Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Teide zonsondergang

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Teide zonsondergang

    een laatste van deze mooie fotogenieke plaats ,
    ik heb nog wel ééntje van de sterren maar twijfel om hem nog te posten ,
    is niet zo sterk

    grote versie bij 2 x klik ,zeker bekijken liefst op zwarte BG
    dank voor het kijken

  • #2
    Re: Teide zonsondergang

    Schitterende opname hoor
    Op het juiste moment op de juiste plaats
    Banding in de lucht krijg je er praktisch niet uit bij zulke opnames, ik heb er ook zo al een pak.
    Iemand een tip hoe je dit kan oplossen misschien ?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Teide zonsondergang

      altijd fijn, een zonnesterretje.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Teide zonsondergang

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Schitterende opname hoor
        Op het juiste moment op de juiste plaats
        Banding in de lucht krijg je er praktisch niet uit bij zulke opnames, ik heb er ook zo al een pak.
        Iemand een tip hoe je dit kan oplossen misschien ?

        grts
        Sieg
        zou ik idd ook graag weten ik heb vanalles geprobeerd ,zelfs de RAW gewoon in jpg plaatsen zonder enige bewerking heb je al prijs ,er is natuurlijk een zeer sterk contrast te overbruggen

        Comment


        • #5
          Re: Teide zonsondergang

          ik persoonlijk zie precies enkel een beetje chromatische aberratie. (heb een PA271W NEC scherm, toch een speciaal foto-scherm dacht ik), ik merk niet echt iets op van die banding ? raar.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Teide zonsondergang

            Ik merk ook kleur ruis in de lucht Patrick. Ik vind dit echt een foto om nog meer uit de schaduwen te halen en eventueel de hooglichten wat te kleuren...of optrekken. Ik zie nu eigenlijk een priemend zonnetje waar alleen maar mijn oog naar trekt. Die rots die je daarlangs hebt liggen kan ook nog iets meer hebben vind ik. Dan gaat deze top zijn.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Teide zonsondergang

              prachtige plaat.
              Vind de lichtinval op de struiken heel mooi.
              Sony a77 + a700; Sony rx100III en wat lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Teide zonsondergang

                Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                Ik merk ook kleur ruis in de lucht Patrick. Ik vind dit echt een foto om nog meer uit de schaduwen te halen en eventueel de hooglichten wat te kleuren...of optrekken. Ik zie nu eigenlijk een priemend zonnetje waar alleen maar mijn oog naar trekt. Die rots die je daarlangs hebt liggen kan ook nog iets meer hebben vind ik. Dan gaat deze top zijn.
                ik weet wat je bedoeld Pascal ,maar zo was het ter plaatse en liefst hou ik dat zo graag ,maar ik weet dat je wat van extreem houd

                Comment


                • #9
                  Re: Teide zonsondergang

                  Hele mooie Patrick..
                  Zie wel lichte banding, maar pas toen ik er echt op ging letten...Dus zeker niet storend..
                  Knap veel detail nog in de voorgrond voor een foto zo vol tegen de zon..
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Teide zonsondergang

                    ben eens op mijn laptop gaan kijken, als ik het scherm helemaal open klap en schuin kijk, zie ik inderdaad een banding rond de zon, niet zo heel ver van de zon zelf. Is het dat wat jullie bedoelen ?
                    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Teide zonsondergang

                      De foto is bewerkt neem ik aan? Wat gebruik je voor software?

                      Banding ontstaat vaak door "afrondings fouten" tijdens bewerkingsstappen in 8-bit. Doe je alle bewerkingen 16-bit dan zul je er veel minder of niet last van hebben. In Photoshop kun je kiezen voor 8-bit of 16-bit mode. Houd er wel rekening mee dat je eerst evt. bewerkingslagen etc. plaat slaat vóór je terug gaat naar 8-bit (wat je toch moet doen als je wilt opslaan als jpeg)

                      Over de foto: ik zie op het brakke schermpje waar ik nu achter zit geen banding. Vind het licht erg mooi, mooi nog wat strijklicht rechts en in de voorgrond, mooi ook hoe de zon over de horizon piept. Gevoelsmatig zou ik onderin iets meer ruimte wat mooier vinden, van de bovenkant kan je dan rustig nog wat afhalen.
                      WEBSITE | WORKSHOPS | FACEBOOK

                      Comment


                      • #12
                        Re: Teide zonsondergang

                        Die is heel mooi Patrick. Ik zou ook zeker niets aan de belichting doen. Juist die toefjes die het licht vangen komen zo prachtig uit.
                        Toevallig doe ik het zoals Mark het omschrijft, en inderdaad heb ik er weinig of nooit last van. En zo ja, heb ik te hard aan de schuifjes gezeten.
                        Ik moet overigens echt zoeken naar de banding. Ik heb weleens gelezen van iemand die de banding bedekt door er een toefje ruis op te zetten.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Teide zonsondergang

                          Oorspronkelijk geplaatst door Rapid Bekijk bericht
                          De foto is bewerkt neem ik aan? Wat gebruik je voor software?

                          Banding ontstaat vaak door "afrondings fouten" tijdens bewerkingsstappen in 8-bit. Doe je alle bewerkingen 16-bit dan zul je er veel minder of niet last van hebben. In Photoshop kun je kiezen voor 8-bit of 16-bit mode. Houd er wel rekening mee dat je eerst evt. bewerkingslagen etc. plaat slaat vóór je terug gaat naar 8-bit (wat je toch moet doen als je wilt opslaan als jpeg)

                          Over de foto: ik zie op het brakke schermpje waar ik nu achter zit geen banding. Vind het licht erg mooi, mooi nog wat strijklicht rechts en in de voorgrond, mooi ook hoe de zon over de horizon piept. Gevoelsmatig zou ik onderin iets meer ruimte wat mooier vinden, van de bovenkant kan je dan rustig nog wat afhalen.
                          ik gebruik voornamelijk Nick software werk wel in 16 bit ,maar hier in dit geval is dezelfde (lichte)banding al te zien in de rawfile ,dit komt gewoon door de geleidelijke overbrugging van het sterk contrast ,
                          waarschijnlijk heel moeilijk te vermijden ,
                          maar zeg nu eerlijk het valt toch nog mee vind ik ,mij stoort het zeker niet ,heb al erger gehad ,
                          en meestal komt dit voor door bewerking te doen na het ontruisen ,
                          daarom Johan kan het helpen wat ruis opnieuw toe te voegen ,was trouwens een tip van Jos
                          Last edited by bopatje; 10 december 2015, 17:45.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Teide zonsondergang

                            Patrick...ik zie hier ook heeeeel weinig banding, en als je die zou willen printen dan zal je er niets van zien...spreek uit ervaring
                            Hele mooie foto met die zonnestralen, het licht en comp!
                            Eerlijkheid duurt het langst!!
                            Mijn website: http://www.degrafon.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Teide zonsondergang

                              Dank voor de fijne reacties 😊

                              Comment

                              Working...
                              X