Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe flitsen met studioflitser ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe flitsen met studioflitser ??

    hey

    ik heb een studioflitser gekocht en ook een trigger die past op met sony camera en alles werkt ok behalve als ik de instellingen op mijn camera
    zet zoals ik denk ze moeten staan dan zie ik mijn model niet omdat het te donker is wat doe ik verkeerd?

    iso 100
    sluitertijd 1/150
    diafragma f/9

    de flitser van de camera zelf is dicht en op mijn camera staat hij op flitsen.
    als ik op iso auto zet zie ik wel alles maar dan neemt hij fotos op iso 3200.

    Normaal als je de camera gebruikt met de eigen flitser en je doet het klepje omhoog die je ineens goed beeld of via een externe flitser dat je boven op
    de schoen zet en je zet de flitser op dan zie je ook goed beeld.

    het is precies of de camera weet niet dat ik ga werken via een externe flitser in mijn geval een studioflitser.
    ik kan aan die trigger ook weinig instellen, gewoon flitser,bulb of vertraagd.

    wie kan mij hierbij helpen?

    alvast bedankt

    Dave

  • #2
    Re: hoe flitsen met studioflitser ??

    Je scherm/zoeker toont het beeld zoals je het zou nemen met die instellingen zonder flitser... te donker dus.
    Er moet ergens wel een instelling zijn om je toestel toe te laten een goed zichtbaar beeld te tonen ongeacht de gekozen instellingen. Nadeel daarvan is dat je dan in andere omstandigheden de belichting niet meer correct kan beoordelen op het elektronische beeld, dus schakel die functie dan wel terug uit als je met het toestel zonder flitser gaat werken.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment

    Working...
    X