Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hemels licht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hemels licht


  • #2
    Re: Hemels licht

    Mooi, heel speciaal. Zoals we van u gewoon zijn
    https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

    Comment


    • #3
      Re: Hemels licht

      Inderdaad weer heel apart zo'n donker beeld
      Bijzondere sfeer in deze opname

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Hemels licht

        Weer een echt speciaal en origineel beeld zoals gewend van U...
        Heel bijzonder sfeertje gecreerd door het zo donker te houden...Maar toch genoeg te zien..
        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
        MIJN WEBSITE

        Comment


        • #5
          Re: Hemels licht

          Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
          Weer een echt speciaal en origineel beeld zoals gewend van U...
          Heel bijzonder sfeertje gecreerd door het zo donker te houden...Maar toch genoeg te zien..
          Ja... dit is een zware tegenlichtopname met lage stand van de zon en vermits ik steeds een eigenwijs fotokarakter heb , bewerkte ik de foto zoals de 'oude schilders' dit deden om een aparte sfeer te creëren.
          Dank voor de commentaren.
          Deze foto komt pas tot zijn recht op een donkere achtergrond...
          Groet.
          Gil

          Comment


          • #6
            Re: Hemels licht

            Na een flinke tijd gekeken te hebben, (gisteren ook al) twijfel ik tussen 2 dingen :
            Is het een zwaar onderbelichte foto ?
            Of een geniale orginaliteit ?
            Ik twijfel lekker verder. Maar ik heb er wel lang naar gekeken, en zie dat maar als groot compliment.
            Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

            Vriendelijke groeten, Johan

            Comment


            • #7
              Re: Hemels licht

              zoals we idd van jou gewoon zijn ,is dit weer jou typische eigenwijze stijl ,en voor dat alleen al geef ik een

              Comment


              • #8
                Re: Hemels licht

                Zulke platen zie je niet vaak. Dat duistere met heel subtiel nog tekening geeft echt een ge-wel-di-ge sfeer! Vind dit heel bijzonder en echt heel mooi uitgevoerd.
                WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                Comment


                • #9
                  Re: Hemels licht

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
                  Zulke platen zie je niet vaak. Dat duistere met heel subtiel nog tekening geeft echt een ge-wel-di-ge sfeer! Vind dit heel bijzonder en echt heel mooi uitgevoerd.
                  Bedankt voor jullie toffe commentaren...
                  Ben er erg blij mee... omdat ik weet dat dit niet de alledaagse manier is om fotografie te benaderen... eerder schilders werken met die tinten...
                  Vriendelijke groeten.
                  Gil

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hemels licht

                    Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
                    Bedankt voor jullie toffe commentaren...
                    Ben er erg blij mee... omdat ik weet dat dit niet de alledaagse manier is om fotografie te benaderen... eerder schilders werken met die tinten...
                    Vriendelijke groeten.
                    Gil
                    Dat was nu net wat ik dacht : foto of schilderij... te donker of misschien weer niet... tof
                    https://www.behance.net/Lynx1966

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hemels licht

                      een foto waarvan je aanvankelijk niet goed weet wat er mee aan te vangen.
                      Hoe langer je er naar kijkt, hoe meer je tot de bevinding komt dat dit gewoon een prachtplaat is.
                      Dat is de kracht van deze foto, je blijft gewoon kijken omdat je dingen erin wil ontdekken.
                      Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hemels licht

                        Schitterend gedaan Gil.

                        groetjes

                        moniq
                        groetjes, moniq (BD1321BE)

                        A picture paints a thousand words

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hemels licht

                          Uit voorgaande reacties blijkt dat dit een foto is die bij de meesten moet bezinken, de mening moet als het ware rijpen.
                          Het is dus alvast een foto waarover kan nagedacht en gediscussieerd worden en aldus een ideale plaat om op een forum als dit te posten .


                          Oorspronkelijk geplaatst door gilclaes Bekijk bericht
                          ... bewerkte ik de foto zoals de 'oude schilders' dit deden om een aparte sfeer te creëren ...
                          De analogie met de schilders is een zeer interessante denkpiste.
                          Classicisme, realisme, romantiek, impressionisme etc. Over alle stijlen heen zie je dat een schilder niet louter de realiteit registreert.
                          De hoeksteen van de schilderkunst bestaat er m.i. in dat de schilder zijn/haar personal touch meegeeft, een weergave van hoe hij/zij het subjectief ziet en wil overbrengen.
                          Ik ben zeker dat wanneer fotografie vanuit dat standpunt wordt benaderd dit pareltjes kan opleveren.

                          Zonder deze originele bewerking zou de foto een alledaags tafereel geweest zijn van lucht, strand en zee met wandelende, kuierende mensen in een gemoedelijke sfeer.
                          Door de speciale bewerking wordt die sfeer het tegenovergestelde en de her en der verspreide wandelaars worden letterlijk zwarte schimmen van zichzelf.
                          Het worden de protagonisten uit een thrillerscène in wiens schoenen je liever niet zou willen staan daar er hen een onverklaarbare, als het ware 'bovennatuurlijke' dreiging boven het hoofd hangt.

                          En die sfeer...
                          Die kan mij zeker bekoren!

                          Mvg.,
                          Smets84.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hemels licht

                            Oorspronkelijk geplaatst door Smets84 Bekijk bericht
                            Uit voorgaande reacties blijkt dat dit een foto is die bij de meesten moet bezinken, de mening moet als het ware rijpen.
                            Het is dus alvast een foto waarover kan nagedacht en gediscussieerd worden en aldus een ideale plaat om op een forum als dit te posten .



                            De analogie met de schilders is een zeer interessante denkpiste.
                            Classicisme, realisme, romantiek, impressionisme etc. Over alle stijlen heen zie je dat een schilder niet louter de realiteit registreert.
                            De hoeksteen van de schilderkunst bestaat er m.i. in dat de schilder zijn/haar personal touch meegeeft, een weergave van hoe hij/zij het subjectief ziet en wil overbrengen.
                            Ik ben zeker dat wanneer fotografie vanuit dat standpunt wordt benaderd dit pareltjes kan opleveren.

                            Zonder deze originele bewerking zou de foto een alledaags tafereel geweest zijn van lucht, strand en zee met wandelende, kuierende mensen in een gemoedelijke sfeer.
                            Door de speciale bewerking wordt die sfeer het tegenovergestelde en de her en der verspreide wandelaars worden letterlijk zwarte schimmen van zichzelf.
                            Het worden de protagonisten uit een thrillerscène in wiens schoenen je liever niet zou willen staan daar er hen een onverklaarbare, als het ware 'bovennatuurlijke' dreiging boven het hoofd hangt.

                            En die sfeer...
                            Die kan mij zeker bekoren!

                            Mvg.,
                            Smets84.
                            Deze commentaar doet mij oprecht deugd...
                            Daar waar ik jaren in mijn analoge periode de pure realiteit heb vastgelegd, vooral in portretten en landschappen , heb ik na jaren van afwezigheid mijn persoonlijke visie op fotografievlak totaal veranderd...Tijdens mijn analoge periode heb ik de technische kant geleerd.
                            Nu voeg ik mijn persoonlijke interpretatie en gevoelens aan een foto toe en wil ik vooral andere fotografie brengen met een eigen stempel en herkenbaarheid...
                            Emotie en sfeer bepalen mijn drijfveer ofwel het pure esthetisch minimalisme...
                            De wijze van schilderen van de bekende meesters is daarbij een bron van inspiratie wat betreft stijl, gebruik van kleur en sfeerschepping (m.a.w. manipuleren van het licht..) ... of dit nu Mondriaan is...Rubens, Vermeer ,Dali, Van Gogh, Escher, Picasso, Monet, Magritte ... en ga zo maar door...
                            Bedankt voor je toffe reactie.

                            Mvg,
                            Gil

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hemels licht

                              En dat wij daar mogen van meegenieten kan ik (en waarschijnlijk vele anderen) alleen maar appreciëren
                              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

                              Comment

                              Working...
                              X