Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marilyn Manson

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Marilyn Manson

    Leica D-lux type 109 - 34mm - ISO 1250 - 1/125s - f/2.8


  • #2
    Re: Marilyn Manson

    Bijzonder moment maar alle aandacht gaat naar de kist ipv naar de persoon. Manson maakt donkere muziek en houdt inderdaad van heelwat drama maar ik had toch liever het licht meer frontaal op zijn gezicht willen zien. Hopelijk ben ik niet te hard met mijn woorden, het is enkel opbouwende kritiek die ik je wil geven. Groetjes Johan
    Last edited by Johan Verbiest; 8 december 2015, 17:32.

    Comment


    • #3
      Re: Marilyn Manson

      Oorspronkelijk geplaatst door Johan Verbiest Bekijk bericht
      Bijzonder moment maar alle aandacht gaat naar de kist ipv naar de persoon. Manson maakt donkere muziek en houdt inderdaad van heelwat drama maar ik had toch liever het licht meer frontaal op zijn gezicht willen zien. Hopelijk ben ik niet te hard met mijn woorden, het is enkel opbouwende kritiek die ik je wil geven. Groetjes Johan
      Helemaal niet, ik hou van reacties met wat toelichting. We willen leren.

      Het licht in het gezicht begrijp ik, het was een beetje een 'struggle' dat optreden. Belichting kwam vaak van teveel achter de artiesten, en de zwarte makeup in zijn gezicht (voorhoofd en rond neus en mond) maakten het ook niet makkelijker op. Ik moet nog eens door de andere foto's gaan (heb er niet al te veel genomen) wat daar nog tussen zit, maar deze viel mij eerst op.

      Het grote podium (soort dictator preekstoel) is al van begin af aanwezig op zijn shows (van 1994 af). Daarmee als diehard fan hoorde het er voor mij bij, het geeft me meteen de link met het nummer Antichrist Superstar. Maar ik begrijp dat je zou opteren dichter op hem te croppen.

      Comment


      • #4
        Re: Marilyn Manson

        Ik ken wel muziek van hem maar een fan ben ik niet dus ik dacht aan een kist in plaats van een preekstoel. Indien het licht frontaal op zijn gezicht was gevallen was het een heelgoede foto die zijn optredens goed weergeeft. Ik zou enkel maar croppen zoals de foto nu is, maar niet de spots wegdoen want die brengen mooie diagonalen in de foto. Groetjes Johan

        Comment


        • #5
          Re: Marilyn Manson

          Is goed om op te letten dat wat als fan erg herkenbaar is voor de 'neutrale' kijker ook moet werken.
          De diagonalen van de spots (en de witte spot) waren inderdaad iets wat ik wou meenemen in het beeld. Ik volg je helemaal in je mening over het licht.

          Comment


          • #6
            Re: Marilyn Manson

            Mij spreek hem niet echt aan, ik volg Johan in de meeste zaken. De combinatie van de make up, weinig licht en de scherpte die niet optimaal is maken het voor mij weinig herkenbaar

            Comment


            • #7
              Re: Marilyn Manson

              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              Mij spreek hem niet echt aan, ik volg Johan in de meeste zaken. De combinatie van de make up, weinig licht en de scherpte die niet optimaal is maken het voor mij weinig herkenbaar
              Dank je voor je reactie.
              Was niet het makkelijkste optreden. Het onscherpte gevoel is volgens mij ook wat door de rookmachines die voltijds overuren aan het doen waren. Daardoor zat er overal een wat ruisgevoel op. Ik heb met de nevelschuivertjes in RAW converter zitten spelen maar omdat het beeld al een crop is had ik mss iets te weinig over (te weinig pixels + hoge iso + ruis door de rookkanonnen).

              Comment


              • #8
                Re: Marilyn Manson

                Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                Dank je voor je reactie.
                Was niet het makkelijkste optreden. Het onscherpte gevoel is volgens mij ook wat door de rookmachines die voltijds overuren aan het doen waren. Daardoor zat er overal een wat ruisgevoel op. Ik heb met de nevelschuivertjes in RAW converter zitten spelen maar omdat het beeld al een crop is had ik mss iets te weinig over (te weinig pixels + hoge iso + ruis door de rookkanonnen).
                Rook kan leuke effecten geven maar is inderdaad vaak een moeilijke opdracht

                Comment


                • #9
                  Re: Marilyn Manson

                  Ik vind de foto te licht, dus niet veel contrast. Ik zou n kortere sluitertijd nemen.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Marilyn Manson

                    Absoluut geen showcaseniveau.

                    Comment

                    Working...
                    X