Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1200D of Nikon D3200 als beginner ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 1200D of Nikon D3200 als beginner ?

    Hallo iedereen,

    We hebben momenteel een Nikon P330 en de mogelijkheden van dit toestel (hoe beperkt ze dan ook zijn tov een SLR) hebben ons een beetje aangezet naar fotografie.
    Daardoor zouden we willen overstappen naar een SLR.

    Complete leek, maar willend om te leren, welke SLR zouden jullie aanraden?

    Ze zijn allebij gelijkaardig, zelfde prijs, ...

    De foto's die we trekken zijn: alledaagse foto's die we niet met de GSM willen trekken, op reis/citytrip/vakantie, auto's in bepaalde omgevingen (shoot achtig) of op circuit, ...

    Alvast bedankt !

    Ben

  • #2
    Re: Canon 1200D of Nikon D3200 als beginner ?

    De Canon 700D is volgens mij een onderschat toestel. Het draai- en kantelscherm vind ik echt een meerwaarde.
    Als je budget ver genoeg reikt, probeer dan eens de kit 700D + 18-135 IS STM.

    Bij Nikon heb je een aantal bodies (D3x00 en D5x00) in kit met de 18-105 VR. Welke daar een bewegend schermpje hebben, weet ik niet.
    De lens is goed, maar niet zo goed als de Canon hierboven. De Nikon 18-140 VR is een betere lens, maar ik denk dat die in de duurdere kits zit.

    Je kan niet echt verkeerd kiezen tussen deze merken en toestellen, maar let erop welke bedieningselementen en functionaliteit je belangrijk vindt. Vergelijk tenminste de specificaties op sites als DPReview, waar je ze mooi naast mekaar kan zetten.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 1200D of Nikon D3200 als beginner ?

      Volgens mij heeft de Nikon de beter sensor (minder ruis in de donkere delen, iets hogere resolutie) Maar ik raad altijd aan na te denken hoe serieus je fotografie wil nemen. Als je er echt een hobby van wil maken dan zou ik de instappers overslaan en met een D5X00 of zelfs direct naar een D7X00 reeks gaan. Dit omdat de instel mogelijkheden en het gebruikscomfort veel beter zijn. Ik heb zelf de fout gemaakt in de tijd om een D3000 te kopen en binnen het half over te stappen naar een D90. Ik heb altijd spijt gehad van de aankoop van de D3000. Ik zou het zeker niet op die manier opnieuw doen.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 1200D of Nikon D3200 als beginner ?

        Hallo,

        De Nikon D5200 + Nikon 18-105mm zijn als erg betaalbare kit te koop en leveren uitstekende prestaties.
        Ik heb die naast mijn D7200 + 18-140mm en ben er erg tevreden over.

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          Re: Canon 1200D of Nikon D3200 als beginner ?

          Mijn advies is ook om van die 2 "instappers" weg te blijven.
          Ik ga mij niet brutaal uitdrukken maar echt veel goede woorden heb ik er niet voor.

          Beter iets bijleggen en bv 700D Canon of 5x00 reeks van Nikon om direct met goed materiaal te starten.
          Dat is dan nog geen topmateriaal maar toch op zijn minst geen speelgoed meer.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 1200D of Nikon D3200 als beginner ?

            Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Mijn advies is ook om van die 2 "instappers" weg te blijven.
            Ik ga mij niet brutaal uitdrukken maar echt veel goede woorden heb ik er niet voor.

            Beter iets bijleggen en bv 700D Canon of 5x00 reeks van Nikon om direct met goed materiaal te starten.
            Dat is dan nog geen topmateriaal maar toch op zijn minst geen speelgoed meer.
            Vind ik ook. Als ik die D7100 deal niet had gehad, was er een 700D in huis gekomen
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Canon 1200D of Nikon D3200 als beginner ?

              Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
              Hallo,

              De Nikon D5200 + Nikon 18-105mm zijn als erg betaalbare kit te koop en leveren uitstekende prestaties.
              Ik heb die naast mijn D7200 + 18-140mm en ben er erg tevreden over.

              Jaja
              ik volg volledig met dit !

              Kijk gerust ook 2de hands!

              Comment

              Working...
              X