Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotobewerking portret

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotobewerking portret

    Beste,

    Kent iemand de naam van deze bewerking en eventueel ook de manier waarop men dit bereikt?



    Men komt dit wel vaker tegen, maar nergens een duidelijke naam of uitleg van bewerkingen te vinden om dit zelf eens uit te proberen.

    Dankjewel.

    Mvg,

    Tommy
    Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

  • #2
    Re: Fotobewerking portret

    Denk vooral dat de lichtopstelling belangrijk is.

    Heeft wat weg (ver) van Jill Greenberg of Dave Hill
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Fotobewerking portret

      Klik eens op contact naast de foto......
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Fotobewerking portret

        Inderdaad, je zou het aan de fotograaf zelf kunnen vragen...
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Fotobewerking portret

          Dit antwoord verwachtte ik reeds. Heb dat ook gedaan maar helaas heeft hij weinig tijd en op dit forum zitten mss mensen die hier ook ervaring mee hebben of zelfs andere procedures hebben om dergelijk effect te bekomen en even de tijd kunnen maken om uit te leggen. Dankjewel voor jullie reactie.
          Nikon D5300 + Nikon D3300 + Nikkor 50 mm 1.8G + AF-S DX NIKKOR 18–55mm f/3.5–5.6G VR II + AF-S DX NIKKOR 55-200mm f/3.5–5.6G VR II + Sigma DG 70-300 4.5-5.6 + SIGMA 105MM F/2.8 EX DG MACRO OS HSM Nikon + Nissin I40 + YN 560

          Comment


          • #6
            Re: Fotobewerking portret

            Dacht dat ik een antwoord had gegeven?
            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Fotobewerking portret

              veel luminocity masks en veel dodge en een beetje burn, gecombineerd wss met
              selectieve desaturatie, dan nog frequentie separation erbij..... het dynamisch bereik lijkt ook hoog, misschien kan de soort camera ook in de weegschaal gelegd worden
              dat is mijn gok 1

              gok 2: het lijkt een beetje "gepusht" dat beeld dus het kon weleens van zo'n programma als imagenomic portraiture komen ook,
              zeker als ik de rare bewerking van de kleren bekijk zou dat weleens zoiets kunnen zijn....
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Fotobewerking portret

                met ps kom je met "hooglichten en schaduwen " al een heel eind op weg. dan nog wat spelen met levendigheid of saturatie

                Comment


                • #9
                  Re: Fotobewerking portret

                  Alhoewel je het effect ook wel, met veel gedoe, in photoshop kan bekomen,
                  gok ik op het filter 'Lucis Art'. 5 seconden.
                  Je kiest zelf hoe sterk je het effect wil. Onderaan is ongeveer een 50% sterkte.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotobewerking portret

                    Aan de jas en hemd te zien denk ik dat het de "denim look" bewerking is of iets gelijkaardig.
                    Werkt op basis van een high pass layer die toegepast word in overlay mode.
                    Denk ik.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotobewerking portret

                      Misschien kom je hier al wat verder mee: https://www.glyndewis.com/product/the-editor/
                      Nikon D7000 - Nikkor 18-105mm en 50mm F1.8 glaasje

                      Comment

                      Working...
                      X