intolerantie denk ik. Eerder een probleem van agressie.

        Dit is een Belgisch of beter gezegd een vlaams ego probleem van enkelingen.
        Ik merk ook op dat die leden volgens het cliche ook nogal eens van een bepaalde regio / stad komen.
        Daarom reageer ik hier niet meer op foto´s en doe ik wat vele andere ook doen.
        Anoniem zijn is niet de oorzaak. Een van de grootste bullebakken ken ik met naam, toenaam en adres.
        Op buitenlandse fora zie je dit fenomeen niet.

        Comment


        • #5
          Re: Intolerantie

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Het is niet een kwestie van intolerantie denk ik. Eerder een probleem van agressie.

          Dit is een Belgisch of beter gezegd een vlaams ego probleem van enkelingen ...
          .... Op buitenlandse fora zie je dit fenomeen niet.
          Dat heb je zeker ook op buitenlandse fora, moet je maar eens meelezen op enkele bekende en minder bekende Nederlandse fora
          Daar is het nog véél erger dan hier hoor
          Ook op Engelstalige sites kan het regelmatig donderen, maar naar mijn gevoel wordt daar veel sneller ingegrepen

          grts
          Sieg

          ps. het is niet omdat U die kent met naam en toenaam dat anderen die ook kennen hé.
          Als ieder z'n eigen naam zou gebruiken op fora zou dat probleem al veel minder zijn.
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Intolerantie

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            ps. het is niet omdat U die kent met naam en toenaam dat anderen die ook kennen hé.
            Als ieder z'n eigen naam zou gebruiken op fora zou dat probleem al veel minder zijn.
            Dit is nu ook mijn ge8.
            En inderdaad, vaak googelt men al te veel met het groene gras dat vaak minder smaakvol is dan gedacht aan de andere kant van de berg.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Intolerantie

              Verplicht iedereen te posten onder zijn naam en de miserie is opgelost! #3
              Ik postte hier vroeger onder mijn naam en heb dit verandert gezien ik door een paar heethoofden danig gestalkt werd dat het niet meer mooi was. Onze eigendom werd zelf te pas en te onpas te grabbelen gegooid op het net door een bepaald persoon met de duidelijke bedoeling ons hiermee nadeel te bezorgen. Maar ik ben de eerste om, mocht dit ingevoerd worden hier weer aan mee te werken. Volgens mij de enige manier om mensen twee keer te doen nadenken vooraleer ze iets posten.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Intolerantie

                Denk dat sommige ook overvol zijn van zichzelf, zoiets geeft hen dan het gedacht dat ze zich mogen profileren en beter achten dan een ander. We zijn er allemaal om te leren (cliché...) en daarbij is het nog een subjectief gegeven, wat de ene mooi vindt is voor iemand anders maar zozo. Niettemin op een slechte foto commentaar geven is soms moeilijk als de persoon zich persoonlijk aangesproken voelt. Triestig dat er mensen zijn die iemand gaan stalken.... Live your life.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Intolerantie

                  Kijk eens naar foto's van evenementen.
                  Allemaal grijsaards, en vrijwel geen inflow van jonge elementen.

                  Dying forum...

                  Fotografie leeft veel minder onder de jeugd. Vroeger maakte je foto's op een filmke, en die werden daarna in albums gestoken.
                  Nu wordt een foto gemaakt, gedeeld op snapchat of FB, en daarna vrijwel vergeten.

                  Wat dat met de agressiviteit te maken heeft... oudere mensen zijn minder flexibel en tolerant om andere meningen te aanvaarden, ook minder inlevingsvermogen in de wereld van anderen. Dat is een vaststelling, geen verwijt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Intolerantie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Kijk eens naar foto's van evenementen.
                    Allemaal grijsaards, en vrijwel geen inflow van jonge elementen.

                    Dying forum...

                    Fotografie leeft veel minder onder de jeugd. Vroeger maakte je foto's op een filmke, en die werden daarna in albums gestoken.
                    Nu wordt een foto gemaakt, gedeeld op snapchat of FB, en daarna vrijwel vergeten.

                    Wat dat met de agressiviteit te maken heeft... oudere mensen zijn minder flexibel en tolerant om andere meningen te aanvaarden, ook minder inlevingsvermogen in de wereld van anderen. Dat is een vaststelling, geen verwijt.
                    U bent waarschijnlijk zelf een "jong" persoon om zoiets te (durven) schrijven .... persoonlijk vind ik het nogal cru

                    Geen jonge mensen die aan fotografie doen, nou kijk hier dan hier maar eens rond, tevens op Facebook staat het vol met "fotograaf" onder hun naam
                    Dan zijn dingen die wij vroeger niet eens zouden durven schrijven, ook niet wat U hier schrijft

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Intolerantie

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Dit is nu ook mijn ge8.
                      Voilà Wim, er zijn mensen die zeer intolerant zijn tegenover taalfouten en een grote afkeer hebben tegenover SMS-taal.
                      Als je dan bovendien het woord in SMS-taal verkeerd schrijft, dan is het hek van de dam en kunnen de discussies beginnen.
                      Heb ik het intolerantievuur nu genoeg aangewakkerd

                      Een smsje bestaat uit maximaal 160 tekens en bij internetsmsjes is dit aantal nog minder. Daarom is er een soort SMS-taal ontstaan. Deze SMS-taal best...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Intolerantie

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Voilà Wim, er zijn mensen die zeer intolerant zijn tegenover taalfouten en een grote afkeer hebben tegenover SMS-taal.
                        Als je dan bovendien het woord in SMS-taal verkeerd schrijft, dan is het hek van de dam en kunnen de discussies beginnen.
                        Heb ik het intolerantievuur nu genoeg aangewakkerd

                        http://mens-en-samenleving.infonu.nl...het-smsen.html
                        Voilà, vlam erop.
                        Misschien een zogezegde uitschuiver om anderen uit hun kot te lokken ?
                        Probleem hier is ook wel dat we inderdaad vaak onze brouwsels niet herlezen en de fouten er gewoon laten in staan, want de taalfout(en), schrijffout(en), stijlfout(en) zijn onderschikt, niet belangrijk voor het onderwerp.

                        Mag ik even duiden naar je laatste zin ?
                        Zoals ik ze hier zie:
                        1) Er staat noch punt, noch vraagteken, noch uitroepteken op het einde van de zin.
                        2) Zoals ik die hier lees veronderstel ik dat daar een vraagteken komt, tenzij je echt de uitdaging tot aanwakkeren van het intolerantievuur wilde aan gaan en dan is het uitroepteken beter geschikt.

                        Tenslotte zit ik met een probleem. Is het intolerantievuur of tolerantievuur (met vraagteken) ?
                        En mochten er hier nu ook nog taalfauten, euh, beter is, schrijffauten zijn ingeslopen. Niet druk in maken, ze zijn ondergeschikt aan het onderwerp.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: Intolerantie

                          We hebben probleemloos een discussie opgestart met als aanleiding 1 lettertje d dat er te kort stond , maar ik haak nu af van dit onderwerp. t' Is hier nu 24° en ik ga naar een nabijgelegen zoutmeer waar nu duizenden flamingo's overwinteren. Dat is leuker dan zagen over taalvauten.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Intolerantie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            U bent waarschijnlijk zelf een "jong" persoon om zoiets te (durven) schrijven .... persoonlijk vind ik het nogal cru

                            Geen jonge mensen die aan fotografie doen, nou kijk hier dan hier maar eens rond, tevens op Facebook staat het vol met "fotograaf" onder hun naam
                            Dan zijn dingen die wij vroeger niet eens zouden durven schrijven, ook niet wat U hier schrijft

                            grts
                            Sieg
                            Zo jong ben ik ook niet meer, maar ik stel gewoon vast dat hier behoorlijk wat gepensioneerden posten.

                            En kijk naar het aantal leden en posts, dat gaat toch in dalende lijn. Teken dat de jeugd niet meer instapt.
                            Ze gaan inderdaad eerder hun creaties op Facebook zetten dan in een forum.

                            Ligt voor een stuk ook aan de complexiteit.
                            Om op Facebook een foto te posten volstaan 3 seconden. Je klikt delen aan in je telefoon of computer, en een paar seconden later staat het er.
                            Om hier te posten (wat ik al lang niet meer gedaan heb), moet je eerst je foto op een andere website zetten, en dan de link copiëren om hem hier in een topic te kunnen posten...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Intolerantie

                              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                              Anoniem zijn is niet de oorzaak.
                              Oef, een geluk maar

                              Comment

                              Working...
                              X