Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3100 in combinatie met SB-700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3100 in combinatie met SB-700

    Hallo iedereen,

    Ik bezit momenteel een Nikon D3100 fototoestel en een Nikon SB-700 flitser. Nu is het zo dat mijn D3100 ingebouwde flitser geen commander mode heeft maar enkel manual en TTL.
    Nu vroeg ik me af hoe ik die SB-700 dan zou kunnen gebruiken als een externe flitser. Heb allerlei zaken geprobeerd, maar ik krijg de externe flits maar niet werkende, ik zie enkel de flitser op mijn fototoestel zelf afgaan.

    Instellingen op de SB-700 heb ik zowel master als remote geprobeerd maar zonder resultaat. Ik vermoed dat ofwel mijn D3100 niet overweg kan om wireless te flitsen, ofwel ik iets verkeerd doe.
    Als ik naar de actuele camera's kijk van Nikon, zie ik trouwens dat enkel vanaf de D7000 een commander mode beschikbaar is, wil dit dan zeggen dat alle 'goedkopere' modellen niet overweg kunnen met deze externe flitser?

    Alvast bedankt voor jullie info!

    Mvg,
    Davy
    Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
    |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

  • #2
    Re: Nikon D3100 in combinatie met SB-700

    In je camera menu je pop up flash in Manual mode zetten.

    In je sb700 menu SU-4 mode kiezen.

    En dan beginnen spelen met de ' kracht ' van zowel de ingebouwde flash als die van de sb700 om een gewenst resultaat te krijgen (je wil immers niet dat de externe flash de metering van je camera negatief gaat beïnvloeden).

    Maar beter is om een setje draadloze triggers te kopen, genre Yongnuo e.d.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3100 in combinatie met SB-700

      Super!

      Zoals je merkt ben ik maar een beginner, maar wel al zeer gefascineerd door de effecten die mogelijk zijn met een externe flits. Het is inderdaad wennen aan de 'kracht' van de flits in combinatie met de ingebouwde flits, maar er zijn al heel wat leuke composities te bekomen.

      Bedankt!!
      Nikon Z7ii + NIKKOR Z 24-70mm F/4.0 S + Tamron 70-200mm F/2.8 | Semi-professioneel | https://500px.com/deefken
      |Twitter: Deefken |Facebook : Creativision | Instagram | Tips zijn welkom!

      Comment

      Working...
      X