Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog iemand deze mail gekregen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog iemand deze mail gekregen?


    Datum 6 december 2015
    Onze Ref. 5F/19110/14
    Uw Ref. 18G/612/14


    Rabobank introduceert de Rabo Scanner


    Geachte klant,

    Als klant van de Rabobank is het noodzakelijk om zich bewust te zijn van alle veranderingen omtrent onze
    diensten en producten. Hierbij willen wij u op de hoogte stellen van een nieuwe veiligheidsmodule waarmee u
    gebruik maakt van onze laatste ontwikkelingen.

    De Rabo Scanner is de opvolger van de digipass en maakt gebruik van de laatste NFC-technologie en is in zijn
    geheel ontwikkeld om fraude te voorkomen. In verband met veiligheidsredenen verplicht Rabobank al haar klanten om
    de vernieuwde Rabo Scanner te gaan gebruiken.

    Indien u de Rabo Scanner voor 10 december 2015 nog niet heeft aangevraagd betekent het dat u geen gebruik
    meer kunt maken van uw online account en overige betaaldiensten.


    Direct aanvragen en instructies voor configuratie

    Om de nieuwe Rabo Scanner in ontvangst te kunnen nemen moet u eerst de onderstaande instructies volgen.
    Rabobank heeft een inleverpunt opgezet om uw oude digipass te recyclen. U dient via de onderstaande link de
    aanvraag voltooien. Het invullen van het formulier duurt ongeveer 5 minuten. Nadat u dit heeft gedaan dient
    u uw huidige digipass opsturen naar ons Rabobank-Inleverpunt. De instructies hiervoor vindt u in het aanvraagformulier.
    Uw huidige digipass wordt -nadat u al onze instructies heeft gevolgd- gerecycled. U ontvangt de Rabo Scanner
    binnen 3 werkdagen. Na 10 december 2015 bedragen de kosten voor de Rabo Scanner 22,95.
    Dit bedrag wordt automatisch van uw rekening afgeschreven.

    Klik hier om de Rabo Scanner kosteloos aan te vragen


    Bij voorbaat dank voor uw medewerking,


    Met vriendelijke groet,

    Karel Puttemans
    Rabobank.be
    Afdeling Security
    Ik hoef niet te zeggen dat ik geen klant ben bij Rabobank, zeker?
    Kan ik ergens een instantie op de hoogte brengen? Welke is eigenlijk hiervoor bevoegd?

  • #2
    Re: Nog iemand deze mail gekregen?

    Als ik een mail krijg van een bank (niet mijn bank of niet het mailadres dat ik gebruik voor mijn bank), stuur ik standaard een mail naar phishing@"de bank in kwestie"

    Soms krijg je als antwoord dat het een correcte mail is van de bank.
    Soms niets, soms een bedankje.

    Comment


    • #3
      Re: Nog iemand deze mail gekregen?

      Heb ik ook gedaan.
      Rabobank heeft phishing bevestigd en me bedankt.

      Comment


      • #4
        Re: Nog iemand deze mail gekregen?

        Niet gekregen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Nog iemand deze mail gekregen?

          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
          Ik hoef niet te zeggen dat ik geen klant ben bij Rabobank, zeker?
          Kan ik ergens een instantie op de hoogte brengen? Welke is eigenlijk hiervoor bevoegd?
          Kijk gewoon naar de link die achter "klik hier" zit en je zal zien dat het weer om één van de vele phishingmails gaat.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Nog iemand deze mail gekregen?

            Juist. Dat en het feit dat ik geen klant ben. Dat laatste was zelfs al voldoende

            Maar de vraag blijft open: welke officiële instantie kan ik de mail doorsturen zodat de criminele vissers kunnen aangepakt?
            (e-Cops bestaat niet meer)

            Comment


            • #7
              Re: Nog iemand deze mail gekregen?

              Maak er niet zo'n spel over. Die kerels zitten in Indië of Afrika, en daar zal niks mee gebeuren.

              Ik kreeg zaterdag een telefoon van zogezegd Microsoft die ontdekt hadden dat er spyware op mijn computer stond. Eerst het spelleke wat meegespeeld, tot ze vroegen om in te loggen op een site om mijn computer over te nemen.
              Heb ze eerst nog wat tijd laten verliezen, en tot 3 keer gevraagd welk product ik had van Microsoft.
              Dan heb ik maar gezegd dat ik enkel Apple computers in huis had, zonder software van Microsoft... Toch bleven ze aandringen, tot ik vroeg of ze me voor idioot hielden. Laatste wat ze me zeiden was dat ik een "idiot cunt" was. Heb ze gelijk gegeven.

              Hoe wil je dat ze die vanuit België aanpakken. Ze bellen vanop een anoniem nummer, en in Indië gaan ze die niet vervolgen voor een telefoontje...

              Comment


              • #8
                Re: Nog iemand deze mail gekregen?

                Als je daar zelf geen klant bent, dan mag je zo'n mail al meteen in de prullenbak gooien.


                Een mail van je eigen bank begint nooit met "geachte klant", dat is al een eerste punt waar je op moet letten.
                Als jouw eigen naam daar niet staat, doe de mail dan ook maar meteen weg.
                En als er in zo'n mail een link zit, dan klik je daar zeker nooit op...
                En als je toch een mail krijgt van je eigen bank, en je twijfelt of die wel werkelijk daar vandaan komt, bel dan eerst naar de bank om uitleg te vragen.
                Gebruik dan zeker geen telefoonnummer dat in die mail staat, je zal wel ergens anders het juiste nummer van je bankkantoor kunnen vinden.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X