Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotoimport in Nikon View NX2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotoimport in Nikon View NX2

    Hallo mensen!

    Ik heb de foto's op mijn Nikoncam ingesteld op Nef & Raw formaat!

    Echter bij import met Nikon View NX2 worden alleen de Nef foto's geïmporteerd..

    Weet iemand toevallig hoe je dit kan verzetten naar Nef & Raw?!

    Hoor graag van jullie, Sander.

  • #2
    Re: Fotoimport in Nikon View NX2

    Nef is het Raw formaat van Nikon.
    Bedoel je misschien Raw + jpeg ???
    Persoonlijk vind ik importeren van camera naar pc via fotosoftware niet altijd even handig. In principe zijn die programma's gemaakt om het je gemakkelijk te maken.
    Ik vind het nog altijd eenvoudiger om via een kaartlezer de foto's, Nef/Raw en/of jpeg, te kopiëren naar de map(pen) waar ik ze wil hebben en er dan op mijn pc mee verder te gaan.
    Luc

    Comment


    • #3
      Re: Fotoimport in Nikon View NX2

      Bedoel je misschien Raw + jpeg ???

      Ja dat bedoel ik!

      Weet iemand dat toevallig?!

      Comment


      • #4
        Re: Fotoimport in Nikon View NX2

        in het importscherm zie je alleen de nef's staan, na import staat nef en jpg naast elkaar in dezelfde map.ik gebruik wel View NXi, NX2 is een oudere versie, misschien updaten ?? gratis op de nikon site.
        D 7500 > 16/85 > 70/300>105
        https://www.behance.net/joscaeymae0afa
        Grt. Jos

        Comment


        • #5
          Re: Fotoimport in Nikon View NX2

          Hoi Jos!

          Die map heet die Nikon Transfer 2?!

          Ik vind daaronder alleen de RAW foto geen jpeg (of Nef).


          Mis ik een instellinkje?!

          Hoor graag van je, Sander.

          Comment


          • #6
            Re: Fotoimport in Nikon View NX2

            1. Als je een recente windows-versie hebt, worden de bestandssoorten (jpg, NEF, e.d.) misschien niet weergegeven. Je zou dan wel twee maal dezelfde foto na elkaar moeten zien in de map Nikon Transfer 2. De ene is dan jpg, de andere NEF.
            2. Toch zeker dat in uw camera ingesteld staat dat zowel jpg als NEF moet worden opgeslagen?
            3. Start Nikon Transfer eens op en kijk onder de map 'Primaire doel'. Bekijk eens of de rubriek 'Bestandsnaam wijzigen tijdens overspelen' aangevinkt staat. Vink uit en probeer dan eens foto's via Transfer in te laden. Maar dan nog gelden punten 1 en 2.

            p.s. Ik ga ervan uit dat JPG en NEF op dezelfde kaart opgeslagen worden in uw camera. Met camera's met twee kaartslots heb ik geen ervaring. Welke type Nikon camera heb jij?

            Comment


            • #7
              Re: Fotoimport in Nikon View NX2

              Hoi Nesten!

              Ik had kennelijk de functie "NEF/JPEG als enkel bestand weergeven" per abuis aangevinkt

              Zag ik nu toevallig..

              Bedankt desalniettemin!

              Comment


              • #8
                Re: Fotoimport in Nikon View NX2

                Goed dat je dat kunt! In het 'nieuwe' programma voor Mac (nou ja, vanaf OSX 10.10.3), Photos, worden dubbeltjes (RAW+jpg) automatisch gestackt, en de JPG ligt 'bovenaan'; je kunt, bij het editen wel de RAW gebruiken, maar het is allemaal niet zo evident. Ik dacht dat het hier ook iets dergelijks was, maar gelukkig kun je instellen hoe je een en ander ziet!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Fotoimport in Nikon View NX2

                  Ok merci bien!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotoimport in Nikon View NX2

                    Graag gedaan Sky. Ben al blij dat ik niet de enige ben die de gratis Nikon software gebruikt. .
                    Prettige feestdagen.

                    Comment

                    Working...
                    X