Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke verzekering aansprakelijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke verzekering aansprakelijk?

    Sinds september volg ik avondschool fotografie. Tijdens een buitenschoolse opdracht is de lens van een van van mijn medestudenten gevallen. Kan zij hiervoor de verzekering van de school aanspreken of is zij zelf verantwoordelijk?

  • #2
    Re: welke verzekering aansprakelijk?

    Ik denk dat alleen die verzekering aanspreken je antwoord kan geven... wij kunnen gokken...

    Comment


    • #3
      Re: welke verzekering aansprakelijk?

      Inderdaad.
      1) heeft de school een verzekering op braak gebruiksgoederen ? Indien neen, zal de persoon eventueel zijn/haar eigen verzekering (als hij/zij er één afgesloten heeft) moeten aanspreken.
      2) Indien ja zal je moeten nagaan wat daaronder valt en of braak aan materiaal bij derden ...
      Dus, de vraag dient gesteld aan het secretariaat van de school.
      Eventueel zal dan nog moeten blijken dat de uitstap aangekondigd was, ... maar daar dient opnieuw het secretariaat en de eventuele genomen verzekering onder de loep genomen.
      Voor de rest kunnen we alleen maar hopen dat het goed komt, maar ik betwijfel dat sterk. [Off Topic] Tijdens een schoolreis brak ooit iemand een bril en daar kwamen de kosten integraal voor de leerling. Uiteindelijk is de familiale van een medeleerling daar in tussen gekomen omdat we als leerkracht (lees getuige) een oorzakelijk verband konden aantonen. Beide leerlingen waren tegen elkaar gebotst ... De leerling wiens bril gebroken was had daarbij een polsfractuur opgelopen. De medische kosten van dit laatste werd wel gedekt door de schoolverzekering [On Topic]
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

      Comment


      • #4
        Re: welke verzekering aansprakelijk?

        schoolverzekeringen, net als sportverzekeringen, dekken meestal enkel lichamelijke schade tijdens schoolactiviteiten. Het zou me verwonderen dat scholen ook een verzekering stoffelijke schade zouden afsluiten, ik vrees dat die onbetaalbaar zou worden.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: welke verzekering aansprakelijk?

          Stoffelijke schade is in dergelijke polissen vrijwel altijd uitgesloten.

          Enige mogelijkheid is een familiale polis als iemand anders bv de lens heeft laten vallen (maar mag dan geen 'toevertrouwd' spul zijn).
          Voorbeeld is dat we na het shooten een coffie gaan drinken.
          Zij verwisselt nog snel een lens, en zet er eentje op tafel, en jij maakt een onhandig gebaar waardoor de lens valt en stuk is. In dergelijk geval maak je een kans met een familiale, maar er zit wel een franchise op van ca 200€.

          Comment


          • #6
            Re: welke verzekering aansprakelijk?

            Ikzelf ben een all-risk verzekering aangegaan, dan ben je gedekt uiteraard, ook voor diefstal, maar ook met 250€ franchise en is niet goedkoop

            Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #7
              Re: welke verzekering aansprakelijk?

              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
              Ikzelf ben een all-risk verzekering aangegaan, dan ben je gedekt uiteraard, ook voor diefstal, maar ook met 250€ franchise en is niet goedkoop

              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
              Waar heb je deze kunnen afsluiten als ik vragen mag ?
              In Nederland is het geen probleem om cameraspullen te laten verzekeren, in België daarentegen ...

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: welke verzekering aansprakelijk?

                Kbc, moet wel zeggen dat ik er met al m'n verzekeringen zit (dat zal ook uitmaken)
                Ik denk dat ik ongeveer 160€ betaal per jaar voor gans de set, inclusief bijna alle atributen, en sommige dingen aan 2de hands waarde verzekerd aangezien zo gekocht...

                Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                portfolio en workshops:
                https://www.bennybulke.com/

                Comment


                • #9
                  Re: welke verzekering aansprakelijk?

                  Misschien een rare vraag, maar welke "bewijzen" moet je daarvoor aanbrengen? Ik bedoel moet je dan de facturen, foto's serienummers hebben of hoe werkt het? Moet zeggen dat het mij wel interesseert, maar meestal zijn dat zaken die je pas hoort na de feiten als het te laat is.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke verzekering aansprakelijk?

                    Ik moet enkel de precieze benaming geven van de items, de verzekering is niet goedkoop ook natuurlijk, om de 3 à 4 jaar koop je daar een mooie prime of iets dergelijks van, maar indien iemand mijn tas wegrooft of ik leer mijn camera kaatsen, dan zal ik blij zijn dat ik het heb

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke verzekering aansprakelijk?

                      Wat je bij een verzekering moet aangeven is het volgende:

                      Naam camera/objectief.
                      Jaartal.
                      Bedrag.
                      Bon camera/objectief mits deze aanwezig is. anders een reële schatting.
                      Waar je het uiteraard voor gaat gebruiken.
                      1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke verzekering aansprakelijk?

                        Bedankt Benny voor de info !
                        Zelf zit ik niet bij KBC, maar ik zal er wel eens gaan horen

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke verzekering aansprakelijk?

                          Dank je wel, allemaal, voor jullie reacties. Ikzelf had er ook al eens aan gedacht om mijn materiaal te laten verzekeren ... zeker nu met de avondschool.

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke verzekering aansprakelijk?

                            Om 1 ongelukje hoef je niet perse een verzekering af te sluiten natuurlijk. Het ligt er ook puur aan wat je gaat doen met de fotografie.
                            Een ongeluk zit uiteraard in een klein hoekje maar de 1e 2 jaar had ik mijn camera ook niet verzekerd. Totdat ik een half jaar sport ging fotograferen en er een bal langs me hoofd suisde
                            begon me wel een lampje te branden...Een lens + body van totaal 4000 euro heb ik dan wel graag verzekerd Ook al had ik voor die tijd er aan gedacht om het eens te doen, was het na die bal wel na 3 weken rond

                            maar succes met de juiste verzekering kiezen.
                            1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke verzekering aansprakelijk?

                              Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
                              Dank je wel, allemaal, voor jullie reacties. Ikzelf had er ook al eens aan gedacht om mijn materiaal te laten verzekeren ... zeker nu met de avondschool.
                              tja, hangt ervanaf wat je allemaal van zin bent. Ga je bijvoorbeeld met je camera naast een voetbalgoal staan, of ga je een evenement fotograferen waar je je materiaal niet altijd 100% bewaakt kan achterlaten, dan kan je t overwegen. Maar anders... veel geld voor kleine risico's.

                              Comment

                              Working...
                              X