Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

goede fotorugzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • goede fotorugzak

    Ik ben op zoek naar een goede rugzak/cameratas.
    Het is niet de bedoeling dat ik een rugzak heb enkel voor camera materiaal, maar eerde meer ruimte voor bv mijn trui of wat drank/voeding in te plaatsen. in andere woorden meer rugzak dan camera zak .
    wel zou er moeten 1 body (D7100) + 3 lenzen in moeten (body met lens aan elkaar + 2 lenzen (zie handtekening voor welke lenzen). en wat ruimte voor accesoires zoals filters, extra batterijen, timer...
    er zijn redelijk wat zakken op de markt en ik vroeg mij af wat jullie kunnen aanraden?
    Ook leuk zou zijn (maar moet niet), is ruimte voor een klein statief.
    prijs onder de €150

    bedankt!
    Last edited by Timothy91; 9 december 2015, 16:39.

  • #2
    Re: goede fotorugzak

    mijn tamrac evo 8 is een beetje wat je nu omschrijft timothy91, ook binnen budget, zou hem nooit meer wegdoen
    multifunctioneel, je kan hem als slingbag gebruiken aan 2 kanten, en op 3 plaatsen kan je aan je camera of lenzen
    om je camera te nemen moet de rugzak niet af en er is voldoende ruimte voor wat eten en drinken
    ik leg hem nu al een jaar overal op de grond, langs alle kanten, en nog niets van slijtage + de ritsen gaan nog open zoals op dag 1
    en je statief draag je vast (hangt niet te bengelen)
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: goede fotorugzak

      Crumpler heeft mij altijd al bekoord maar ik heb nog nooit een van hun rugzakken gekocht.
      Een aantal modellen kan je krijgen in full backpack en halfpack. De halfpack is zo ontworpen dat je een deel als specifieke fototas kan gebruiken terwijl een ander deel ontworpen is voor algemeen gebruik.
      Een voorbeeldje: http://www.crumpler.eu/camera-bags/b...-dk-mouse-grey

      Wat mij uiteindelijk in het verleden altijd heeft tegengehouden om zoiets te kopen, is dat het fotogedeelte te klein uitvalt voor wat ik wil meenemen, en het andere gedeelte eerder te ruim. Ik ben dan beter af met een full backpack waar ik wat extra's aan kan hangen of in kan proppen.
      Vandaag met mijn Fuji volstaat het om een Tamrac sling bag te gebruiken voor het toestel met een 4-tal lenzen (Velocity 7z).
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: goede fotorugzak

        zien er beide zeer goed uit. inderdaad de zakken die ik zocht .
        die crumpler ziet er simpel maar goed uit.
        en de tamrac evo 8 ziet er meer veelzijdig uit en eventueel beter voor accessoires.
        thx

        Comment


        • #5
          Re: goede fotorugzak

          Lowepro Flipside 300, kan een prima tas zijn voor jou.
          1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

          Comment


          • #6
            Re: goede fotorugzak

            Oorspronkelijk geplaatst door Kristian Bekijk bericht
            Lowepro Flipside 300, kan een prima tas zijn voor jou.
            Is ook een full backpack. Ik gebruik de 400. Daar kunnen mijn X-T1 en D7100 met enkele lenzen in
            Als je niet veel extra spullen meeneemt, kan je die inderdaad wel kwijt in het vak met de rits, zeker omdat de opening voor de camera aan de andere kant zit (tegen je rug, niet langs buiten).
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: goede fotorugzak

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Is ook een full backpack. Ik gebruik de 400. Daar kunnen mijn X-T1 en D7100 met enkele lenzen in
              Als je niet veel extra spullen meeneemt, kan je die inderdaad wel kwijt in het vak met de rits, zeker omdat de opening voor de camera aan de andere kant zit (tegen je rug, niet langs buiten).
              Heb hem zelf ook enkele jaren gehad, maar door meer materiaal werd deze te klein.
              Helaas zit in mijn Flipside 400 geen mooi opbergvakje wat idd wel in de 300 zit. Als ik dan kijk wat de spullen zijn van TS dan zal deze prima zijn hiervoor.
              1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

              Comment


              • #8
                Re: goede fotorugzak

                Persoonlijk vind ik het opbergvakje voor andere dingen te klein in de flipside 300.

                hmm moeilijke keuzes allemaal.
                nu zat ik te denken, ik heb thuis een gewone goede rugzak, zou ik kunnen segmenten of opbergvakjes in een gewone zak kunnen steken? en zoja, waar koop ik deze?

                Comment


                • #9
                  Re: goede fotorugzak

                  Net deze gevonden

                  Crumpler develops uncompromising, functional, design focused Messenger Bags, Laptop and Photo Bags, Travel Bags, Backpacks and Accessories.


                  ziet er goed uit!, wat ik zocht!
                  en handig, man man.
                  kan wel 1 lens minder dragen, hmm.
                  eventueel daarin mijn 2 extra lenzen en accesoires en mijn body zelf ergens anders dragen.. hm hm ^^

                  Comment


                  • #10
                    Re: goede fotorugzak

                    Oorspronkelijk geplaatst door Timothy91 Bekijk bericht
                    Persoonlijk vind ik het opbergvakje voor andere dingen te klein in de flipside 300.

                    hmm moeilijke keuzes allemaal.
                    nu zat ik te denken, ik heb thuis een gewone goede rugzak, zou ik kunnen segmenten of opbergvakjes in een gewone zak kunnen steken? en zoja, waar koop ik deze?
                    Je zoekt naar INSERTS, bv. : http://www.ebay.com/bhp/camera-bag-insert

                    Handig omdat je die er eventueel in zijn geheel kunt uitnemen.

                    Sommige buitensportzaken bieden de soms ook aan.

                    Er zijn ook zo'n organizers die je ziet in alle cameratassen en camerarugzakken die je apart kan kopen, bv. / http://www.rugzakcenter.be/category/...rganizers.html

                    In aangeboden staat ook een rugzak : http://forum.belgiumdigital.com/f11/...0l-524531.html waarin ook zo'n uitneembare insert zit. Video : https://www.youtube.com/watch?v=IRNk58oUXrM
                    Last edited by Empe; 10 december 2015, 17:34.

                    Comment


                    • #11
                      Re: goede fotorugzak

                      Het is ook maar net waar jij het meeste waarde aan hecht.

                      Wil je een stevige tas zoals bijv. Lowepro. Daar waar de rits aansluiting aan de achterkant zit waardoor er niet makkelijk personen bij kunnen die er niet aan hoeven te zitten. Er zit een mooi vakje bij waar je een wat spullen in kwijt kan.
                      Als ik de tas die jij aangeeft van Crumpler zie dan denk ik niet dat deze veel stevigheid bied en dus tegen een klein stootje kan zoals de lowepro. Hij is veelzijdig dat zie ik aan de plaatjes maar dat is de keuze waar jij voor kiest of niet.
                      1x Nikon D4s, 1x Nikon D4, Nikkor 14-24 F2.8, Nikkor 24-70 F2.8, Nikkor 70-200 F2.8 VRll, Nikkor 300 F2.8 VRll.

                      Comment


                      • #12
                        Re: goede fotorugzak

                        Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                        Je zoekt naar INSERTS, bv. : http://www.ebay.com/bhp/camera-bag-insert

                        Handig omdat je die er eventueel in zijn geheel kunt uitnemen.

                        Sommige buitensportzaken bieden de soms ook aan.

                        Er zijn ook zo'n organizers die je ziet in alle cameratassen en camerarugzakken die je apart kan kopen, bv. / http://www.rugzakcenter.be/category/...rganizers.html

                        In aangeboden staat ook een rugzak : http://forum.belgiumdigital.com/f11/...0l-524531.html waarin ook zo'n uitneembare insert zit.
                        ooow, leuk leuk, even bekijken!
                        ik wist dat moest bestaan, maar ik vond het maar niet!

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kristian Bekijk bericht
                        Het is ook maar net waar jij het meeste waarde aan hecht.

                        Wil je een stevige tas zoals bijv. Lowepro. Daar waar de rits aansluiting aan de achterkant zit waardoor er niet makkelijk personen bij kunnen die er niet aan hoeven te zitten. Er zit een mooi vakje bij waar je een wat spullen in kwijt kan.
                        Als ik de tas die jij aangeeft van Crumpler zie dan denk ik niet dat deze veel stevigheid bied en dus tegen een klein stootje kan zoals de lowepro. Hij is veelzijdig dat zie ik aan de plaatjes maar dat is de keuze waar jij voor kiest of niet.
                        Oorspronkelijk geplaatst door Kristian Bekijk bericht
                        Het is ook maar net waar jij het meeste waarde aan hecht.

                        Wil je een stevige tas zoals bijv. Lowepro. Daar waar de rits aansluiting aan de achterkant zit waardoor er niet makkelijk personen bij kunnen die er niet aan hoeven te zitten. Er zit een mooi vakje bij waar je een wat spullen in kwijt kan.
                        Als ik de tas die jij aangeeft van Crumpler zie dan denk ik niet dat deze veel stevigheid bied en dus tegen een klein stootje kan zoals de lowepro. Hij is veelzijdig dat zie ik aan de plaatjes maar dat is de keuze waar jij voor kiest of niet.
                        Ja, ik was even overdonderd door de handigheid van het ding, maar nu ik wat verder heb gekeken is het inderdaad niet echt wat ik zoek.

                        Comment


                        • #13
                          Re: goede fotorugzak

                          Je moet ook bekijken timothy, hoe makkelijk je aan je gerief kan, kan ie tegen de regen, en bescherming van het materiaal is ook niet min natuurlijk....

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: goede fotorugzak

                            ik zit hier met een Lowepro flipside 500aw. Gaan 2 body's met lens in. Dan nog 3 lenzen en flitser. Bereikbaar vanaf de rug zijde.Dus buiten bereik van grijp grage vingers. Aan de buiten kant nog een openrits vak voor veel klein spul.Buiten op past nog een normaal statief.
                            Dan heb je toch een leuk gewicht bij elkaar en heeft daarom ook fatsoenlijke draag banden en een heup gordel tegen het slingeren.
                            Al met al meer plaats dan dat ik materiaal heb, Draag comfort is goed. Materiaal is volledig gevoerd en beschermd je foto materiaal tegen stoten.
                            Na anderhalf jaar gebruik ziet het er nog goed uit en alles werkt nog steeds goed
                            M
                            Last edited by majaka; 10 december 2015, 22:02. Reden: aanvulling

                            Comment


                            • #15
                              Re: goede fotorugzak

                              Te veel keus, en het is de bedoeling dat er iemand anders dat koopt voor mij (want dat vroeg die, kerstdagen hé)...

                              Jullie hebben al veel goede tips gegeven thx! ik kan verder

                              edit:
                              ik denk aan deze:
                              Last edited by Timothy91; 11 december 2015, 16:53.

                              Comment

                              Working...
                              X