Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het sprookje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het sprookje

    Van AA Gent blijft maar duren.
    Onwaarschijnlijk wat met die club allemaal gebeurt.
    En de supporters maken er elke keer een feest van.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Het sprookje

    Tiens, ik dacht dat er hier, zoals in de tijd van Theokus zaliger, gezellig ging gekeuveld worden over de Europese voetbalavonturen van Gent, Brugge en Anderlecht.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #3
      Re: Het sprookje

      Wel René, ondanks ik ongeveer 46 jaar een Die Hard Club Brugge supporter ben, gun ik de Gantoise dit succes.
      Stel je voor dat ze nog tegen Barcelona geloot worden, dan is Gent te klein en zeker de Ghelamco Arena.
      AA Gent is een mooie club met een heel mooi stadion te helaas veel te klein zal zijn binnenkort.
      Heintje ken ik nog van toen ik beginnende scheidsrechter was.
      Ik moest een wedstrijd van de Kadetten Van Lauwe leiden tegen een andere ploeg waarvan ik helaas de naam vergeten ben.
      Toen ik het scheidsrechterblad aan het controleren was kwam de afgevaardigde mijn kleedkamer binnen en vroeg mij vooral te letten op een klein blond manneke en vooral dat hij niet te hard werd aangepakt door de tegenpartij.
      Uiteraard zou ik dat doen, en ik zou dat zelfs voor de 21 anderen ook doen.
      Achteraf hoorde ik in de kantine dat het om Hein Hazaebrouck ging. En hij had inderdaad toen erg veel lef en was technisch toch wel goed.
      Maar wat me toen al verbaasde tijdens de wedstrijd was dat hij een echte leider was, toen al.
      En een grote bek heeft hij altijd gehad want ik ben hem later nog eens tegengekomen als junior en Heintje was al een serieuze Hein geworden.
      Wijlen mijn vader was een Gantoise supporter in hart en nieren, ik een Club Brugge supporter en wat Gent nu meemaakt heb ik eerder meegemaakt onder Ernst Happel.
      Club Brugge is nog altijd de enige Belgische ploeg die de finale van de beker der landskampioenen heeft gespeeld tegen Liverpool, ze verloren met 1 - 0 tegen het toen ongenaakbaar geachte Liverpool.
      Lajos Ku moest zelfs opgesteld worden en die had geen enkele wedstrijd met het eerste elftal gespeeld en dan hadden ze nog drie geketste spelers.
      Wel, het zou machtig mooi zijn mocht de Gantoise dit kunnen nadoen. Ik hoop het voor Gent want het is de enige ploeg in België die kandidaat is zichzelf op te volgen.
      Ook dit jaar eindigen ze eerste, wedden? Dat ze lepoitre maar laten vertrekken maar zeker Kums, Selz, Melisevic en moses simon niet.
      Ook niet te onderschatten is Neto en hun rechterflank verdediger.
      Wat Heintje daar presteert hadden er niet veel verwacht hé.
      Weet je wat hij eens gezegd heeft in Kortrijk? Ik kan die ploeg net zo laten spelen als Barcelona. Zo ken ik Hein, hij wilt overal gewoon de beste zijn.
      Geef toe; met de Gantoise is hij vertrokken hé. Benieuwd wie hem zal kunnen afstoppen.
      O
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Het sprookje

        Klopt wat je daar schrijft Luc,

        Ik ben geen fervente supporter van een bepaalde club, maar ik kan wel genieten van een partij mooi voetbal, en dat is wat Gent nu al maanden aan een stuk op de grasmat legt. Chapeau voor Hein, hoe hij die bende kan "kneden".
        Wat Gent nu meemaakt is inderdaad een beetje een afspiegeling van de tijden van Ernst Happel bij Brugge.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Het sprookje

          Het enige wat ik niet begrijp is dat Gent zo snel een nieuw stadion "mochten" zetten en dat ze Club al jaren met flauwe zever beletten een nieuw stadion te zetten.

          Tien jaar geleden zijn ze in Nederland en Duitsland nieuwe begonnen met nieuwe stadions te zetten en kijk eens aan hoe goed het die clubs vergaat.
          Ik vind het alleen zo jammer dat het Ghelamco maar 20.000 plaatsen heeft, dat is toch veel te klein voor een stad als Gent.
          Het Ghelamco heeft de Gantoise geen windeieren gelegd hé.
          Goh, ik hoop dat ze heel ver kunnen doorstoten in de champions league, veel poen kunnen pakken en heel goede spelers kunnen aantrekken.
          Alleen........ moeten ze alles doen om Kums, Milosevic en Selz te houden. Lepoitre wil toch sowieso weg en dat is geen betrouwbare speler om de club daarrond te bouwen, de drie anderen zijn stuk voor stuk wereld spelers.
          Ik zei het nog tegen Sultana dat SV Zulte-Waregem alles moest doen om Kums te houden. Die speelt zo een beetje dezelfde stijl als Andrés Iniesta van Barcelona.
          En Kums is ook eentje die Heintje zeker erbij wilde.

          En om eerlijk te zijn hé, was ik voorzitter van Brugge dan had MPH allang zijn C4 gehad en stond Mazou nu in z'n plaats. Of misschien wachten ze tot het contract van Hein afloopt............


          PS: Had het de vorige keer vergeten te vermelden, 1.000 x jammer dat onze Theo dit niet kan meemaken of hij kijkt en geniet mee van ginder boven. Jaja, ik mis hem toch nog altijd hoor! Fijne kerel om mee te praten. Een echte gentleman was het.
          Last edited by Red Falcon; 11 december 2015, 09:36.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Het sprookje

            Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht

            1.000 x jammer dat onze Theo dit niet kan meemaken of hij kijkt en geniet mee van ginder boven. Jaja, ik mis hem toch nog altijd hoor! Fijne kerel om mee te praten. Een echte gentleman was het.
            Perfect verwoord !
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Het sprookje

              Een interessant gegeven. Nu Gent AA Gent zo'n hoge toppen scheert brengt dat het nationaal gevoel weer wat intenser bij bepaalde mensen. Dit kan je niet zeggen van andere clubs. Als Gent Europees speelt kijkt gans Vlaanderen, incluis misschien een stuk van Wallonië, terwijl, als Anderlecht en of andere goden spelen op Europees niveau dat helemaal niet zo is. En ik ben zelf ook zeer grote supporter van Gent geworden. Het spel dat die club brengt is een streling voor het oog en dit kan je momenteel van geen enkele andere Belgische club zeggen. En die trainer..., man, man.., die weet van aanpakken. Professionaliteit en inleving ten top. Die man volgt alles tot in de grootste details i.v.m. zijn spelers. Hij volgt zelfs de voorschriften m.b.t. het te volgen dieet van zijn spelers. En geen kapsones bij zijn spelers. Eentje sprak over "jeanetten" bij die paarse club hé. Dit kan je hier wel niet zeggen. Die mannen gaan er gewoon voor en spelen momenteel het aantrekkelijkste en meest aanvallende voetbal hier te lande. Ze worden goed betaald, OK, maar ze brengen het publiek er ook zeer veel plezier voor in de plaats.
              Maar misschien is dit dan ook een club op zijn hoogtepunt. Spelers zullen vertrekken want de poen lonkt. En wie weet zelfs de trainer, het buitenland zal ook wel lonken. Dus geniet er nog wat van zou ik zeggen aan alle AA Gent supporters, want volgend seizoen wordt wellicht een vraagteken.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment

              Working...
              X