Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

    Heeft iemand een idee hoe ik zo een look kan verwezenlijken ? Dit is een foto van een foto en qua toning en kleurechtheid zit ik er boek op (de kleuren zijn ècht geen fout hoor). Foto stamt uit het analoge tijdperk en is een print van 60x40.
    Waarom dan de vraag ? Welnu, ik heb ook recent een kleurenfoto van de dochter van deze (overleden) dame gemaakt. Lichtinval klopt met bijna dezelfde pose en outfit. De dochter wil nu dezelfde toning in haar foto krijgen zodat ze ze twee aan kan hangen. Dochter en (overleden) moeder.
    Iemand een ideetje qua presets ? Ik heb al van alles geprobeerd in LR en in CC6 maar krijg het er niet uit. Misschien met een bepaalde soort filter in CC of layer met speciale blend methode. Soit, alle ideeën zijn welkom.

    Thnx.

    Tjerri


  • #2
    Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

    misschien kan dit door een aanpassing van de niveaus
    je kan voor elk kanaal appart de uitvoerniveaus intypen
    normaal staan die op 0 en 255

    kan je voor R eens zetten 140 - 239
    kan je voor G eens zetten 63 - 236
    kan je voor B eens zetten 28 - 230

    toch hangt het ook af van de foto van de dochter , en de achtergrond
    misschien kan je die foto eens tonen

    groetjes, david

    Comment


    • #3
      Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

      Oorspronkelijk geplaatst door ddavid Bekijk bericht
      misschien kan dit door een aanpassing van de niveaus
      je kan voor elk kanaal appart de uitvoerniveaus intypen
      normaal staan die op 0 en 255

      kan je voor R eens zetten 140 - 239
      kan je voor G eens zetten 63 - 236
      kan je voor B eens zetten 28 - 230

      toch hangt het ook af van de foto van de dochter , en de achtergrond
      misschien kan je die foto eens tonen

      groetjes, david
      Ik begrijp niet goed waar en hoe je de RGB kanalen gaat 'knijpen'. Doe je dit in PS met één of meerdere aanpassingslagen voor niveaus of duik je in de kanalen module ? Als ik het via de aanpassingslagen doe krijg ik een blauw iets.
      Met welke filter kan je het 'platte' uitzicht van de foto verkrijgen. Met contrast lukt het niet echt.
      Hieronder zet ik een jpeg neer van de dochter.

      Mvg, Tjerri

      Last edited by Tjerri; 15 december 2015, 09:10.

      Comment


      • #4
        Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

        Ik ben zo vrij geweest om bovenstaande foto even aan te passen.
        Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
        .



        Mvg Yves.
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

          Knap, Yves, nu nog even uitleggen hoe je tewerk gegaan bent, want ik liep met Ddavids uitleg ook in de mist.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
            Knap, Yves, nu nog even uitleggen hoe je tewerk gegaan bent, want ik liep met Ddavids uitleg ook in de mist.
            Idd. heel knap gedaan. Het zou mooi zijn mocht Yves uitleggen hoe hij het gedaan heeft dan kan ik de bewerking reproduceren en finaliseren.
            Enig idee hoe ik die finale fletse 'milky' look nog kan overgieten ? Het is alsof er finaal nog een laag over is die een soort 'plastieken' look over zet. Moeilijk uit te leggen maar het lijkt alsof er een slide (je weet wel die goeie ouwe overhead slides van vroeger) over de foto wordt gelegd.

            Mvg,

            Tjerri

            Comment


            • #7
              Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

              knap gedaan Yves

              hier is een beetje uitleg hoe ik dit zou gedaan hebben

              als je 1 aanpassingslaag zet voor niveaus , kan je RGB verzetten naar R
              dan kan je onderaan in het vakje uitvoeringniveaus 0 vervangen door bv 170 en 255 vervangen door bv 235

              en als je dat gedaan hebt kan je dezelfde aanpassings-laag gebruiken en R verzetten naar G of B
              en ook daar de uitvoeringniveaus verzetten



              Mvg, David

              Comment


              • #8
                Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

                Hallo, om tot dit resultaat te komen is in feite poepsimpel als je met Mac werkt.
                Je kan in de App Store het gratis progje Fotor afhalen. Eens geinstaleerd op uw pc open je Fotor,ga je naar effects,dan ga je naar classic en dan zet je het filter mini-oven over de foto.

                @ LesC, ik weet niet of jij als Mac gebruiker Fotor kent maar het is zeker de moeite waard om eens uit te testen.

                @ Tjerri, indien je niet met Mac werkt wil ik best wel de originele foto voor u bewerken,zend hem door per email en dan zend ik hem terug naar u.

                Mvg Yves.
                What you see is what you get

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

                  Bedankt, David, begrepen!
                  (de fout die ik maakte was de hogere cijfers (0 en 255) aanpassen, ipv de uitvoerniveaus (output levels in mijn engelstalige PS CS6).
                  Het resultaat mag er zijn!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Bedankt, David, begrepen!
                    (de fout die ik maakte was de hogere cijfers (0 en 255) aanpassen, ipv de uitvoerniveaus (output levels in mijn engelstalige PS CS6).
                    Het resultaat mag er zijn!
                    Ik maakte net dezelfde fout :rolletjes:

                    Tjerri

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

                      Dankzij de meer dan waardevolle tips van hierboven ben ik tot volgend finaal resultaat gekomen via PS en het gebruik van aanpassingslagen voor niveaus, kleurtoon/verzadiging en helderheid. Nog een beetje 'tegen gehouden' en 'doorgedrukt' hier en daar en voilà. Achtergrond is +/- gelijk en, tja, het lijkt er van ver op. Echt dezelfde foto - denk ik - krijg je niet. OF misschien een PS wizard die ermee zijn brood mee verdiend. Bij mij zal het bij oudbakken brood blijven denk ik
                      Commentaren en tips zijn (nog) altijd welkom.
                      Ik heb de foto's onder mekaar geplaatst. Altijd handig om te vergelijken.

                      Cheers !

                      Tjerri



                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

                        Oorspronkelijk geplaatst door yves23 Bekijk bericht
                        Hallo, om tot dit resultaat te komen is in feite poepsimpel als je met Mac werkt.
                        Je kan in de App Store het gratis progje Fotor afhalen. Eens geinstaleerd op uw pc open je Fotor,ga je naar effects,dan ga je naar classic en dan zet je het filter mini-oven over de foto.

                        @ LesC, ik weet niet of jij als Mac gebruiker Fotor kent maar het is zeker de moeite waard om eens uit te testen.

                        @ Tjerri, indien je niet met Mac werkt wil ik best wel de originele foto voor u bewerken,zend hem door per email en dan zend ik hem terug naar u.

                        Mvg Yves.
                        Ik had er nog niet van gehoord, maar zal het wel snel 'ns downloaden en bekijken.

                        PS: mooi gerief, die Fotor, vooral voor 'snelle oplossingen' ! Bedankt voor de tip.
                        Last edited by LesC; 15 december 2015, 18:24.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing



                          naast elkaar:


                          ik wil voor de liefhebbers wel de PSD uploaden maar weet niet waar....
                          Last edited by !Karen; 15 december 2015, 18:54.
                          FLICKR PHOTOSTREAM
                          Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                          Comment


                          • #14
                            Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

                            mooi gedaan karen

                            Comment


                            • #15
                              Re: Hoe deze vintage look verwezenlijken in post processing

                              En Karen gaat met de eerste prijs lopen
                              Puik werk !

                              Tjerri

                              Comment

                              Working...
                              X