Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noorwegen-Stryn Lake II+ UPDATE Wb

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Noorwegen-Stryn Lake II+ UPDATE Wb

    Een ander standpunt, een "normalere" bewerking van dit majestueuze landschap



    Op algemene aanvraag.. een aanpassing van de Wb. Beter?


    Last edited by ObiWan; 14 december 2015, 12:54.

  • #2
    Re: Noorwegen-Stryn Lake II

    Heel mooi, vooral die huisjes aan de oever maar toch een duidelijke blauwzweem.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Noorwegen-Stryn Lake II

      Indrukwekkend. De grote versie laat het beeld echt tot zijn recht komen met veel detail. Er is inderdaad een blauwzweem. Mooi standpunt, het water neemt het oog mee.
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: Noorwegen-Stryn Lake II

        Heel mooi en eigenlijk naar mijn gevoel nog beter dan de vorige
        Maar ook hier weer diezelfde blauwzweem

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Noorwegen-Stryn Lake II

          .. vreemd hoor, die blauwzweem. Mijn Wb is genomen op het wit van de wolken en de sneeuw...?

          Comment


          • #6
            Re: Noorwegen-Stryn Lake II

            Oorspronkelijk geplaatst door ObiWan Bekijk bericht
            .. vreemd hoor, die blauwzweem. Mijn Wb is genomen op het wit van de wolken en de sneeuw...?
            Jamoja zeg, neem eens neutraal grijs.
            Nu, die blauwzweem is poepsimpel weg te werken met uw softwareprogramma natuurlijk en dat zou ik toch doen want die prent verdiend dat.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Noorwegen-Stryn Lake II

              klik eens gewoon met pipet WB in camera RAW filter of in LR op het grijs van de wolken ,blauwzweem voor het grotendeels weg

              Comment


              • #8
                Re: Noorwegen-Stryn Lake II

                Wb is aangepast. Ik blijf het een vreemd verhaal vinden:ik heb mijn wb al zo lang ik met photoshop werk (RAW) en digitaal trek (15 jaar ondertussen) bepaald op het witste punt en heb er nooit opmerkingen over gekregen. Met de reeks van Noorwegen ineens wel.. iemand een verklaring hiervoor?

                Grtjs,

                Luc

                Comment


                • #9
                  Re: Noorwegen-Stryn Lake II

                  Hoi Luc, zeker de goede kant opgegaan, maar ik denk te zien dat het er nu net weer over is.
                  Meestal is een afwijkende WB het gevolg van de auto-WB reactie op een kleursituatie.
                  Ik hou tegenwoordig dikwijls voor gewoonte om even een korte blik op mijn LV- schermpje te kijken, en dan eventueel een WB-aanpassing doen.
                  Je hebt dan het voordeel , dat je gelijk ziet wat het gevolg is. Blijkt het later nog net niet te kloppen, dan gewoon je gezond verstand en ogen gebruiken op een deel van de foto, waarvan je de kleur precies weet.
                  Zand, gras of wolken om maar wat te noemen. Maar ook de omstandigheden spelen natuurlijk een grote rol. Bij warm licht is wit uiteraard ook een beetje warmer. Het zou niet passen om bij een zonsondergang een neutrale WB toe te passen.
                  Overigens een onderwerp waar we allemaal weleens de mist mee ingaan ! Na het bewerken even een half uurtje wat anders doen, is een beproefde methode.
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Noorwegen-Stryn Lake II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                    Na het bewerken even een half uurtje wat anders doen, is een beproefde methode.
                    Of s' anderendaags je bewerking met een 'frisse' blik nog eens bekijken.
                    Ja, WB en de juiste kleuren hé, daar kan je uren over discussiëren, het is maar op welk scherm je het bekijk en hoe het afgedrukt wordt.

                    Aan ObiWan, de up = zeker
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Noorwegen-Stryn Lake II

                      Update is beter maar nog niet helemaal juist...meer ietske ertussen . De bomen en gras zijn nu wat te geel....toch moeilijk om het juiste kleur weer te geven.
                      Mooi landschap en goed vastgelegd!
                      Eerlijkheid duurt het langst!!
                      Mijn website: http://www.degrafon.be/

                      Comment

                      Working...
                      X