Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Namen op Deurbel/Brievenbus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Namen op Deurbel/Brievenbus

    Hallo,

    Ik worstel altijd met het aanbrengen van namen op Deurbellen en Brievenbussen, papiertjes in juist formaat snijden en met de hand opschrijven namen die dan na enkele maanden beginnen te vervagen ...

    Zijn er hier leden die dit probleem opgelost hebben? hoe? met een labelwriter of zo?

    Helllllp,

    Greetz,

    Senn

  • #2
    Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

    Onlangs een heel mooi systeem gezien: 1cm dikke alu plaat, zwart geanodiseerd, met huisnr en naam erin gegraveerd (diep!), en dan opgevuld met witte verf. Wordt aan de muur bevestigd.

    Komt nooit meer iets aan, en kan niet vervagen. Geen idee van prijs of firma, maar ik kan wel eens horen. Goedkoop zal het wel niet zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

      De naam op mijn brievenbus is gewoon afgedrukt met een Canon Inktjet printer. Dat papiertje zit achter een plastic plaatje van 1mm dik. Staat nu 4 jaar vlak in de Spaanse zon, en is nog niets verbleekt.

      Comment


      • #4
        Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        De naam op mijn brievenbus is gewoon afgedrukt met een Canon Inktjet printer. Dat papiertje zit achter een plastic plaatje van 1mm dik. Staat nu 4 jaar vlak in de Spaanse zon, en is nog niets verbleekt.
        Misschien een beetje gebruind?
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

          Afprinten op gewoon (of fotopapier) en nadien overspuiten met vernis (meerdere lagen) als de inkt droog is !
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

            Bij (bv) Mr Minit een kunststof plaatje laten graveren? Hangt hier al 25 jaar probleemloos buiten.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

              Geen kunststof of metalen plaatje, het gaat over brievenbussen en deurbellen met plexi glas waarachter je stukje papier of ... met naam kan schuiven.

              In het verleden ook al afgeprint maar dat vervaagt toch vrij snel.

              Niemand die hiervoor soort van labelprinter gebruikt om namen aan te maken?

              Comment


              • #8
                Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                Niemand die hiervoor soort van labelprinter gebruikt om namen aan te maken?
                Jawel. Een heuse antieke Dymo met van die lint-cartridges (dus een naaldenprintertje vermoed ik).
                Toevallig waren dat zwarte letters op een rood kleeflint. Het rood vervaagde en verbleekte na verloop van tijd maar na 5-6 jaar was de opdruk in elk geval nog perfect leesbaar.
                Ik had dat eerlijk gezegd niet verwacht, want het kleeflint was rechtstreeks op de brievenbus gekleefd, zonder verdere bescherming, en heeft dus heel veel temperatuurverschillen, regen, wind, sneeuw, ijs en directe zomerzon meegemaakt.

                Op dit moment zit er in onze voorlopige deurbel een papiertje dat met groene text marker beschreven is. We zijn intussen ook 5 jaar verder en het is toch wat vervaagd, ondanks dat er nu geen regen bij kan en dat zonlicht maar kortstondig in de voormiddag rechtstreeks invalt op die plaats.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                  In het verleden ook al afgeprint maar dat vervaagt toch vrij snel.
                  Druk dan af op echt Canonpapier met echte Canoninkt. Dan heb je 30 jaar garantie tegen uitbleken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht

                    Niemand die hiervoor soort van labelprinter gebruikt om namen aan te maken?
                    Jawel, ik gebruik nog een oude Dymo JET 1855 MKII.
                    Die nieuwe Dymo's zullen wel beter doen nu.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

                      Heb een Dymo besteld (Dymo LabelWriter 450 Duo), benieuwd hoe dat werkt ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

                        Verhuurder van studentenkoten misschien ?
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

                          Hou me inderdaad bezig met verhuur (appartementen) en dat geklungel met die naamlabels op brievenbussen en belknoppen ben ik onderhand beu ...
                          ... hopelijk zal het met de Dymo beter gaan ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Namen op Deurbel/Brievenbus

                            Momenteel bij de Lidl Brother Labelwriter voor €17 incl tape. Ik gebruik deze b.v. voor het labelen van kabeltjes; voedingen: doosjes met bouten en schroefjes; Statief of paraplu waarop mijn adres; enz.enz.


                            Comment

                            Working...
                            X