Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

    Nu de eindejaarsperiode stilaan in zicht komt is het bij ons thuis ook weer tijd om traditionele lukken te bakken.
    Deze morgen was het dus zover.
    Alléén...12 lukken voor de eindmeet heeft mijn wafelijzer het begeven . Een handgreep is onherstelbaar afgebroken.
    De tefal-platen heb ik nog gehouden, je-weet-maar-nooit.
    Voor de volgende bak moet ik dus op zoek naar een nieuw lukkenijzer.
    En blijkbaar is dat nergens nog te vinden met zo'n kleine ruitjes...
    Weet iemand waar ik nog wel zo'n ijzer kan kopen?
    Ik hoorde dat FriFri een wafelijzer verkoopt waar ook de lukkenijzers voor verkrijgbaar zijn...maar 't is van horen zeggen.

    bedankt alvast
    Dré
    Last edited by dréten; 12 december 2015, 14:47.

  • #2
    Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

    Vroeger hadden wij thuis zo'n wafelijzer met platen voor de Brusselse wafels en de wafeltjes die jij wil (verwisselbare platen).
    Ik heb ook wat gezocht, maar blijkbaar is dat geen populaire vorm van wafels, ik kan er ook geen vinden.
    De wafeltjes die ze daarmee vroeger bakten waren heel lekker, maar het is al heel lang geleden dat ik er zo nog heb gegeten...

    Tegenwoordig zitten er andere vormen bij de wafelijzers met verwisselbare platen, maar je moet het moet de juiste dikte zijn om dezelfde smaak te krijgen.

    Dit is de catalogus van Frifri, onderaan vind je de verwisselbare vormen, maar de juiste zit er volgens mij ook niet bij http://www.frifri.be/catalogue/broch...ifri_NL_LD.pdf
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

      De M004 bakplaten lijken er mij nog het beste op.
      Die heeft ook de kleine pyramide-vormige ruitjes die we ongeveer hebben op ons defecte toestel.
      De echte ouderwetse lukkenplaten, die met de klassieke platte vierkantjes van zon 5 bij 5mm zal ik mogen vergeten denk ik.
      Maar ja...vroeger was alles beter.
      Nu...als ze maar knapperig zijn en lekker smaken.
      De nostalgie laten we dan maar varen hé.
      Last edited by dréten; 12 december 2015, 16:22.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

        Mocht je nog wat geduld kunnen hebben, deze ambachtelijke wafelijzermaker :http://www.hetwafelijzer.be, heeft mij vandaag nog een mail gestuurd waarbij hij ook zegt zinnens te zijn opnieuw een galetten ijzer van gietijzer op te starten. Want dat zijn ze toch waarover je het hebt.


        Zelf bezit ik nog het echt "Vandendriessche wafelijzer" van meer dan 40 jaar oud en het doet het nog steeds perfect. toen ik gisteren nog de vraag stelde aan de zaakvoerder of er soms dergelijke gietijzeren wafelijzer bestaan met thermostaat kreeg ik dit als antwoord : "Een Wafelijzer zijn naam waardig, heeft NOOIT een thermostaat, Tefal of verwisselbare vormen ! " https://www.youtube.com/channel/UCEI...VTtZ8m28A/feed
        Last edited by enero; 12 december 2015, 16:17.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

          Nee hoor enero, dat is net niet wat ik bedoel!
          Jij bent duidelijk geen West Vlaming hé
          Ik heb het over de flinterdunne traditionele wafeltjes, een beetje vergelijkbaar met die van Jules Destrooper, maar dan niet met hun typische ruitvormige rasters maar wel met kleine vierkantjes(kijk even naar de foto die ik gelinkt heb)
          En stu'kken béter van smaak, ook al zeg ik het zelf.
          Een ramp voor je tandvlees, dat wel
          Last edited by dréten; 12 december 2015, 15:38.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            Nee hoor enero, dat is net niet wat ik bedoel!
            Jij bent duidelijk geen West Vlaming hé
            Ik heb het over de flinterdunne traditionele wafeltjes, een beetje vergelijkbaar met die van Jules Destrooper, maar dan niet met hun typische ruitvormige rasters maar wel met kleine vierkantjes(kijk even naar de foto die ik gelinkt heb)
            En stu'kken béter van smaak, ook al zeg ik het zelf.
            Een ramp voor je tandvlees, dat wel
            Pardon.., geen West-Vlaming ...
            Maar die lukken van hierboven zien er wel geen al te "De Stroopers" uit... Je hebt mij blijkbaar wel misleid.
            Last edited by enero; 12 december 2015, 15:50.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Pardon.., geen West-Vlaming ...
              "On Earth" kan ik echt niet vinden op de kaart van W-VL, jammer...

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                "On Earth" kan ik echt niet vinden op de kaart van W-VL, jammer...
                Ik dacht dat West Vlaanderen wel "on earth" te vinden was. Nog geen ruimtevaarder nee.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Ik dacht dat West Vlaanderen wel "on earth" te vinden was. Nog geen ruimtevaarder nee.
                  De zoekterm niet omkeren hé!
                  Ik zei dat ik de "woonplaats" Onearth niet kan vinden op mijn kaart van W-VL. Dus moet ik er wel vanuit gaan dat je niet in West-Vlaanderen woont.
                  Nu..goed. Ik zoek intussen verder naar een lukkenijzer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

                    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                    De zoekterm niet omkeren hé!
                    Ik zei dat ik de "woonplaats" Onearth niet kan vinden op mijn kaart van W-VL. Dus moet ik er wel vanuit gaan dat je niet in West-Vlaanderen woont.
                    Nu..goed. Ik zoek intussen verder naar een lukkenijzer.
                    Oei, oei, meneer de West Vlaming schijnt nogal vlug op de tenen getrapt. Zoek jij maar gerust verder beste West Vlaming. Mijn reactie was goed bedoeld hoor en met de bedoeling te helpen, maar blijkbaar niet zo begrepen.
                    Ploeter dus maar verder zou ik zeggen.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

                      Dréten, komt dit niet in de buurt ?



                      Ik heb gezocht op "galette"

                      Of dit ?

                      Frifri M007 - Verwisselbare bakplaat - Kniepertjes/IJshoorn - Geschikt voor Frifri Wafelijzers. De Frifri M007 Verwisselbare bakplaat is geschikt voor...
                      Last edited by Alfa Centauri; 12 december 2015, 16:14.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Oei, oei, meneer de West Vlaming schijnt nogal vlug op de tenen getrapt. Zoek jij maar gerust verder beste West Vlaming. Mijn reactie was goed bedoeld hoor en met de bedoeling te helpen, maar blijkbaar niet zo begrepen.
                        Ploeter dus maar verder zou ik zeggen.
                        Sommigen zijn toch snel ontvlambaar hé.
                        Ik ben helemaal niet op de tenen getrapt hoor enero. Verrevan! Als je me wat zou kennen dan zou je dat wél beamen.
                        Ik kom alléén graag wat sarcastisch of cynisch uit de hoek. En ik heb hier ook al menigéén kwaad bloed mee gezet, zo blijkt nog maar eens.
                        Ooit heb ik hier eens iemand gewezen op een grove "DT"-fout (je moet maar eens nagaan hoeveel keer men hier neerschrijft verkeerD in perfecte staat). Je wil niet weten wat ik toen over me heen heb gehad.

                        Met mijn repliek bedoelde ik gewoon dat in je profiel bij "woonplaats" On Earth" staat aangegeven.
                        En dat ik daar even gewoon niet uit kan opmaken waar je ongeveer woont.
                        En dat het misschien handig zou zijn als je je woonplaats daar toch wat nader zou bepalen;-)
                        Aan jou de absolute vrije keuze natuurlijk!
                        Misschien kunnen sommige andere forumleden trouwens deze kans aangrijpen om dat ook te doen.
                        Men hoeft natuurlijk niet exact te weten waar je woont, ik woon trouwens ook aan de westkust
                        Last edited by dréten; 12 december 2015, 16:17.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Je hebt het blijkbaar ook niet goed verstaan. Het zijn dus geen galetten, maar lukken hé.
                          Last edited by enero; 12 december 2015, 16:28.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

                            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht

                            Men hoeft natuurlijk niet exact te weten waar je woont, ik woon trouwens ook aan de westkust
                            Ik heb ondertussen geleerd dat je hier beter niet vertelt waar of in welke omgeving je woont. Dit is mij in het verleden al zuur opgebroken. Maar ik kan je hier al vertellen dat ik in Oost-Vlaanderen woon maar als West Vlaming geboren en getogen ben, als dat iets kan bijdragen.
                            Last edited by enero; 12 december 2015, 16:19.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw electrisch lukkenijzer... waar nog te koop??

                              inderdaad.

                              Comment

                              Working...
                              X