Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gegevens laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gegevens laptop

    Hallo ik heb is een vraagje aan pc deskundige ik heb een laptop die op win 10 draait en toch niet volledig wil opstarten hij blijft maar uren draaien en zoeken nu is de vraag stel ik ga een usb kabel kopen 2 x mannelijk zodat ik hem verbind met mijn vaste pc !!! zou het dan mogelijk zijn om info van de harde schijf te gaan halen ? Alvast bedankt voor enige info
    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

  • #2
    Re: gegevens laptop

    Of hoe je achter het belang van regelmatige backups komt

    Je kan opstarten via een linux cd die je kan downloaden van internet en dan op CD branden. Dan moet het mogelijk zijn een externe schijf te benaderen en de interne te backuppen. Bijvoorbeeld : http://its.uiowa.edu/support/article/1255. Ik denk niet dat dat lukt met een HD op een andere PC
    Oftewel via clonezilla. (http://www.computeridee.nl/workshop/...-harde-schijf/)
    Belangrijk punt is wel dat je moet kunnen downloaden en een (opstartbare) cd kunnen branden.
    De finesse hoe precies is mij al lang geleden ontsnapt (de leeftijd hé , want mijn linux tijd ligt ook al lang achter me). Maar ik ben overtuigd dat je veel info vind op het internet (of hier)

    Heb je trouwens al geprobeerd om in veilige modeus op te starten? Dan moet je na de aan/uit knop in te drukken om op te starten eens kijken naar de boodschap die vertelt welke opdracht-key daarvoor nodig is. Meestal F8, geloof ik.


    Edit: Of Verseq zijn oplossing natuurlijk
    Last edited by nabi; 10 december 2015, 16:38.

    Comment


    • #3
      Re: gegevens laptop

      Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke Bekijk bericht
      Hallo ik heb is een vraagje aan pc deskundige ik heb een laptop die op win 10 draait en toch niet volledig wil opstarten hij blijft maar uren draaien en zoeken nu is de vraag stel ik ga een usb kabel kopen 2 x mannelijk zodat ik hem verbind met mijn vaste pc !!! zou het dan mogelijk zijn om info van de harde schijf te gaan halen ? Alvast bedankt voor enige info
      Dat zal niet lukken vrees ik.
      Dan ben je beter de HD even in je PC te steken of via een extern kabeltje aan te sluiten ... veel meer kans.
      Maar nog beter is de reden te kennen waarom die niet opstart.
      Heb je alles al eens afgesloten (desnoods batterij eruit) en dan terug proberen zonder ook maar één accessoire aan te sluiten.
      Tenzij je schijf defect is natuurlijk ... dan ben je mogelijks nog meer de pineut.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment

      Working...
      X