Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D610 of D750?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D610 of D750?

    Dag allemaal. Ik ben al jaren een tevreden eigenaar van een D700. Ondertussen staan er 189.484 kliks op en is het toestel wat mij betreft aan vervanging toe. Dat aantal fotografeer ik trouwens op een goede drie jaar. Iedere week meer dan 1.000 foto's is voor mij niet abnormaal. Ja, het kan minder ik weet het. Zelf gebruik ik het toestel in combinatie met een 24-70 en 70-200 (al dan niet samen met een 1.4 converter) en ben er nog steeds tevreden over. Alleen mag ik me gaan verwachten aan de stille "dood" van het toestel en of sluiter. Ik dacht eerst: ok, ik koop de D800 of de D4S maar ondertussen denk er eerder aan een D600 of D750. Maar ik twijfel. Ik neem foto's maar noem mezelf geen fotograaf. En daarmee bedoel ik: ik neem foto's maar al die technische snufjes op een toestel gebruik ik niet. Datgene wat ik fotografeer (dat zijn altijd mensen) moet er goed op staan, dat is voor mijn job het belangrijkst.
    Ik fotografeer meestal mensen in beweging of geposeerd maar dat laatste lijkt me logisch.
    Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? D610 of D750?

  • #2
    Re: D610 of D750?

    Oorspronkelijk geplaatst door persfotograaf2 Bekijk bericht
    Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan? D610 of D750?
    Naar de D700, gewoon ee fijnere camera als beide genoemde. Het enige nadeel dat je noemt zijn de hoeveelheid kliks, dus gewoon doorgaan tot het klikken stopt, misschien komt dat moment morgen of misschie as over tien jaar.......
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: D610 of D750?

      door het matige prijsverschil zou ik toch eerder voor de d750 gaan, nog hogere iso mogelijkheden, klapbaar scherm, betere AF,....
      portfolio en workshops:
      https://www.bennybulke.com/

      Comment


      • #4
        Re: D610 of D750?

        Gezien de lagere prijs zou ik eerder gaan voor de D610, maar dan in twee exemplaren. Waarom?
        - Je hebt 2 identieke toestellen als het op de bediening aankomt.
        - Je hoeft niet vaak meer van objectief te wisselen, omdat je op elk toestel een objectief kunt plaatsen.
        - In een beroepssituatie is het een goed idee om over een back-up te beschikken.

        Comment

        Working...
        X